Lämmitettävät ajolasit???

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä äsdeeii, 4/1/11.

  1. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Yhdellä akulla pärjäät hienosti koko päivän tai itse olen ainakin pärjännyt ja sitten iltasella majapaikassa akku laturiin ja taas päivän pärjää.
    Yksi asia on mihin tulee varautua ja siksi kannattaisi miettiä esim. tuota tupakana sytytin virran ulosoton adapterin hankkimista, tietenkin edellyttää että tämä on jo kelkassa. Säätyyppi missä tämän akun kapasiteetti ei riitä on äärimmäisen kova alijäähtynyt vesipiisku, eli sellainen täydellinen ääripää tuosta alijäähtyneen veden täyttämästä ilmasta. Silloin ei tuo akku riitä, mutta kelkan ulosotosta 12v niin alkaa lasit pysymään kirkkaina, kun muut hierovat silmiään.
     
  2. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Viime vuodenvaihteen kelit Lapissa oli aika opettavaiset:D olipa yllätys ettei Levillä ollu kellää pompan laseja hyllyssä.. tarviiko tuo muuta ku virtapiuhan akulta laseihin :eek:
     
  3. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Kypärän päähän ja bensaa tankkiin ja tietenkin sen johtimen akun ja lasien välille, ei muuta.
     
    juketsu tykkää tästä.
  4. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Mulla tulee tupakansytyttimestä virta lämpöviisiiriin. Homma toimii, mutta ummelle kääntäessä pitää muistaa johto irrottaa tai kyydistä lentäessä menee jotain varmasti särki.
     
  5. Freeraider

    Freeraider Xterrain -20 kasiviiskymppi rotaxilla

  6. Porokone

    Porokone Well-Known Member

    Ei oo kyllä pahan hintaiset, pitää melkein tilata testiin.
     
  7. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Catti myy myös lämmitettäviä nuilla roikilla olevia , tehtiin oma akkuversio laseista portaattomalla säädöllä
     

    Lisätyt liitteet:

    Fudge tykkää tästä.
  8. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    Näyttää aivan vastaavilta, kuin BRP:n lasit ja varmaan ovatkin. Olen itse käyttänyt jo kolme-neljä vuotta vastaavia laseja ja hyvin ovat toimineet. Ääri ilmiön tullessa tuo akkusysteemi ei riitä, kun alijäähtynyttä vettä on ilmassa todella paljon ja tästä syystä virittelen suoran virran ottamista kelkasta, jolloin lämpiävät vielä enemmän. Vakioakku kestää päivän ajot loistavasti, mutta siinäkin on niksit. Sammuta aina akusta virta, ennen virtajohdon irroittamista akusta tai laseista. Jossain tapauksissa olen saanut akun tilttiin, jos olen nykäissyt johdon irti virran ollessa kytkettynä ja sitä akkua en ole saanut uudelleen toimimaan, kuin lataamalla akkua ensiksi.
     
  9. Freeraider

    Freeraider Xterrain -20 kasiviiskymppi rotaxilla

    Eli catin lasit on kans 12 voltin teholla toimivat? Miten tehonsäätö on tehty? Mistä piuha ja akku?
     
  10. Polaris Janne

    Polaris Janne Well-Known Member

    BRP Akku puskee muistaakseni tasaisesti 8,5v ja siinä teho on päällä tai poissa on-off kytkimellä. Piuhat ja akut tulee myyntipaketissa mukana, mutta noita RCA-RCA kaapeleita saa radioliikkeestä lisää tarvittaessa.

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 10/10/18
  11. pette

    pette SR Viper M-TX -15

  12. Pati87

    Pati87 Well-Known Member

    Tuli ostettua motonetist oakley line miner inferno lämpölasit. Ei ollutkaan yllätykseksi akkua mukana. Mikäs akku/ladattava patteri noihin käy (ei löytynyt käyttöohjeestakaan patterin tyyppiä)
     
  13. rehto

    rehto Well-Known Member

    Löytyykö black friday tarjouksistä miltään mantereelta lämmitettäviä laseja?
     
  14. Freeraider

    Freeraider Xterrain -20 kasiviiskymppi rotaxilla

    Näytti olevan raahenmotocafeessa heliumit 150e. Ja jossain muussa nettiliikkeessä oakleyt 170e
     
  15. Freeraider

    Freeraider Xterrain -20 kasiviiskymppi rotaxilla

    Kyllä on akku mukana näissä laseissa. Se löytyy pakkauksesta irrallaan, ei akkukotelosta. Itsekkin kävin tuolta poistamassa 150e kyseiset lasit. Katotaan miltä tuntuu ja näyttää ajossa.
     
    Viimeksi muokattu: 24/11/18
  16. Pati87

    Pati87 Well-Known Member

    Ei ollu paketissa irrallisenekaan. Täytyy mennä kyselemään, jos kerran muilla ollut mukana.
     
  17. jermu88

    jermu88 Lynx Rave RE 600 E-Tec -13

    Kyllähän oli pätevät lasit nuo brp:n. Yleensä lasit aina huurussa pienelläkin pakkasella mutta nyt poistui tuo ongelma. Suosittelen
     
  18. nappe74

    nappe74 Polaris Pro RMK 800 155" -14

    Itsellä myös nuo Motonetista tilatut Oakleyn lämmitettävät lasit ja kyllä niissä akku mukana oli...

    Pari reissua ollut käytössä ja ovat ensimmäiset lasit jotka ei huurtunut yhtään missään vaiheessa vaikka lämmitystä en käyttänyt ollenkaan !! Vanhat lasit vähän väliä huurussa... Mielestäni tässä tapauksessa ainakin rahalla saa laatua !!
     
  19. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Onko nuissa siis mahollista ottaa virta suoraan kelekasta?
     
  20. nappe74

    nappe74 Polaris Pro RMK 800 155" -14

    Lasista menee akulle piuha joka pitää luonnollisesti olla kiinni jos haluaa laseille virtaa... joten siis jos kelkassa on virran ulosotto niin sopivalla piuhalla uskoisin että saa lasit sähköistettyä kelkan avulla... pistoke lasien päässä on sellainen mini-usb tyylinen.
     

Suosittele tätä sivua