RAVE 600R E-TEC -19...

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä rupsu, 13/8/18.

  1. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Taitaahan tuo ns. kennon eli tunnelin ilman reunoja saada erikseenkin, mutta melko työläs vaihtaa kyllä entisen osat uuteen. Käytännössä siis pura koko kelkka atomeiksi ja kasaa uudestaan sen uuden integroidun syylärin ympärille.
    Amerikassa taisi olla hinnat tuolla tunnelin yläosalla eli jäähdyttimellä vajaa 600 dollaria ja ilmeisesti koko takarungolla vajaa 3000 dollaria.
    Jos sitä entistä ei voi jollain levyllä hitsaamalla( enkä tiedä kestääkö hitsi) tai liimaamalla korjata niin ei muuta kuin kaskon piikkiin remontoimaan.
     
  2. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Tiedän yhden summitin mistä hitsattu tigillä samasta syystä aiheutunut reikä. Epäilen että ihan vaan lisäainelankaa syöttämällä sai paikattua. Toki riippuu reijän suuruudesta.
     
    vepa. tykkää tästä.
  3. Joney

    Joney Well-Known Member

    Muistankos oikein liittyen tuohon kasko hommaan että tuo piti ilmoittaa yhtiölle vähän jännästi sattuneeksi. Oli pari vuotta sitten vastaava ja eivät korvanneet silloin kun luettiin kelkan itse itselleen aiheuttamaksi kun imaisi kerran kiven. Eli olisi pitänyt osua reitillä olleeseen kiveen
     
  4. teme-

    teme- Well-Known Member

    Eikös kaskon pitäs korvata kaikki tommoset. Kyllähän niitä irto kiviä pelloilla ja teiden reunoilla on.
     
  5. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Kaverilla meni kans Summitissa iso kivi telatunnelista murjoen jäähdyttimen pilalle. Kyllä se kirvas tuota integroitua jäähdytintä, kun on niin nätti ja halpa vaihtaa:D

    Kasko hommia tai jos vain pystyy paikkaamaan, niin kannattaa kyllä kokeilla.
     
  6. Joney

    Joney Well-Known Member

    Silloin ei korvannut, koska olisi pitänyt ymmärtää sanoa että osui reitillä paikallaan olleeseen kiveen. Ja kun matto oli kuljettanut kiven syyläriin, luettiin kelkan itse itselleen aiheuttamaksi vahingoksi vähän niinkuin tekninen vika esim.
    Tapauskohtaisia eroja varmaan löytyy yhtiöiden välillä
     
  7. Raidman

    Raidman Well-Known Member

    Aikamoista perseilyä vakuutusyhtiöltä miten irtonaisen kiven voi tulkita tekniseksi viaksi kun ei se ole edes kelkaan kuuluva osa? Mikähän vakuutusyhtiö tälläisia tulkintoja tekee niin tietää kiertää kaukaa?
     
  8. SakkeSS

    SakkeSS Lynx re 600r 19

    Samaa mietin itekkin o_O
     
  9. Joney

    Joney Well-Known Member

    Ehkä ei kannata alkaa nimeämään ketään, ja kaikki niistä perseilee joskus jonkun pienen muotovirheen takia ja toisaalta saatetaan korvata jotain mitä ei tarvitsis. Kannattaa kysyä omalta vakuutusmyyjältä etukäteen varovasti kyllä ne kertoo koska ei ole heiltä pois eivätkä ole sitä päättämässä. Tässä se muotovirhe oli siis ”kelkan itse itselleen aiheuttama vahinko”oli kiveä tai ei
     
  10. kaner

    kaner HC Evo 153"

    Mulla meni vakuutuksiin uus tunneli ku sanoin, että tuli kivi tunnelista läpi ja nesteet pukkas ulos.. Ainaki tuo riitti Folksamille.
    Tuo ”kelkan itse itselleen aiheuttama vahinko” on kyllä jännä, eli jos sulla hirttää kaasu ja olet petäjän ympärillä niin vakuutukusyhtiö voi pessä kätensä?
     
  11. teme-

    teme- Well-Known Member

    No jos vakuutusyhtiö lukee asian tekniseks viaks niin sillonhan se pitäs olla tehtaan korvattavissa jos on takuu kikotin, mutta veikkaan että tehdas saattaa olla erimieltä vakuutusyhtiön kanssa:D
     
  12. Joney

    Joney Well-Known Member

    Niin tai silloin se petäjä olisi ulkopuolinen tekijä joka oli siellä ja siihen törmättiin ja korvaa:D olitkin fiksu kun et sanonut että matto kuljetti kiveä. Mutta tapauskohtaista hommaa se on niiden kanssa
     
  13. JJL

    JJL Well-Known Member

    Lupas niin keväistä keliä huomiseksi niin käyä ekan kerran koeponnistamassa tämä uutukainen IMG_20190222_191228_348.jpg
     
    rupsu, jonessi88 ja japa75 tykkäävät tästä.
  14. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Se pitäisi vaihtaa koko tunneli. Kysyin hintaa ja taisi olla 3000 pintaan. Mulla oli 850 RE:ssä keväällä isohko reikä niin otettiin matto pois ja hitsattiin TIG:illä. Hyvä tuli, mutta tuli taas toiseen kohtaan pienempi reikä. Uudestaan sama homma ja hitsattiin. Toistaiseksi on pitänyt. Ehkä on turhan ohutta tavaraa.
     
  15. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Hienoja laitteita, 1100km ja hihna paskaks. Edellisellä -12 mallilla sai 4000km hihnalla ajaa ja vieläkin oli ehjä vaihtoon mennessä
     
  16. SakkeSS

    SakkeSS Lynx re 600r 19

    Jahas pittääkö se varmuudeks vaihtaa ku 1300km jo samalla hihnalla :confused: edellisellä meni yli 7000km samalla :rolleyes:
     
  17. kama

    kama Enduro600r, Lynx40, Terhi10, SV80

    Ootteko kirrannu hihnoja ennenkun on hajonnut? Kun näyttäs siltä et jos on löysällä niin voisi ylettää hipsimään siihen etukiinnikkeeseen?
    Ite nyt menny reilu 2300km alkup hihnalla ja pariin kertaan kiriny.
     
  18. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Oon kiristänyt kun on tarvinnut ja etukiinnikettäkin muokkasin aiemmin. Varahihnana olleen käyttämättömän 383 hihnan laitoin paikalleen niin alkoi täristämään ihan jonkun verran, pitää huomenna käydä 551 hihna hakemassa ja kattoa vieläkö tärisee
     
  19. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Onko kukaan takuuseen saanut hihnaa?
     
  20. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Anomusta vaan sisään ja soittoja perään...tuloksesta en tiiä mutta yrittää pitää.
     

Suosittele tätä sivua