Polaris AXYS RMK 850 ( RMK, PRO RMK, ASSAULT RMK) 2019 ->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 6/3/18.

  1. MMi

    MMi SKS146

    Oliko sama??
     
  2. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Ei näkynyt anti-stab rullia vakiona näissä. Oletteko niitä laittaneet ja minkälaisia?
     
  3. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Miksi kuiten? Eihän niitä tartte laittaa ellei lyhentele liukurunkoja läpivetävien takia. Näin ainaki oli vanhemmissa ja varmaan on vielä uuemmissaki.
     
  4. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Tätä en välittäisi kokea. Matto maksaa messinkiä ja kaskon omavastuukin ottaa viissatasen:confused:
    IMG-20190329-WA0004.jpg
     
  5. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Eipä ole moista kantautunut korviin näissä vehkeissä aiemmin. Onko etupukin remmi vakioasennossa ja etupukki vakio reijissä? En ihan hirvittävän yleisenä pitäis tuota ongelmaa mutta eihän niistä pyöristä ikinä haittaakaan olisi.
     
  6. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Kaverin -17 axys rmk:sta meni samallalailla kuten kuvassa.
     
  7. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    -18 malliin laitoin. Huomasin ainakin että kelkka rullaa paljon paremmin sen jälkeen ja veikkaan että vaikuttaa väkisellä kulutukseen hieman. Kannattaa kyllä laittaa. Itse laitoin brp:n rullat 20mm akselilla ja väliholkit sopivasta putkesta. Mulla oli hieman ongelmaa rajoitinremmin kanssa kun vakio tulee rullan kohdalle niin laitoin kaksi kapeampaa iskarin molemmin puolin.

    Jos joku tekee sen burantti muutoksen että pidentää rajoitinremmiä rmk:sta niin en ihmettele jos käy nuin että liuku menee matosta läpi. Ei ole kyllä yhtään varaa laskea liukujen kärkeä kun ovat niin loivat ja kiinni matossa jo vakiona. Siis ellei laita rullia samalla kun pidentää remmiä.
     
  8. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Joo no burantti-muutosta ei kannata tehä ellei käytä jyrkempi nokkasia liukurunkoja niinkö herra burantti ite.
     
  9. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Khaoksessa taitaa olla jyrkempi nokkaiset liu'ut.

    Ei tuo liu'un puhkaisema matto ole mikään epidemia. Varmaan sama tapaus mistä myös Driver mainitsi. Kelkka 800 axys Pro Rmk ja taisi olla vakiosäädöissä.
     
  10. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Joo khaoksessa on jyrkemmät liu'ut.
     
  11. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Aivan tai sitte laita niitä rullia. Minun mielestä ne rullat kannattaa laittaa joka tapauksessa. Taitaa olla myös niin että vetarit ei hypi yli niin helposti jos on rullat. Ainakin näin on ollut polariksella. Uudemmissa summiteissa kuulostaa hyppivän yli ja bd:saa taas ei. Bd:ssa rullat vakiona. Viime talvena ihmeteltiin kun kaverin fr hyppi vetarit yli vaikka matto sopivalla tiukkuudella. Mulla bd re:ssa matto roikkui yli 6cm ja ei ikinä hyppinyt. Sama matto ja mulla rullat. Tietysti telasto eri mutta itse veikkaan että rullilla on vaikutusta tuohon. Saa olla vapaasti eri mieltäkin..
     
    Viimeksi muokattu: 29/3/19
  12. MMi

    MMi SKS146

    Sama penkki tuo on. ja hyvä penkki kyl on.
     

    Lisätyt liitteet:

    pezq^ tykkää tästä.
  13. member

    member Polaris khaos slash 146 850

    Kuinka herkästi hyppii vakio-osilla tela yli tuommosessa 155 3" rmkoossa? Ja jos läpivetävät laittaa, nii pitääkö 155" vielä lyhentää liukurunkoja? 146" ei tarvinu.
     
  14. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    163 3" ei oo hypänny ku ehkä kerran pari. Jos tuota tekee niin tela on silloin liian löysällä eikä kannata jatkaa hommaa kiristämättä tai kohta tela hyppii vaikka tela ois tiukallakin. Pyörät kuluu siitä yli takomisesta. Eli monteeratkaa kiristys kohilleen ja vakio rattaatkin pelaavat ihan hyvin.
     
    member tykkää tästä.
  15. kikoske

    kikoske Khaos Slash 155

    Onkos joku päässyt tekemään vertailua RMK 155 2,6" ja 3" välillä? Millaisia mietteitä herättää? Käytetyissä 850 tarjonta näyttäisi painoittuvan 3" versioihin. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, että puna mustat on 2,6" lapulla ja hihnavedolla.
     
  16. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Ruotsinpuolelta kysyin s-postilla liikkeestä kunnon takapuskuria ja koukkua, kun siellä niitä näkyy olevan tyyliin jokatoisessa RMK:ssa ja SKS:ssä mitä kuvissa näkyy. Tuo puskuri on myös järkevä, kun se suojaa tunnelin alataitosta vääntymiseltä, eikä jatka kelkan mittaa samoin kuin se putkipuskuri mihin saa irrallisena j-koukun. Osanumeroksi naapurin myyjä vinkkasi puskurille B0251 ja koukulle B0221. Eipä noita näytä olevan kuin Ruotsin ja Venäjän puolella tarjolla :( Mikähän on, kun Suomesta ei saa? image001.png
     
  17. AOC

    AOC Active Member

    Missä tuo videon alkupätkä on kuvattu?
     
  18. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

  19. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Khaokseen säätövinkkejä khaos_suspension_settings.jpg
     
  20. AOC

    AOC Active Member

    Saisiko yksityisviestinä koordinaatit.. Vaimolla nyt myös pitkä kelkka joten kaksistaan reissataan ja hyviä paikkoja pitäisi löytää kohtuu läheltä Haaparantaa.
    Moskosel ja Riksu vain tuttuja.
     

Suosittele tätä sivua