ARCTIC CAT 2018

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Fudge, 17/1/17.

  1. IleKarkkainen

    IleKarkkainen Arctic Cat Riotti

    Huonosti rasvattu, samalla kun prässää niin vetää pukin aivan liukurungon reunaa vasten niin rasva leviää toiselle puolen eikä tule välistä pihalle. Toimii
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vähä offtopikkia,

    mutta pirun monta alustavauriota olis vältetty historiassa ( siis merkkiin ja mallin kattomatta ) jos nippoihin olis lyöty rasvaa riittävän taajaan ja riittävän huolellisesti. Ite olen rasvaillu esim PPS alustaiset Lynxit vähintään viikottain. Samoten muutki kelkat. Rasvatessa pitää katella että se rasva menee oikeesti joka väliin ja kosteus tulee mäkeen sieltä.
     
    munkkimake, IleKarkkainen, vetkulilm ja 2 muut tykkäävät tästä.
  3. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    no silläkö ne kaikki PPS alustat onkin hajonneet mulla PRKLE !!!
     
  4. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Todennäköisesti. Mutta sama koskee aihan kaikkia alustoja. Rasvaamisen välttely on yks suurimpia syitä alustan hajoamiseen.
     
    pezq^ tykkää tästä.
  5. IleKarkkainen

    IleKarkkainen Arctic Cat Riotti

    Komppaan täysin! :)
     
    pezq^ tykkää tästä.
  6. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Huonoa huoltoa ja huolimatonta ajoa ! :D:D
     
  7. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Samoin, lisäten vielä iskareiden huollon. Ajoissa.
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Viikon välein jos rasvaa niin piitkä on väli reittiturruuttajalla, itse käyttänyt vuosia km-määrää jos yli 200km päiväsiivu niin uutta rasvaa perään, siltikin se nippa pitäisi olla keskellä kun muuallakin telastossa ne on keskellä, se on maanantaina tahi rapuloissaan joku suunnitellut joka ikkään oo nähny rasvaa tai muuta kuin tietokoneen näytön ja tuotantolinjalla joku perusduunari jo tuumannut että ei hyvää päivää ei tuu toimimaan mutta herrat vaan huutaneet että keskittyisi omiin hommiin me osataan tämä, näin niinkuin omakohtaisesti kun tuota tuotantoa katellut :D:D:D, oikeanlaisella ylirasvaamisellahan saadaan se lika pois laakereista olipa ne muoviset tai miehen kokoiset.
     
  9. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    No niin,

    tässähän pitää toteuttaa sitä ylirasvaamista jolloin vetiset tai muuten huonot vassut tulevat pois. Eli täytyy pitää se tukkupakkaus vassutuubeja mukana prässin lisäksi? Toki, jos tuota vassua on kerran viitsinyt pumpata sen verran että tulee "joka raosta" ulos niin niin sen jälkeen ei taida olla kummoinenkaan operaatio painella prässiä pari kolme kertaa tarvittaessa jolloin vesi yms. pjaska tulee pois?
     
  10. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Viikottain ! 200 km välein!! Hyvä jos 2 kertaa talavessa on muistanu rasvata ! :eek::D lupaan ens talavena ryhdistäytyä tässä asiassa.... No yritän ainaki o_O
     
    Seiti, Nipademu ja vetkulilm tykkäävät tästä.
  11. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    kyllä kait ne pittää kuin kippeetä pllua, pari kertaa talvessa rasvaa ja hyvä. Esim safarivehkeillä ajetaan 4tkm yksillä rasvoilla ja ne 25tkm jälkeen kunnossa. Kyllä ne rikki menee ihan ajamalla.
     
    Seiti, vetkulilm ja Fudge tykkäävät tästä.
  12. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Noh onneksi nämä ei ole niin paskoja että tarvis nuin tihiään rasvailla..
     
  13. Suiza

    Suiza Well-Known Member

    Joo, ja vielä useampi alustavaurio olisi vältetty jos kaikki pultit olisi liimattu kiinni.
     
    Jani Sipola tykkää tästä.
  14. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Empä muista viime talvelta montaa kertaa että olisin kerinnyt rasvaprässiin tarttumaan, oli nimittäin hieman muutakin jumppaa kelkissä ja kyllä mulla pysyi pukki ehjänä mutta se maton suoja rauta kului niin että repesi irti. Tosin enhän minä sentään mitään patikkoa tuolla ole juuri louskuttanutkaan
     
  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Hmm,

    Se maton suojarauta vissiin ottaa näissä hittiä aika helpolla. Mulla oli vähä pidemään ajossa XC HC 800, josta tuo rauta meni kans melkein poikki. Eittämättä saattaisin omassa pelissä harkita laittavani siihen pikku rullan tai jonku muovisen liukupalan.
     
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Buahahaa :D sepä se :D:D
    Eikö se ollut siinä minun pihatien sivustalla kun hoksittiin se raudan irtoaminen.

    Toisaalta onhan mullakin pukki vielä ehjä mutta onhan näitä ennakkotapauksia itsellä ja kohtalotovereilla kuten kaikissa merkeissä, mulla kun nuo kelkat on auto(kelkka)tallissa nosturilla aina kun kotona olen niin näppärä sipasta rasvaa ohimennen, meneehän siihen se minuutti pari samalla kun imaisee vedet lattialta pois.
     
  17. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    ilmeisesti sait korjattua kun nuin hyvin tuli ilmi ?
     
  18. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Takkusen korjaamolla hoitivat homman kotiin.
     
  19. IleKarkkainen

    IleKarkkainen Arctic Cat Riotti

    Terveisiä kelekkakaupasta.
    Ne ois uudet XF,ZR ja M sarjalaiset suomessa ;)
     
    Jani Sipola, Fudge, M.E.A ja 2 muut tykkäävät tästä.
  20. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä


    Laitaha vähä kuvaa
     
    Jani Sipola tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua