FX Nytro XTX

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Larkko, 11/1/09.

  1. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Onko ehdotuksia mistä ottaa virrat lisävalolle?
     
  2. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Akkuhan se varmin virran lähde ja releellä ohjaus omilta valoilta.
     
  3. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Tätä mietin kans mut mitenhän virtaa riittää?
     
  4. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Ei tietoa, itse vain vähentänyt valojen viemää virranmäärää vaihtamalla led polttimot..
     
  5. Scout

    Scout Well-Known Member

    Sähköä tulee 460w, elikkäs 39A 14 volttiin. Tyhjäkäynnillä vähän vähemmän. Sitte ajatuksenvirtaa ihan stetsonista, eli pois moottorin ohjaus ja syttövehkeet, 5A/70w? valot 9A/130w, p-pumppu, sähköiset venttiilit jms 5A/70w? akunlataus ~5A/70w, kahvanlämmittimet etc. 3,5A/50w Se tekisi 70+130+70+70+50 olis 390w tutummin 27,5A. Aika vähän marginaalia, taitaa olla mun numerot hieman mettässä mutta mutta..

    Jos nuo on nyt ees hehtaarilla niin tuohon kun miettii startin jälkeisen akunlatauksen niin ei sinne kamalasti _jatkuvaa_ kulutusta viittis laittaa, hetkittäin kestää polttaa kaikenlaista. Itse ajan kypärävalolla aina, kun siihen on itsensä opettanu niin ei oikein osaa olla/ajaa ilmankaan enää. Vaikka mulla on se valo myös käytössä muuntajan kautta mikä on kelkan sähköistä jos ei oo reppua selässä, muuten sähkö tulee repussa olevasta akusta, se muuntaja ei paljoa ota eikä itse valokaan mutta "oikeita" auton lisävaloja en näillä numeroilla laittais.
     
    Viimeksi muokattu: 9/12/21
  6. Scout

    Scout Well-Known Member

    Ledit laitoin kans ajovaloihin, onhan se ihan toista, nyt 40w ajovalot vs. 110W halogeeneillä, paremmat on huomattavasti ja mikä parasta nyt saman sävyiset kuin kypärävalo.
     
  7. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Oon laittanu jo led hehkut ja ajatuksena vielä ledbar keulaan ja jos oikein muistan ni noin 40w on teho..
    Tottunu vaan että on valoa keulalla kun toisessa kelkassa ollu jo pari talvea Lazer linear elite 6 lisävalo kiinni ja yllättävän hyvä valo kokoon nähden.
    Onkohan nytrossa olemassa jotain pistoketta esim. lisävarusteille johon tulisi käydessä jatkuvaa virtaa?
     
  8. Scout

    Scout Well-Known Member

    Senhän 40w kyllä kestää olla jo pelkästään ledi modi säästöllä, mie ku niitä on aika julmia, satojen vattien pötköjä.

    On siellä lisävarustepistoke, tai siis varaus ainakin kaikissa, joissain on töpselikin siinä virtalukon vastaavalla paikalla vasemmalla puolen, mulla ei ollut töpseliä niin vedin piuhat sulakerasialta asti(sulake 58), se on siellä oikealla puolen, pakki kahvan tyvessä muistaakseni. Se tuleekin suoraa säätimeltä, turvallinen paikka, ei tarvi ECUsta huolehtia mutta jos yhtään muualle releitä laittelee/ottaa ohjauksia niin sitten vain zener diodilla varustettuja niin ne ei sätki mitään rikki auetessaan ku kaikki melkeen muut asiat menee ECUn kautta.
     

    Lisätyt liitteet:

    • AuxDC.jpg
      AuxDC.jpg
      File size:
      184.6 KB
      Näyttöjä:
      0
    Skippaduu75 tykkää tästä.
  9. Rusty

    Rusty Well-Known Member

    Minkälaisia (merkki) ledi polttimoita olette laitelleet?
     
  10. Scout

    Scout Well-Known Member

    Noname Kärkkäiseltä. 9.90€ setti, nyt näytti olevan 19.90. :eek: Saa nähdä miltä ne alkaa tuntuun mutta eka seikkailu oli ihan ok, se nyt oli tuomonen pitkin, poikin, ees taas tytön kans huruuttelu vaan ku ei oikeen luntakaan eikä oikeen mihinkään päästy. Normaalisti en ees kaipaile kelkan valoja ku on kypärävalo kuhan ois väri sama, silmä ku tottuu valkoiseen lediin niin se halogeeni ei erotu enää ollenkaan. Väri on oikea ja kirkkaat on mutta kuvio? Sitä en vielä reittivauhdeille osaa sanoa ku ei oo päässy koittaan. "pitkiä" niissä ei kyllä oikeita oo, on 2/3 valo lyhyillä ja pitkillä ihan pikkusen lisää, kolme riviä ledejä ja kaks lyhyillä ja kolme pitkillä. Paremmat kuin halogeenit mutta ei missään nimessä nuita kannata hommata, jos haluaa hyvät valot jotka näyttää kauas.
     
  11. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Onko kellään helposti saatavana mittaa C&A sukseen sisäholkille, eli kuinka pitkä se on?
    Pitää varmaan noista uusista askarrellapaskarrella soppelit.

    Kiinnityssarjassa ei tullut holkkeja ollenkaan mukana.
     
  12. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Holkkihan tulee olla sen mittanen kuin kelkassa orkkiksenakin, eihän siihen suksi vaikuta mitään vaan olkakenno:rolleyes:

    Sehän pitää olla holkki hieman esim. 0,5mm pitempi kuin olkakennon leveys laakeriholkkeineen, muutenhan se suksen pulttia kiriessä puristuu olkakennoon eikä suksi keinu vapaasti.

    Prikkoja sit vaan väliin jos suksen kiinnitys leveämpi:)
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  13. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Mutku se holkki on pirun paljon pitempi, eli katkaista tarvii :D
    Eikä ole yhtään olkakennon levyinen, vaan suksen kiinnityskohdan levyinen.
    Tarkotan siis sitä holkkia, jonka sisällä on pultti.

    Edittiä viel, loogisesti pääteltynä se on olkakennon leveys+ 2*16mm+X.
    Tuo 16mm on sen isomman holkin leveys ja X se määrä, miten paljon sen sisäholkin pitää olla pääliholkkeja pitempi.

    En löytäny mittoja OEM koodilla 90387-1012H-00.
     
    Viimeksi muokattu: 13/12/21
  14. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Jos sulla on suksi, olkakenno ja se pitkä holkki niin niistä se pitää mittoo ja pähkäillä.

    Pitkä holkki lyhentää sit vaikka suksen mukaan ja isoja prikkoja väliin tarvittaessa.

    Melkein sorvi oltava että saa päät suoriksi muuten ei tuu hyvä:oops:

    Pitkä holkki pitää tietysti kiristyä sukseen joko suoraan tai prikkojen kanssa

    Eihän tollaseen valmiit mitat joltakulta muulta auta? :rolleyes:

    Laita kuva ongelmasta jos mahdollista?
     
    Viimeksi muokattu: 14/12/21
  15. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Jos ois ollu valmis mitta, ni ei ois tarvinnu pähkäillä sitä ja ois tullu oikea. En haluais lähtee prikkanipun kans oikein pelaamaan, vaan mahollisimaan tarkasti alkuperäiseen mittaan tekis mieli tehä.
    Vaikeeta se on ilman sorvia saada täysin kohilleen, mutta kikkailemalla saa muutaman kympin sisään ja hyvänä päivänä jopa satkun. :D

    Eipä tässä muuta ongelmaa oo, paitsi varmasti oikeiden mittojen puute. Lienee jollakin jossain joskus ollut oikeanmittainen holkki käsissä, toiveissa vaan oli, että ois mitannut ja se ois muistissa :p
     
  16. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Mitat on hatusta ja piirustustaito 4 mut mitä pähkäiltävää tässä voi olla?

    Jos olkakenno on 49 on pitkä holkki oltava esim 50.

    Jos taas suksen kiinnitys on vaikka 80 leveä on pitkäholkki oltava 80 ettei tarvi prikkoja.

    Sit toki tarvii holkit / isommat prikat joista pitkäholkki mahtuu läpi. IMG_20211214_113014.jpg
     
  17. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Just tuota pitkän holkin mittaa minä haluankin.
    Muutetaan kysymystä hiukan. Kiinnityssarjassa sopivuus on Nytro/Phazer ja pitkää holkkia ei tuu mukana. Minkä mittainen on vakioholkki noissa kelkoissa.
    TTX:ssä se näyttää olevan aika paljon pitempi. Ainakin näissä mulla olevissa suksissa holkki on luokkaa 90mm.

    Mut hommaan tiedon jollain toisella keinolla, ettei tätä tarvii enää vatuloida tässä.
     
  18. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Tämä selvisi, kun ostin Nytron vakiosuksen holkin ja se kävi justiinsa. Mitta on 76mm.
    Tilasin sit samalla ne olkatapin sivuholkitkin, kun todnäk ovat sopivat.
     
  19. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Miten ootte releitä vaihtaneet näihin, kun mulla ei mee käsi läheskään viimeistä relettä(flekti?), että saisin vaihettua.
     
  20. Skippaduu75

    Skippaduu75 Well-Known Member

    Tuossa vaiheessa vaihoin itelle:D
     

    Lisätyt liitteet:

    Scout tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua