Renegade XRS 850 -18, -19, -20, -21, -22

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä M.E.A, 5/10/17.

  1. teikka

    teikka Takametsissä mennään

    Moro!
    Ittelle tuli uus kasipätkä bäkkäri,johon laittaneet jo kasatessa pienemmät nupit iskareihin juuri tuon estämiseksi.

    Eli kysyppä paikallisesta Brp-tiskiltä asiasta.
     
  2. doomancat

    doomancat Member

    Joo tuo varmasti auttaa tähän vaivaan, ongelmaksi vaan jää vielä se, että iskari itessään ottaa mattoon kiinni nupin lähdön jälkeen (kuluttaa iskarin alapäätä vähitellen)
     
  3. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    On. Ainakin mitä itse olen uusia mattoja käpistellyt niin tuollaisia siellä oli.
     
  4. doomancat

    doomancat Member

     
    JusuN tykkää tästä.
  5. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Onko jo kokemuksia tuosta uudempien ice ripper XT telasta vs. cobra? Käsiteltävyys, kestävyys. Meneekö paljonkin kankeammaksi mutka-ajossa?

    Cobralla nyt 12tkm ja on siis ehjä mutta ajattelin vaihtaa ennakkoon. Jos on kellä ylimääräisenä olisin kiinnostunut.
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Onko tuohon linkun yläpäähän puslaa saatavilla? Brp myy koko linkkua.

    IMG_20211220_130105.jpg
     
  7. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    Oletko tosiaan tykittänyt Cobran matolla 12tkm! Minulla on porsinut Cobrat n.2-3tkm jälkeen ja kyseessä 3300/ 600R-pikkumosa. Nyt olen ajanut Ice Ripperillä n.5tkm ja matto on tosi hyvä kuntoinen. Laita vaan Ice Ripperi, et tule katumaan!
     
  8. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Ajokaveri ajoi viime kauden ja 4tkm ripperillä eikä kyllä valittanu.
     
  9. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    No joo kyllä. Minua itteä ihmetyttää tuo kun ei ole hihnaa vielä mennyt.
     
    rupsu tykkää tästä.
  10. Vesukka

    Vesukka Rs Venture, Bd 3700 re

    Sie et oo väärin käyttäny laitetta ku noin hyvin on kestäny!:)
     
    Reverend_ ja rupsu tykkäävät tästä.
  11. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Nostellaanpa tätäkin ylös ja samalla omia kokemuksia laitteesta! Nyt oon pikkusen ehtiny vehkeeseen tutustua ja kyllä tykkään:D! CA pro xcs sukset vaihdoin totaltekin freeride raudoilla ja kylläpä vaikutti yllättävän paljon kääntyvyyteen varsinkin pehmeällä kelillä. Aluksihan tuo keuli kun kaasua vähän hipaisi mutta sain säädöillä rauhoittumaan ja tuo suksen vaihto oli huippu. Pitää vielä kokeilla tuo suksen lenkkien reikien vaikutus. Pensaa menee vaihtelevasti jopa yli 20 l menny/ 100 km ja aika pehmeässä kelissa oon ajellu. 821 remmi tuntuu sopivan tuohon ja ei ylikierrä. Pitoa ainakin vanhaan originaalin verrattuna on. Kilsoja vaan lisää… Mahtavan tuntunen kampe ja tuo motti varsinkin:)!
     
    Vesukka tykkää tästä.
  12. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Millaiset säädöt oli ne millä keuli? Onko tehty muutoksia?
     
  13. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Ne säätöpalikat oli ykkösellä ja takajousitus löysällä. Yhdistettynä hyvään pitoon ja voimaan:D
     
  14. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Ei ainakaan oo minun juttu ko sukset ilmassa ko kaasua pitää, ei oikeen kääntyile kelkka ja aika jännää on ajaessa kyllä:eek:! Käytettynä ton hommasin ja muutoksista en tiiä mutta arvio on että vakio kampe voimalinjan ja simmien osalta.
     
  15. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Eiköhän ole jotain muutakin, kytkentä ykkösellä ja jouset ykkösellä on perussetuppi näissä. Oma -18 kanssa täysin vakiona mutta ei keulinut yhtään. Nyt on ice ripper tuloillaan alle toivottavasti ensi viikolla viisastuu josko olisi pidon puutetta. Jos siinä on kuitenkin tela vaihdettu / voimalinjaa kutiteltu?
     
  16. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Tela alkuperäinen. Tietenki reilu 100 kg kuski ko nytkähtää kiihdyttäessä taaksepäin niin silläki jotaki vaikutusta:p.. Voimalinjaa en oo tutkinu ja nuilla kilsoilla (1800) ko ostin tuon niin luulempa ettei edellinen omistaja oo mittään ropeltanu! Aika vähällä ajolla ollu… iskarit kerran ”huollettu” aikasemmin ja en oo vielä pohjaan saanu eli voisin olettaa että saattais simmiä olla..? Vielä ei lumen takia reiteillä oo mitään valtavaa patikkoa ainakaan täällä missä asun.edit: liian varovaista ajoa:D
     
    Viimeksi muokattu: 15/1/22
  17. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Eli kuulostaa että on shimmejä hierottu. En tiedä onko -19 millaiset, mutta ainakaan -18 ei pystynyt kytkentä ykkösellä ajamaan pattia ollenkaan.
     
  18. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Käykö tämä uusi putki ilman muita muutoksia, kun temppianturi on vaihtanut paikkaa? Samalla anturillako ja tarviiko ohjelmaa muuttaa tms?

    IMG_20220121_171111.jpg
     
  19. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Ei tarvi ohjelmaa muutella. Menee kyllä paikalleen, temppianturin pömpelin kanssa saa vähän pähkinöidä mihin sen survasee mutta onnistuu kyllä. Onko myös putki päivitetty malli ?
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Juu, kumpikin, paisari ehti hakata itsensä lommolle... Katteita ei tarvinnut uusia koska ei ehtinyt sulaa ennen kuin huomasin, vain jälkiä sisäpuolelle. Paisarin alatuki tuli aftermarket osana rosterista, olisi varmaan kestänyt se alkuperäinenkin jos olisi laittanut pultilla kiinni niiden popniittien asemasta. Temppianturin pötikän laitoin kiinni tunnelijäähyn letkuun. Ei taida selvää hyvää paikkaa olla, uudemmissa anturi on ilman potikkaa.

    En kyllä ymmärrä mitä on insinöörien päässä liikkunut tätä suunnitellessa.

    OT: Mitenhän pitkäikäisiä näissä on vetarin laakerit? Onko aihetta vaihtaa samalla kertaa telan vaihdon yhteydessä? Tuli aikalisä kun etupukin iskarin yläpään korvakko on murtunut, tuuria on kyllä kun huomasin tuonkin ennen kuin ehti revetä irti. Nyt ehtisi vaihtamaan muitakin kulutusosia:)
     
    Viimeksi muokattu: 23/1/22

Suosittele tätä sivua