Titan -18->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Jakelfin, 15/3/17.

  1. petes88

    petes88 Well-Known Member

    No huhhuh uskoakko tuota...

    Sen verran tullu tuolla ajeltua että en ihan heti usko nuihin... Kulutus tuota luokkaa voi ollakki mutta tuskin jää millekkään venturelle ellei siinä ole ahdinta kun ei jäänyt viperillekkään eikä nytrolle vapareita toki molemmat mutta sattu olemaan kaveri piirissä ja varta vasten tuli otettua jäällä kiihytyksiä ja 900 acelle häviää jos lähtee pari viikkoa jälestä reissuun...

    Tässä viikko ennen pääsiäistä tehtiin reissu jossa oli mukana nuita brp kikottimia nii tuosta kulutuksesta tuli siellä puhetta ku veettiin samat ajot samat matkat ja 600etec palo bensa valo ku titanissa oli vielä pykälää vaille puol tankkia kummallaki oli tankit piri pinnassa tai joo eetekkiin tuli 5km enempi... Ja toki titanissa on 53l tankki ja tuossa brp oli 38litraa... nii ja semmonen huomio vielä titanista en tiiä onko muissaki polleissa mutta tuohon bensamittariin ole uskomista sillonko vilahtaa tyhjää ja yhtä pykälää muuten näyttää nii jäljellä on 20litraa bensaa... ja joku kohta sannoo että brp bensa valolla ajaa vielä loppu talven nii ei muuten aja... Kun tankille ajettiin sieltä missä valo syttyi kertyi matkaa trippiin 10km ja tankkiin meni 33litraa...

    Mutta ettei kehumiseksi aivan kokonaan mene nii nuo sukset.. Gripperit on ummella ihan täyttä paskaa tuommosessa kelkassa jumalauta mikä tuikkija tiheikössä, aukeilla ja reiteillä ei tietenkään mitään ongelmaa... Ja toinen tuo keula.. Ihan liian matala, tukivarsista vois tuommoseen vehkeeseen ottaa mallia vaikka brpeeltä, taivutettua alle... Ja tietyissä tilanteissa kuten testeissäkin sanottiin niin nopean ja hitaan puolen välitykset kakkonen on liian raskaan olonen oikein hitaaseen ajoon ja ykkösellä taas huutaa ku hyeena mutta tuon kans on opittu elämään ja soveltaan ajotyyliä ja paikkoja sen mukaan... Siinäpä oikiastaan ainoat moitteet mitä ite olen tuosta huomannu... Ainaki ens kausi vielä tuolla mennään mutta nuo sukset vaihtuu hele.....iin tuosta keulalta ennää en aja ku kesäteloille nuilla ja ens kaueksi varmaan ne profloatit...
     
  2. Janme

    Janme Well-Known Member

    Voit asennoitua siihen, että se reitillä ajon hauskuus loppuuki sitte siihen paikkaan, jos ei tykkää joka mutkaan pysäyttää. :)

    Kulutus on omasta mielestä ollut todella hurjaa. Vaikka miten ajaisi, niin alle 20 l ei pääse, ace menee saman ajon puolella ja eetekkikin melkein.

    Ite en oo mitään testivetoja ottanut, mutta kyllä tuntuu tuomoiseksi möhköksi vauhtia kelaavan nopiasti ja paljon, en nyt juuri mitään muuta erityisen hyvää tuosta keksikään kertoa.
     
  3. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Profloat suksia moittivat Titanissa tuossa mk:n jutussa. Ummella kankea kääntää ja kanttailla.
     
  4. Janme

    Janme Well-Known Member

    Joo, löytyy kait sitä muutaki suksea ku kaponen Gripperi tai tuomonen valamiiksi vuotsolainen Pro floatti, jolla voi ainaki ne vähäsekki viltto- ja kanttaushommat unohtaa.
     
    FFoxi tykkää tästä.
  5. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Itse en oikein ymmärrä niiden taivutettujen tukivarsien ideaa kun niissä on mutkalla vain se etuputki mutta takimmainen suora. Leveä pohjapanssari menee vähän paremmin kun ei ota kiinni mutta eipä juuri muuta hyötyä.
     
  6. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Ookko nyt ihan varma? Lukitsetko vastauksen?

    cq5dam.web.1024.1024.jpeg
     
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    No enpä taida enää olla ihan varma. Oon taas ajasta jäljessä. Vanhemmissa oli vissiin jääny ajatus kesken. Nuohan on ihan pätevät.
     
  8. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Joo niin tais ollakki vanhemmissa se taaempi suora, ite taas en niitä muistanut:D

    Työpaikan lynxeistä nuo tukivarret muistin että on molemmakki taivutettu ja sen verran kuiten testannu että paremmin ne pellaa ummella entä suorat tämän tyylisessä kelkassa ku ei kynnä lumen alla kokoajan..
     
  9. Hanhis

    Hanhis Hanhis

    Mites on sulla ollut öljynkulutus? Mulla välillä syttyy öljynvalo ennen bensaa ja muutaman kerran kun olen laskenut niin öljyä mennyt 3,9%.
     
  10. petes88

    petes88 Well-Known Member

    En oo nii tarkoin laskenu mutta reilu kaks tankillista ajelee ennenkö alkaa öljynvalo vilahteleen..
     
  11. joutzi

    joutzi Well-Known Member

    Tulipa tilattua ens kaudelle tuommonen xc titan, saapa nähä kuinka pahasti sitä löi kätensä kakkaan
     
  12. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Mulla ois ollu vähän ajettu halvalla:D
    Ihan hyvä kompromissi kelkka tuo on passaa kohtuuella joka paikkaan paitsi mikkää vuoriporahan tuo ei sitte ole tai jos lapsettaa ja haluttaa keulia ku mahoton nii sitte on kyllä pettymyksiä luvassa
     
  13. Janme

    Janme Well-Known Member

    Sain vihdoin vaihettua nuo Foksin iskarit alle ja ei se enää maailman paskin kelekka ole tuolla reitilläkään, kummasti parani ja ymmärrän jopa nuita @petes88 :n kehuja. SP-mallin iskareilla 100 x paskempi.

    Sais olla tuo ykkönen pidempi, niin vois rekiä vetää remmiä luistattamatta. Tuo välitys nyt on niin törkiän lyhyt, että ei viitti 20 kmh lujempaa ajaa, joten pakko kakkosella ajaa.
     
  14. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Nonii miehän sanoin että ei se nii paska ole:D

    Kuten tuossa aiemmin kirjottelinki nii samaa mieltä nuista välityksistä että ykkösellä huutaa ku puukossa ja kakkonen tuntuu välliin liian raskaalta hittaassa pyörityksessä... Ja gripperit on minusta ihan paskat tämmöseen kelkkaan nuihin umpimettä hommiin mutta reitillä ei moittimista.. Miettiä nyt että mitä suksia kokkeilis ens talaveksi:rolleyes: @kakkis sulla tais olla bladet levittävillä muoveilla? miten se niillä pellaa ummella?
     
  15. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    kokeile c&a mtx
     
  16. petes88

    petes88 Well-Known Member

    No se :rolleyes:
     
  17. Hanhis

    Hanhis Hanhis

    Mä olen kyllä hinannut toista kelkkaakin perässäni pitkiäkin matkoja, parhaimmillaan hitaalla puolella ollut ailloin vauhtia 60. Sitten alkaa olla jo kierroksia riittävästi.
     
  18. petes88

    petes88 Well-Known Member

    No joo taitaa melekosesti huutaa tuossa 60 vauhissa jo.. Ite olen vahingossa epähuomiosa käyttäny jonku 50kmh tai saatto olla vähän päällekki mutta kelekka kuiten alako huutaan mittaristossa jotaki tekstiä en muista ennää mitä luki mutta sen verran lontoota osasin että tais tahtoa isompaa vaihetta
     
  19. Janme

    Janme Well-Known Member

    Joo, over reviä tms ilmoittelee huomattavasti pienemmässä vauhdissa jo itelläki. Ja huutaa ku puukossa, jos alkaa 30 kmh olla vauhtia.
     
  20. Vette

    Vette Polaris Titan Adventure

    Titan Adventure tuli ostettua. Viikonlopun ajeluiden jälkeen ei vieläkään kaduta. Vaihdossa meni 19 vm 850 assaultti. Polttoaineen kulutus ainoa miinus ainakin tällä hetkellä. Toki on vielä sisäänajossa ja suurin osa ajosta umpista sekä latuhöylän vetoa.
     
    petes88 tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua