RAVE 600R E-TEC -19...

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä rupsu, 13/8/18.

  1. tontton

    tontton Well-Known Member

    Pohjantähdessä vakuutus. Laitoin sisälle pikkusen lisää lämpöeristettä ja vasaralla naputtelin alumiinikopat paikalleen. Jospa tuolla sen aikaa ajelee että ehtivät takuuseen käsittelemään ja korjaus tuohon. Pitää seurata ettei ala putki uudestaan elämään ja tippumaan läpi. Tekniseltä ratkaisulta vaimennin on kyllä varsin paska, eihän tuo voi mitenkään tuolla tavalla kestää.

    A-frame oli ehjä. Pientä jälkeä siinä oli että on joku hangannut, mutta vain pinnasta. Tuskin tulee menemään takuuseen enkä aio edes siihen vaatia.

    Varin suoja alhaalta kans kulunut, vaikka olen tehnyt heti uudekseltaan siihen yläosaan pressukiinnikkeen että ei pääse heilumaan tai värisemään.
     

    Lisätyt liitteet:

    rupsu tykkää tästä.
  2. jonessi88

    jonessi88 Lynx rave RE 600r -19

    Hitto onhan tää huvittavaa 15t kelkkoja ja tämmöstä joutuu omistajat tekee :D naurattas vaa ku itellä samanlainen pihassa :D
     
    rupsu tykkää tästä.
  3. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Aika jännä juttu, mutta itseäni ei tämänkaltaiset ropleemit (ainakaan vielä toistaiseksi) ressaa kun kelkka muuten on mieleinen ja änkkärikin on pysytellyt konehuoneen puolella.
    Ihmetyttää minkälainen porukka testaa tehtaalla näitä ropelipäiden visioita? Eikö heillä tule testeissä tämänkaltaiset lapsukset esille vai sivuutetaanko testitulokset ja talousvastaavat laskelmoivat että takuukorjaustenkin jälkeen osakkeenomistajat jäävät plussalle?
    Aavistan että tämä moduloitu änkkärikeksintö tulee tuolta ämeriikasta? Onhan se tietenkin simuloitu taikalaatikon avulla että menee heittämällä paikoilleen ja sen valmistuskustannukset on optimoitu LEAN-systeemin mukaiseksi jne. mutta kun se ei vaan kestä ja sulattaa itsellensä elintilaa!
    Takuu 4-vuotta!
     
    Nebwy ja Akimatic tykkäävät tästä.
  4. Nebwy

    Nebwy Lynx RE 600 R Enduro 2022

    Joo omassaki vielä suht kopillaan, jonkin verran on Tonttonin mainitsemia hiertymiä sivukopassa. Viduttaa se, jos sama jumppa on eessä...Viel on kevään pitkät reissut edessä. Saa nähdä reissun jälkeen löytyykökö koko mökäpönttöä :D
     
  5. teme-

    teme- Well-Known Member

    Tuo kuori pitäs niitata kiinni vaimentajaan ettei pääse elämään, niinkuin vanhemmissa oli. Jos uus samanlainen tulee takuisiin niin itse ainakin laittasin muutamat niitit ympäri.
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", Phazer FX GT

    Kuitenkin menee silleen kuten remmeissä eli laitetaan uudet osat ja seuraavan kerran kun hajoaa sanotaan että vika on korjattu maksa itse, näin se nyt kuulostaa olevan ja varmaan normaalia kulumista ;). Harmi homma tuommoinen töppäys, 850:ssä vissiin erilainen ratkaisu?
     
  7. mjuvis

    mjuvis Well-Known Member

    Neljäs viikko takuuhuollossa menossa. Ei herää henkiin. Eli ei käynnisty. Hassua
     
  8. kama

    kama Enduro600r, Lynx40, Terhi10, SV80

    Olihan se staattori tsekattu? Kun rikkinäisenäkin se antaa jonkin verran sähköä, mutta ei välttämättä tarpeeksi digitaalivehkeille
     
  9. niarve00

    niarve00 Well-Known Member

    Mulla on kokemusta tästä vakuutuspykälästä ja vahingosta viisastuneena seuraavalla kerralla en sammuta. Vakuutus korvaa sen mitä tuli tuhoaa mutta ei itse palon aiheuttajaa. Mulla sytty jarru tuleen niin sitä itse jarrua ei sitte korvattu mikä oli tietenki se kallein osa. Korjausarvio oli 1300e ja vakuutuksesta sai 600e.
     
    K.J.P tykkää tästä.
  10. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Itse ainakin niittaisin tuon ylimmäisen runkoon tulevan kiinnikkeen vaimentimeen asti kiinni niin se kannattelis koko pönttöä. Tai varmaan sama niitata kaikki kolme.
     
    Viimeksi muokattu: 9/3/19
  11. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Takuu ei sitten korvaa enää sen jälkeen kun menee omia lisäyksiä tekemään.
    Kannattaa laittaa sitten niin hyvin ettei varmasti tartte takuuseen enää laittaa ;)
     
  12. tontton

    tontton Well-Known Member

    Tää on kyllä perseestä että kun ostaa uusia vehkeitä juuri sen takia että näillä vois ajaa, niin joutuu kuitenkin itse tekemään remonttia ja rakentamaan näistä sellaisia että kestää.

    Tuosta jos kuoret niittaa kiinni niin ei ehkä loputtomiin kestä, toki varmasti tyhjää parempi. Vanhassa oli kuoret niittaamalla, mutta vaimenninta kannattelevat ripustusraudat oli kiinni suoraan vaimentimessa. Niittaukset kannatteli siis pelkkiä alumiinikuoria ja nehän ei paljoa paina. Kiinnikkeet kun sais tukevasti niitattua tai muutoin leivottua vaimentimen kylkeen niin on varmasti pitkäikäisempi ratkaisu. Kunhan takuuasia selviää, niin pitää pyytää korjaamoa josko ne hoitaisi tuon niittaamisen minun puolesta.
     
    Viimeksi muokattu: 9/3/19
  13. teme-

    teme- Well-Known Member

    Pystyyhän noi kannakkeet niittaamaan suoraan vaimentajaan, poraa vanhat pois ja niittaa ulkopäin sisälle suoraan vaimentajaan 4.8rst niitillä niin kestää varmasti.
     
  14. tontton

    tontton Well-Known Member

    No sinne jää väliin eristevillat. On varmasti tyhjää parempi mutta ei silti tiivisty täydellisesti, ja voi ajan saatossa päästä elämään ja niitit voivat alkaa löystymään. Jos kun saan nyt uuden vaimentimen, niin niittaamalla ja/tai hitsaamalla ajattelin vahvistaa.
     
  15. teme-

    teme- Well-Known Member

    Näkyy olevan -18 ja -19 mallien vaimentajat eri osanumerolla.o_O
     
  16. lynx643

    lynx643 Well-Known Member

    -19 pakolämpöanturi eri kohassa muuten sama vaimennin
     
  17. K.J.P

    K.J.P Xterrain 850 Re -23, Rave Re600r -19

    Ja 19 mallissa sama vaimennin 600 ja 850? Ainakin osaluettelo näin väittää?
     
  18. Aa-Vee

    Aa-Vee Active Member

    Paljonko olette säätäneet perän painumaa kuski kyydissä? Tällä hetkellä 4-5cm ja keulaa ei kaasulla kevennä juurikaan. Rajoitin remmi asennossa 1.
     
  19. Nebwy

    Nebwy Lynx RE 600 R Enduro 2022

    En ole mittaillut. Säätelen perstuntuman mukaan mieleiseksi ja sillain et ei ole nokallaan. Ei se ole ku alat säätää sitä jousen esij. löysemmäksi. Täys kierros on 2mm jousen esarissa+/-.
    Pyöritä 2 kierrosta(4mm) ja käy testaa paraniko.
     
    Viimeksi muokattu: 9/3/19
  20. japa75

    japa75 LYNX 600R RE2019

    Miten teillä kiertää, tänään kokeilin jäällä nii 7900rpm max. Teknisten tietojen mukaa 8100rpm pitäis kiertää.
     

Suosittele tätä sivua