Polaris AXYS RMK 850 ( RMK, PRO RMK, ASSAULT RMK) 2019 ->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 6/3/18.

  1. member

    member Polaris khaos slash 146 850

    Joo on. Kytkimessä pinkki, onkohan se 180-320 ja varissa 160-260.
     
  2. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Mulla on ketjuvetoisessa Khaoksessa kytkimessä 140-320 ja varissa 160-240. Alkuperäinen remmi ajossa ja onhan nuo lautaset aika eri näköiset.
     
  3. member

    member Polaris khaos slash 146 850

    Joo niin on. Kaverilla just samat khaoksessa mitä mulla, eikä sillä luista. Alkuperäset hihnat molemmilla
     
  4. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Kyllä tuo khaos oli näistä polleista kevein vehe kallistella ja muutenki hallita vrt. Vaikka viime vuotiseen Pro RMK malleihin jossa oli myös jo 36" keula. Ei viime vuotinen kyllä tuntunut läheskään näin ketterältä mitä tuo khaos oli pienenkin testilenkin jälkeen.
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  5. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Oliko sulla öljyä mennyt lautasille? Jos pesis lautaset kunnolla jarrukliinerillä ja kokeilis toisella remmilla luistaako vielä.
     
  6. member

    member Polaris khaos slash 146 850

    Pitääpä kokeilla josko helpottaiso_O
     
  7. Jmp2002

    Jmp2002 Khaos 2.6/155

    Miksi ihmeessä sulla on 180 alkunen kykän jousi... ei mikään ihme jos jää mustaa kun ryömittää...
     
    Viable ja Jii.Pee tykkäävät tästä.
  8. acm800

    acm800 Active Member

    Joko korjattu?
     
  9. Qeedu

    Qeedu Well-Known Member

    Mulla sama homma -20 Pro RMK. Maahantuojalta kyselty ja he ovat tietoisia tästä. Vastausta etsitään! Laittelen tänne joskun omalta osalta selviää.
     
  10. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS



    Saattaahan siinä noinkin käydä vaikka tuokin tunneli oli lyhennettyä mallia. En tiedä olisiko takarunkoa vahvistava puskuri (esim. Blingfactory) ehkäissyt tunnelia vääntymästä, mutta tuskin olisi haittaa ainakaan ollut.

    Mulla kerran kopsahtanut puskuri maahan keuliessa, mutta siitä ei tullut mitään vaurioita. Onneksi oli runkoa vahvistava heavyduty takapuskuri jo paikallaan.
     
  11. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Tuohan on vain tulevaa uutta muotoilua.. bensaa tankkiin ja hanaa..
     
    FFoxi tykkää tästä.
  12. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Puomin tuolta Catti topikista tänne, niin ei tarvi polleista sinne enempää kirjoitella.

    Mitä muutoksia @1kyrp on tehnyt polleen ja etenkin voimalinja puoli kiinnostaa, että mitä sinne on tehty? Ymmärsin ettet ole vetoihin tyytyväinen ja Alpha pesee Khaoksen menoissa.

    Olen ihan samaa mieltä, että Catti on monessa suhteessa Pollea valmiimpi laite ja hintaero kutistuu, kun päivittää laitetta. No ainakin astinlaudat on polleissa paljon paremmat ja penkki sopivampi minun käytössä.
     
  13. Alvii

    Alvii AXYS PRO

    Mites herrasväellä imee kasipötköt öljyä? Omassa kaaoksessa 2 tankillista bensaa ja öljyä mennee säiliöllinen. Kilsoja on rapiat 700 ja tunteja koneessa 19. Jotenki tuntuu kovalta tuo öljyn menekki
     
  14. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Kasipuokista en tiiä mutta tuon verran mulla vei -18 800 kokoajan ja normi kulutus kuulemma...
     
  15. LittleSnowman

    LittleSnowman Well-Known Member

    Mulla laitettiin tuohon omaan -19 mallin sks:n jokin aika sitten viimeisin softa koneeseen. Aiemmin, vanhan softan aikana, öljyä meni mielestäni ihan tolkuttomasti. Nyt uuden softan aikana öljyä on alkanut kulua ihan helvetisti. Viimeksi reitillä ajettu reissu, 185km, vajotti öljyä hieman reilu kaksi litraa, bensaa paloi noin 40 litraa. Eihän se toki haittaa, että öljyä kuluu, kyllähän ne kaupoissa sitä myyvät. Ainoa mikä mietityttää on se, että jos intoutuu lähtemään vaikka hieman pidemmälle päivätaipaleelle, niin sitähän joutuu öljytörpön tunkemaan reppuun.
     
    möykkä tykkää tästä.
  16. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Sen verran maistuu pollelle menovesi ja öljy, että pitää vakavasti harkita kulujen karsintaa ja alkaa vaikka TB täyssynteettistä käyttämään, kun Vessit ajettu loppuun. Oishan se jo puolet halvempaa.
     
  17. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Ootko laskenu mikä seossuhde tuosta tulee? Omasta en ole kalkuloinut ikinä, mutta kyllä se tankillisella aika lähelle puoli pönttöä öljyä taitaa imassa. Pitkille reissuille saa kärrätä pönttöä mukana, onneksi sitä vielä myydään :D

    20200128_142922.jpg
     
    Rider-94, andyman ja Fudge tykkäävät tästä.
  18. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Tuossa LittleSnowmanin esimerkissä seossuhde olisi 2 litralla öljyä 5% ja jos on menny vaikka 2,2l öljyä ja 40l bensaa niin seos on 5,5%. Itse en kyllä käsitä, että miksi sitä öljyä ylipäänsä pitää noin paljon holvata. Luulisi, että siitä öljyn lisäämisestä luokkaa 3-3,5% seoksen yli ei ole kuin haittaa. Toki öljytkin varmasti nykyään palaa paremmin, mutta perinteisesti ajateltuna liian rikos seos huonontaa palamista ja karstoittaa konetta sekä toki aiheuttaa savutusta. Itsellä ainakin crossfire aikanaan savusi pahasti kun seos oli luokkaa 4-4,5%. Yleinen suuntaus on kyllä ollut mennä toiseen suuntaan ja vähentää öljyseosta. Esim. Moottorisahoihin saa sahavalmistajan omaa öljyä, jolla saa sahata 1% seoksella bensan seassa ja nuo ammattisahat kuiten kiertää sen luokkaa 13000-14000rpm, että pitää voitelunkin olla kunnossa. Toki mielestäni myös jonkinlainen polttoainekulu jos öljyä palaa tuplat normaaliin nähden. Laskin, että VES öljyn tarvikekeskuksen tarjoushinnalla ja 5% seoksella muodostaa öljy 25% polttoainekuluista jos kelkka syö esim reitillä 25l/100km.
     
  19. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Pollen 850 ainakin savuttaa 800 & 850 etecceihin verrattunu melkoisesti, kun niitä vierekkäin käynnistettiin.

    Jos öljyä holvaa 4-5% luokkaa, niin onko sillä öljyn laadullakaan enää niin isoa merkitystä? Kunhan olisi sellaista mikä ei karstoita pahasti.

    Aika paljon maksaa jos 25% polttoaineen hinnoista ja polttoaine on kieltämättä kulueränä jo aika iso, jos parikin tankkia rullaa viikonlopussa.
     
  20. member

    member Polaris khaos slash 146 850

    Hyviä vinkkejä millä saa hätärintutin pysymään toiminnassa? Viime reissulla parikertaa mäessä pyöräytys, ja sen jälkeen saikin työntää hätänarun taskuun kun ei pysynyt paikalla, ja tuttiki oli jäätyny pohjaan.
     
    Pertuzi tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua