Sukset

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä frosty, 14/1/06.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Taitavat työvehkeissä käyttää enempi bladea mihin saa levikemuovia mikä jatkaa myös kärkeä.
     
  2. karjal

    karjal Well-Known Member

    Kummatko sukset raati valitsisi reittiajoon, bladet vai blade xc:t? Hintaeroa näillä on 30 eur. Näitä saa tarjota jos löytyy ylimääräisiä..
     
  3. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Ite valitsen Balde:t. Huom, minulla ei vielä kokemusta. Nuo kuitenkin todennäköisesti tulee haettua kun vaan ehtisi kyseleen. Muuten, mihin hintaan on sinulle blade:ja tarjottu??
     
  4. karjal

    karjal Well-Known Member

    Olen verrannut SVH:n listahintoja, en tiedä saako noista vielä jotain pois..
     
  5. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Bladessa on kolme paikka millä saa säätää suksea eteen tai taakse jos sillä on merkitystä. En oikein usko että nuilla on kovin isoa eroa ohjaavuudessa. Bladet varmaan painaa enemmän ja ne on tosi tympeä irroittaa kun pitää niin monta pulttia pyöritellä.
     
  6. karjal

    karjal Well-Known Member

    Juu BRP:n sivuilla mainittiin että XC suksipari on 2,2 kg normi Bladeja kevyempi.
     
  7. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Kyllä niillä eri paikoilla on merkitystä. Erityisesti normi reitillä sen huomaa. Pp:llä testaillut niiden kahden paikan välillä ja selkeä eroavaisuus käyttäytymisessä. Toki vaihdon yhteydessä harituksia myös tarkasteltu. Myös kelkalla itsessään voi hyvinkin olla vaikutusta. Nuo testit suoritin r-evo x-trimmillä. Nykyisessä "catissa" sukset asennettu samoihin missä totesin lynessä toimivan.
     
  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Vaikuttaa ne tietysti, mutta onko käytännön kannalta merkitystä kun ne kuitenkin on siinä parhaassa asennossa. Tuskin niitä joka reissulle laitetaan eri asentoon.
     
  9. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Ei toki niitä vaihdella vaan kuten sanoitkin niin parhaimmassa asennossa.
     
  10. Seiti

    Seiti AC ZR6000R SX -16 & SnoPro 440@700 146" -04

    Jos tuohon 500 snoprohon meinasit, niin ite laittas kumpaakaan. Onhan ne parempia kun alkuperänen, mutta ottaisin silti CA xtx/xcs, koska tykkään että kelkka kääntyy pehmeemmälläkin ja tuokin kelkka on alkujaan tehty rajulle sukselle.
     
  11. karjal

    karjal Well-Known Member

    Juu tuohon snopro 500:een menossa. Kelkka reittikäytössä ja haluaisin sukset jotka eivät ole liian "rauhattomat". Monella on näissä powder Pro:t mutta jos olen oikein ymmärtänyt, vetelevät aika paljon.. Tavoitteena saada sukset joilla on mukavampi ajella vaikka olisi jo reittiajoa päivä takana..
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Nimenomaan Ceetat on rauhalliset ajaa, johtuen pituudesta ja suksien tasaisuudesta.
     
  13. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Mulla on ollu --11 koppaisessa kilpurissa (siis catin snopro 600) C&A:n MTX:t ja ainakin omaan ajoon passaa hyvin, satunnaisia umpisen kokeiluja lukuunottamatta. Sitä en tiedä, onko noita höylätty vai ei, mutta käsittääkseni kyseisillä sivakoilla ja kelkalla on menty joskus varsin kovaa enskarännissä, joten on ne jollekulle muulekin passanneet.

    Kääntyy riittävästi, joskus 44 matto ottaa vallan jos ajaa liian varovasti, ei hae liian rajusti mun makuun. Mutta mikä parasta, kun menee mutka leveäksi, suksi ei sukella vaan kantaa ja kääntyy myös pehmeän puolella. Tämä saattaisi olla hyvä suksi nelarin nokalle, johon se on alkujaan tarkoitettu. Leveyttähän on komeat 8"

    Huono puoli kevyessä kamppeessa sitten tuo sama, eli kantaa niin hullun lailla, ettei sukella kovallakaan yrityksellä puuterikurvailussa vaan etenee molemmat sivakat lumen pinnalla. Toki, kilpuri leveällä keulalla ei muutenkaan tue tätä toimintaa lain väärällä puolen.
     
  14. Jeme

    Jeme Khaos Slash 850 /Expedition Extreme 900T

    C&A:n MTX mukava suksi umpisella kulkiessa kun kantaa sopivasti mutta tarvittaessa saa myös uppoamaan.
    Onko joku modannut keskiköliä ko. suksista, kun jäljellä tuntuu hakevan turhan kovasti toisen kelkan uriin? Olisko El Maco:lla heittä kuvaa omien suksiensa pohjasta?
     
    Fudge tykkää tästä.
  15. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Ehkä toi kattauksen vaikeus tulee sitten vaan rungosta. Firecat-runkoista oli niin helppo pyöritellä powder prot nokalla.

    Ja kuvaa ei löydy, nappaan jos joskus muistan kun kelkka on kyljellään.
     
  16. Jeme

    Jeme Khaos Slash 850 /Expedition Extreme 900T

    Itse viistin takanurkat pois suksista etteivät väännä vastaa kanttaillessa.
     
  17. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Olekko rautaa lyhentäny jo viimisen pultin välin.. se ainaki keventää kääntymistä. Ja harituksen olen säätäny nollaan niin ainaki ittellä menee tosi tarkasti.. vähän kyllä takaköliä olen höylänny mutta ei minusta hirveesti vaikuttanu..
     
  18. Jeme

    Jeme Khaos Slash 850 /Expedition Extreme 900T

    Pitääpä kokeilla tuota raudan lyhentämistä. Haritus on kohillaan, eikä ongelmaa ole kääntämisen raskauden suhteen. Häiritsevästi vain hakee reitillä ajaessa vanhoihin uriin. Täytyy kokeilla vielä pyöristellä kölin reunoja.
     
    Fudge tykkää tästä.
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Ainakin Yamacatissa Ceetat on todella tarkka harituksesta, 14mm menee suoraan ja jos on parimilliä alle niin alkaa vetelemään. Niin ja kyseessä höyläämätän XTX pätkä Totaltek raudoilla. Olen pitänyt 15mm-16mm niin on makoisa.
     
    Fudge tykkää tästä.
  20. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Niin oliki että brp vehkeissä mulla oli jotaki 1.5cm haritus ja nyt MC.hen piti laittaa aivan nolliin että rauhottu.. semmonen ero joo..
     

Suosittele tätä sivua