BoonDocker DS 850 E-TEC (2018->)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Poikanen, 19/3/17.

  1. Joutoukko

    Joutoukko Stage 2 hardcore

    Meinaatko että on takuun alanen homma vai? Mulla vain on itellä semmonen kutina perseessä, että ite saapi tuonki maksaa... 270eskoa oli muistaakseni uuden liukurungon listahinta.
     
  2. Hcronny

    Hcronny Kelkaton

    Ei milhään mene takkuusseen. Sitä meinasin että itte saapii maksaa joka killingin. Saattavat muka kysellä tehtaan tyypeiltä ja sieltä tullee vastaus että sieltä ja täältä saanu iskun ei takuu asia.
     
  3. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    20180125_185731.jpg

    Huomenna ois 3900 valmiina.
     
    Driver ja Joutoukko tykkäävät tästä.
  4. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Hinta nuille vahvikkeille?


    Tuli tuherrettua jalkakoteloon meshit ja maskiverkkoa päälle. Ja samalla tuhersin jalkakotelon yläpuolen aukolle suojan.
    IMG_20180125_193633.jpg IMG_20180125_193647.jpg

    Pahvimallin mallailua, ideana oli laittaa kumilätkästä ja poppareilla hihnasuojaan.
    IMG_20180125_200812.jpg

    Sinne se tärähti js vaikka ite sanonki ni hyvä tuli. Pikkusen joutuu käellä painaan ku sivumuovin laittaa mutta ei paha.

    Kauppias sano tännään, että tehtaalta on tulossa uus päivitys joka liittyy konneen tuentaan! Sitä odotellessa.
     

    Lisätyt liitteet:

    Korvenmies ja Akimatic tykkäävät tästä.
  5. Korvenmies

    Korvenmies Well-Known Member

    Joutuuko noista päivityksistä mitään maksaa? Ja laitetaanko ne automaattisesti kelkkaan kun sen vie huoltoon vai pitääkö ne erikseen tilata...
     
  6. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Ei tarvitse maksaa ja mulle ainakin tilasivat huollossa valmiiksi kun oli tehtaalle tapaus tehty että remmejä menee. Kaikki hajonneet remmit on tähän mennessä menneet takuuseen.
     
  7. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Tänhän lyöthin kaks lappua nokan ethen mikkä pitää täyttää ku haetaan remmiä takuuseen. Niissä kysyttiin kaikki mahollinen mikä vain voi vaikuttaa remmin kestoon.
     
  8. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Jos laitat tss04 jossa samat palikat niin ei sen kummemin toimi kuin qrs eli ei sen helpompi/vaikeampi säätää minun mielestä kun samallalailla se qrs muuttuu, toki teamilaiseen niiden säätösien vaihtaminen on ehkä hitusen vähemmän työlästä ja varmaankin tätä ajoit takaa. Teamilaisen paras puoli on että siihen saa joka kylältä palikkaa kun keksintönä aika vanha ja käytössä niin monessa kamppeessa mutta varsin toimiva ja kestävä. Qrs rullia on hajonnut jonkin verran, mutta on niitä teamilaisestakin saatu rikki. Kyllä itsekin olen sitä mieltä että tss04 saisi olla vakiona joka kelkassa, mutta ei se minun mielestä mikään sateentekijä ole. Minä en ole ikinä pitänyt teamilaista "kelluvana" vaan kun koneen linjaus ja tuenta on ollut kunnossa niin remmitkin on kestäneet.
     
  9. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo eihän niitä osia ole vaikea vaihdella kumpaankaan, mutta toiseen vaan tosi paljon nopeampaa. Molemmat varmaan kestää kun vaihtaa rullat ennen hajoamista.

    Etkö itse sanonut aiemmin että jos linjaukset on pielessä edes millin niin hihna ei kestä? Laittaa teamin 3mm kelluvaksi niin siinä saa paikkansa hakea. Jos vaikka linjaus olisi aivan oikea niin eihän hihna kulje koko ajan suorassa ja siihenkin auttaa se että variaattori pääsee vähän liikkumaan. Voihan se olla että olen väärässä mutta ei tuo variaattori paljon kuumu. Vkl mittailtiin lämpöjä kahdesta samanlaisesta jossa toisessa dj kitti ja toisessa teami+omat säädöt. Omilla säädöillä hihna oli aina viileämpi ja variaattori oli huomattavasti viileämpi. Eikä nuo omat säädöt olleet edes parhaat mitä on ollut.
     
    Arwid Käkivaara ja Driver tykkäävät tästä.
  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Niin no. Olen mittaillu muutamasta 850 tuota variaattorin linjausta, niin näissä tuntus olevan tuo osasto hallussa. Aikalailla on ollu toleranssissa, ainaki niissä mistä olen tuota linjaraudalla vilkassu.. Samaa ei voi sanoa XP ja XM-malleista, joissa variaattori oli melkein järkiään pois linjauksesta. Mutta senhän sai korjattua linjausprikoilla.
     
  11. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Se paljonko linjaus kestää olla pielessä on aika suhteellista. "Kelluvalla" kakkosella yleensä kompensoidaan noita löysiä moottorintuentoja, mikä on minun mielestä sitä että että korjataan oiretta sairauden sijaan. Pari tapausta tiedän kun variaattoriakseli on kulunut väljäksi kelluvan kakkosen takia ja tämän vuoksi jouduttu vaihtamaan. TSS04 on hyvä keksintö mutta ylös/alasvaihto ei ole juurikaan sen parempi/huonompi kuin muissa rullavariaattoreissa omien kokemuksien mukaan. Tiedi on tämän suhteen kehittyneempi mutta tuntuu olevan hankala saada edes jonkunlaisiin säätöihin - itsekkin Tiedin kanssa jonkun aikaa tappelin eikä meinannut tulla mitään kun osiakaan ei oikein saanut silloin mistään että olisi voinut useampia kombinaatioita kokeilla. Faktahan on myös se että jos se voimansiirto käy "liian" viileänä, sekin voi indikoida remmin luistamista eikä pelkkä kuumuminen. Asiat ei ole niin mustavalkoisia kuin täällä foorumilla yleensä esitetään, toki en itseäni pidä minkäänlaisena asiantuntijana vaan kokeilun ja kantapään kautta se paras oppi tulee.
     
    M.E.A tykkää tästä.
  12. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Paljonko tullut kilsoja vaihdon jälkeen? Tai ajopäivistähän se umpishommissa kohta mielekkäämpi puhua :D
     
  13. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo se alumiini akseli varmaan voi väljistyä jos ei muista rasvoa. Mulla on teräksinen.

    Kyllähän ne kumet aina vähän antaa periksi eikä muutenkaan hihna pysy täysin linjassaan koko kierrosalueen. Ei ole minun mielestä huono jos variaattori pääsee vähän liikkuun. Eihän tuo mikään välttämätön ole ja qrs toimi ihan hyvin mullakin.. En itsekkään todellakaan mikään asiantuntia ole. Aika vähän täällä on keskustelua voimalinjan säätämisestä niin itse pitää kaikki testata.

    Jos se luistamisen takia pysyis viileänä niin sen luulis vedoissa huomaavan ja kierrokset menis rajoittimelle.
     
  14. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Luistoahan variaattoreilla tapahtuu aina, mutta kuinka paljon niin vaihtelee kaikkien mahdollisten tekijöiden mukaan...
     
  15. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    400km josta 90% umpisen huuvatusta. Eka remmi meni jossaki 350km hujakoilla ja sillä en kerenny umpishommia ajaa kuin 20km.
     
    Viimeksi muokattu: 26/1/18
    Driver tykkää tästä.
  16. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Tuollahan tuo helixi lähtee paikallaankin aika näpäkästi. Jatko jalostin normi varin purkukalua et saa lukittua tuohon qrs akselin sisään tuon.
     

    Lisätyt liitteet:

    Driver ja Jii.Pee tykkäävät tästä.
  17. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

  18. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Milloin 4100:n? Tuli laitettua parempi alusta ni ajan kysymys milloin liukurungot solmussa :D
     
  19. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    No noihan käy pikku porailulla myös siihen.
     
    Vonikka tykkää tästä.
  20. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

Suosittele tätä sivua