Oulun reitit

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä ezco, 16/12/05.

  1. Arwid Käkivaara

    Arwid Käkivaara Well-Known Member

    Kyllä tästä silloin myös sähköposteja läheteltiin.
     
    Viimeksi muokattu: 28/1/21
  2. Waari

    Waari Lynx Ranger V-800

    Notta sehän oli joku sitten jo harrastellut Sanginsuun pelloilla ummenajoja. Ilmeisesti tänään tai eilen ja saapa nähdä mitä tästä taas seuraa. Laitan nyt varteenotettavan ilmoituksen että kannattaa pysyä reiteillä ja kannattaa lähteä reiteille virallisilta paikoilta. Aika iso muutos on tulossa suhtautumiseen luvattomaan kelkkailuun oulussa ja uskon että niillä jotka sitä harrastavat homma aikaansaa huomattavaa kevennystä lompakossa.
    Ugh, olen puhunut.
     
    Deippa, Puppe, takis ja 3 muut tykkäävät tästä.
  3. allu

    allu Kelkaton mies on onneton mies.

    Kaino pyyntö joella ajeleville: Kun ajelette asutuksen edessä jäällä, ottakaa nyt edes se 10-15 metriä etäisyyttä rantaviivaan. Tänään kun Heikkilänsaaressa vettä avannosta kannoin saunaan, niin pari kunkkua veti reilua vauhtia puolen metrin päästä ohi, siinä kun oli muutkin ajelleet. Virtapaikoissa pitää toki olla varovainen, mutta niissä kohdissa, missä asutusta on, on pääasiallisesti aika reilusti jäätä. Tässäkin on yli 40 cm jää vielä 30 metriä rannasta, kun ei enää moottorisaha mennyt jäästä läpi.
     
    Deippa ja Arwid Käkivaara tykkäävät tästä.
  4. Vandrare

    Vandrare Member

    Jokohan tällä viikolla tamppari liikkuu kattavasti?
     
  5. MikaPu

    MikaPu XF8000 HC 153, IQ600 Wt

    Viime vkolla tamppari+lana liikkui: Ouluntulli-Muhos-Seluska-Ouluntulli +Kiimingin pisto sekä Seluska-Ylikiiminki-Utajärvi-Muhos
     
  6. Vandrare

    Vandrare Member

    Tuli sitte ajettua väärillä urilla, Muhos-Rokua reittejä
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  7. Arwid Käkivaara

    Arwid Käkivaara Well-Known Member

    Eli tamppari on saatu korjattua, hyvä juttu. Nyt olis sopivat kelit jatkaa ojien täyttämistä; ehtii lumi kovettuakin.
     
  8. gontso

    gontso Well-Known Member

    Ihan oikeasti? En kyllä välillä OT-Muhos huomannut juurikaan muutosta edelliseen viikkoon.
     
  9. ToKr

    ToKr Well-Known Member

    Tuo OT-Muhos on sen verran kovalla käytöllä tällä hetkellä suhteessa muihin, että ei se vaadi montaa päivää lanan jälkeen että on taas hyvää iskaritesti pätkää :). Lauantaina OT-Seluska-lenkki YK-Muhos-OT. Muhos-OT selvästi eniten patikolla, muualla oli selvästi sileämpää.
     
  10. MikaPu

    MikaPu XF8000 HC 153, IQ600 Wt

    Pari rikkoa kauden alkuun. Viimoseen osat Saksasta tilattu, lanauksia urakoitsija jatkaa kun kamppeet taas nipussa
     
    Viimeksi muokattu: 2/2/21
  11. Arwid Käkivaara

    Arwid Käkivaara Well-Known Member

    Toivotaanpa, että tulee nopeasti hyvään kuntoon. Sama urakoitsija kuin aiemmin? Eikös urakkasopimuksien kesto viime kilpailutukseen jo saatu pidemmäksi, että urakoitsijat pystyisivät satsaamaan kunnolla kalustoon?
     
  12. janihe

    janihe 850 SKS 146, XTerrain 850 RE

    Tuskin oli tamppari tullut Utajärveltä Muhokselle asti; sen verta heikossa kunnossa oli reitti välillä Ouluntullin risteys - mäntämaja....
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  13. MikaPu

    MikaPu XF8000 HC 153, IQ600 Wt

    Jep sama urakoitsija jatkaa.
     
  14. Arwid Käkivaara

    Arwid Käkivaara Well-Known Member

    Taisi hajota sinne Porokämpän seutuun tamppari toisenkerran viimeviikolla.
     
    Viimeksi muokattu: 3/2/21
  15. Bete

    Bete Well-Known Member

    Siellä näkyikin jotain nesteitä puhaltaneen ulos pitkälle matkaa.
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  16. MHP

    MHP x-rs renegade -16

    Pääseekö Limingasta mistään järkevästi Oulun ohi? ja siitä kohti pohjoista. Ranualle pitäis päästä, otetaan mielellään reitti suosituksia vastaan :)
     
  17. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    No eipä oikeen. Jäätilanehhan on nyt taas pitkästä aikaa aika hyvä. Eli limingasta pääsee merelle ruotsinojaa/temmesjokea, mutta oulussa ei taida päästä oikeen maihin saati reitille mistään.
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  18. Waari

    Waari Lynx Ranger V-800

    Moron kaikki kelkkailijat. Minulle tuli tehtäväksi kelkkareittien valvonta sekä huoltotyöt vuonna 2002.
    2007 tuli sitten myös Metsänvartijan tehtävät ja maastoliikenteen valvonta kattoi koko Oulun.
    Moni varmaan on minut nähnyt työssäni kelkkareiteillä, eri tapahtumissa, Motormanilla, joku kotiovella kun on keskusteltu hyvässä hengessä luvattomasta kelkkailusta lähiöissä.
    Moni on myös lukenut minun juttuja Kelkkafoorumissa kun olen Waarin nimellä sinne päivitellyt tapahtumia kelkkareiteillä sekä niiden ulkopuolella.
    Myös eri koeajotapahtumiin olen itseni tunkenut joko makkaranpaistajaksi tai nokipannukahvin keittäjäksi ja samalla rupatellut kelkkailusta ynnä tulevista reiteistä sen mitä tiedän.
    Olen itse ajatellut tämän kaiken olleen heittäytymistä kelkkailijoiden hyväksi ja vaikka heikon informaation antava kirjoittelu onkin saattanut pukea minulle vittumaisen miehen viittaa päälle, niin kyllä minä olen aina ollut kelkkailijana kelkkailijoiden puolta.
    Kivoja vuosia mukavan äärellä ja aina ne kesänaikana on pakkaset ja itkupotkutuulenkaatojen ja risukoiden raivaukset unohtuneet [​IMG]
    Aina on syksyä oikein odottanut että taas pääsee reiteille hommiin. [​IMG]
    Minun työt on nyt tehty.
    Tänään oli virallisesti viimeinen työpäivä ja hieman pidän pitämättä jääneitä lomia ja sitten siirryn eläkkeelle.
    Minun poistuminen ei ole ainoa muutos vaan nyt muuttuu myös suhtautuminen kaikkeen laittomaan ja luvattomaan. Jokainen tekee työstään omanlaisen. Minun tekeminen oli minun tyyli hoitaa asioita ja kun työ siirtyy seuraavalla muuttuu myös tekeminen.
    Tuossa jo aiemmin varoittelin mutta lisään tähänkin että Maastoliikennevalvojan ja Poliisin yhteistyö on alkanut vuoden vaihteessa ja muuttaa käytännön joten ottakaa tuo minun viimeinen varoitus todesta.
    Tästä eteenpäin kohtaatte "Waarin" reiteiltä hauskuuttamassa itseään, ette enää työhommissa.
    Lopuksi kiitän kelkkakansaa, hienoa porukkaa, ryhdikästä ja reilua sekä myötä että vastoinkäymisissä. Hienoja kohtaamisia vaikka aina ei olleetkaan niin positiivisissa merkeissä niin koskaan ei huuli mutrussa erottu.
    Kiitos näistä vuosista ja nyt "Waari" Seppo Nykänen vaikenee.
     
    Beetle, Deippa, D_Bar ja 23 muut tykkäävät tästä.
  19. Paja58

    Paja58 New Member

    Ajattelin että en häiritse Waarin tehokasta työskentelyä hänen viimeisenä työpäivänään, ja rimpautin hänen työkapulaansa jo lauantaina kuullakseni tuntemukset ansaitun eläkkeen kynnyksellä. Hämmästykseni oli suuri kun kapulaan vastasi aivan eri mies, eli viesti oli vaihtunut hiukan etuajassa Siitäkin huolimatta erittäin notkeita eläkepäiviä Waarille, toivotaan että virtaa piisaa vielä jatkossakin päristelyn merkeissä
     
  20. MikaPu

    MikaPu XF8000 HC 153, IQ600 Wt

    ISO KIITOS Sepille reittien eteen tehdystä työstä, eipä ole sellaista ongelmaa tullut eteen etteikö Waarilta olisi lääkkeet ratkaisuun löytynyt. Sanan julistus (kelkkakulttuuri) työssä Waari ollut korvaamaton apu myös reitinpitäjille.
     
    Värjäri, F3 ja munkkimake tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua