ProCross XF 2012 ---> (kaikki mallisarjat)

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 13/11/11.

  1. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Koskeeko tämä myös Teamin voimansiirtoa. Mielestäni niihin 2012-2015 mallin Catin omilla variaattoreilla oleviin vaihdettiin noita 77g painoja.
     
  2. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Ainaki 74 j14 kestää huoletta laittaa
     
  3. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    kyllä mie suosittelen myös niihin tuota. kiertää vakiona yli niin makiasti että kestää laittaa..
     
  4. pantera

    pantera Active Member

    Ok, mutta alkuperäinen ongelma itsellä ei ole ylikiertäminen, vaan hidas reagointi kaasuun. Kiertää reilut 8000 ummessa, ja kovalla. Eli se puoli ok. Jos nyt laitan raskaammat painot, niin kaiken järjen mukaan kiertää ali. Jousihan on joku muu, kuin alkuperäinen. Ja jos se on tuo minkä sen epäilen olevan, pitäisi sen olla alkuperäistä jäykempi sekä alusta, että lopusta. Eli pitäisi nyt kiertää railakkaasti yli. Muttei kierrä. Voihan olla tietysti väsynyt jousikin. Niinkuin sanoin, ei se nyt ihan toivoton kuminauha ole, mutta minulle ei hyvä. Jonkun mielestä varmaan reagoisi kaasuun hyvin, nämä on henkilökohtaisia asioita, mihin on tottunut. Voihan tuo olla ihan moottoripuolen ongelmakin. Puristukset on kunnossa, ja apvt. Mutta ei ole tullut esim läppiä katottua.
     
  5. musta dragon

    musta dragon Lynx Xterrain Re 900 ace turbo R -2022

    Iskarit on ostettu Totaltekin jälleenmyyjältä, käytettynä tosin kun uutena niitä ei tahdo saada, joten luulisi että on oikean mittainen. Kepit huollettiin ennen kuin heitin ne alle, ja niillä on nyt leikitty ehkä 400 km. Iskarit on ihan perus simmeillä, jotka S80 -simmeihin kuuluu. Jousi on 34-40-175 TT.
     
  6. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Jos kuski on joku 80kg painoltaan niin pitäisin tuota 34-40N jousta turhan jäykkänä. Se on varmaan johonkin Race ajoon ok, mutta itse kuitenkin reilusti 100kg ja minusta joku tuommonen 35N oli siinä rajalla, onko turhan jäykkä. Kevyemmälle kuskille uskoisi, että esim. Totaltekiltä löytyvä 26-32-175 voisi olla ihan soppeli. 200 pitkänä löytyy myös 28-34.
     
  7. musta dragon

    musta dragon Lynx Xterrain Re 900 ace turbo R -2022

    Kiitos neuvosta. Uusi jousi tilattu. Koitin siirtää alustan alempiin reikiinsä, jolla lelua sai hieman enemmän nokalleen. Pihassa kokeiltuna ehkä hieman parempi, mutta totuuden näkee vasta reitillä. Jotenkin tuntuu olevan tuo lelu väärässä asennossa (perä /keula), koska etupukin jousta kun löysää mukavammaksi, putoaa kelkan perä päälle noustessa 70mm, eli ihan liikaa. Sitten kun etujousen kirii, niin sitten saa painuman 30 mm:n tuntumaan.
     
  8. pantera

    pantera Active Member

    No nyt on lisää on lisää testiä alla. Eli eipä kierräkkään aina 8000 rpm. Pääsin kunnon umpihankeen jauhattamaan, niin kierrokset vain 7800. Kovalla taas 8150. Sais kyllä parisataa kierrosta enempi ottaa ummella. Tämä siis ehkä eri ongelma, kuin kaasuun reagointi, tai saattaa liittyä toisiinsa. Täytyy tilailla nyt ensin uusi hihna, ja purkaa kakkonen, jotta näkee mikä helixi, ja jousi siellä on. Varmasti tulee lisää tyhmiä kysymyksiä, voimalinjaa kun en ole koskaan säädellyt.
     
  9. Tampio89

    Tampio89 Ainakin 200 eri kelkkaa kärrylle ja alas :D

    Arvailen tässävain. Olisko sulla yksi tulppa pimeenä kun mitä juttua kuullut niin vaikuttaa juuri tuohon heräytyvyyteen jos on.
     
  10. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Mitkä hakaneulat alla?
     
  11. musta dragon

    musta dragon Lynx Xterrain Re 900 ace turbo R -2022

    Alkuperäiset on alla.
     
  12. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Eli samat kuin vuotta uudemmassa RR mallissa... Liian pehmeät ja liikaa esijännitystä. Itse jousi on melko sama spekseiltään kuin cross country kilpurissa mutta pitkä jalka on pidempi. Siirrettiin kiinnitystä liukurungossa vastaamaan tuota kilpuria, eli lyhyemmälle varrelle, parani huomattavasti.
     
  13. musta dragon

    musta dragon Lynx Xterrain Re 900 ace turbo R -2022

    Pitäisköhän tuota siirtoa kokeilla samalla, kun alustan muutenkin purkaa etupukin jousen vaihtoa varteno_O
     
  14. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    RR liukurungossa oli valmis pultinreikä sopivasti niin ei tarvinnut kuin irrottaa se kiinnike liukurungosta ja siirtää taaemmas.

    E: Vakiojousen pitkä jalka on 19,5 tuumaa, tuo kilpurin pitkä jalka on 15,6 tuumaa. Langanpaksuus ja kierrokset on samat, avautumiskulmassa on asteen ero.
     
    Viimeksi muokattu: 14/1/22
  15. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Mulla on kokemusta ZR 137" LTD -16 ja RR 137" -19 malleista ja mielestäni molempien voimalinja ei oo kohdallaan vakiona - varsinkaan tuon -19:n. En itse ole yhtään tuon J14-72 (mikä on molemmissa vakiona) painon kannalla, molemmissa kelkoissa olen kokeillut J13-74 painoa ja se toimii mielestäni paljon paremmin. Nuo ko painot on mun umpiskelkan painot, joten ne on ollu vaan testissä noissa lyhemmissä. Etenki -19 mallin vakio voimalinja oli minusta ihan quutamolla: Kone jengaa keskialueella hulluna, mutta telalle ei mene mitään. Ilman muita muutoksia -16 mallin voimalinjaan passaa nuo J13-74 painot paremmin mitä -19 malliin, siihen joutuu tekeen muutakin että saa toimiin. Mutta se keskialueen "tyhjyys" katoaa noilla ja kelkka kuormaa konetta joka kierrosalueella. -20 mallista eteen päin Catti on siirtyny J14-74 painon käyttöön, sen kaverina voimalinjassa on jäykemmät jouset ja jyrkempi heliksi. Noista -20-> malleista mulla ei ole kokemusta. Näköjään -16..-22 on jokaisessa vuosimalleissa eri setuppi, eli ei vissiin oo tehtaalla vielä sattunu mieleistä kun noin ettivät. Ja ne muutokset on yllättävän isojakin kun tutkii purkukuvia, ihan niin ku ois arvalla vetästy joka vuodelle oma setti.

    Umpiskelkassa mulla on -12 kilpurin vakio TSS04 variaattori (42/44 suora ja 160/260 jousi) joka on about tuuman isompi halkaisijaltaan kuin BOSS. Ei siis ole vertailukelpoisia nuo voimalinjat pätkempien kans, mutta hienosti vetää kaikissa tilanteissa wanhalla kelta-valkealla ja J13-74 painoilla sekä tuolla teamilla. Pitäiskin joskus vasiten testiä tuota teamia pätkempiin :)
     
  16. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Mulla on kans vähän sama homma tuon kiertämisen kans. Että alussa kiertää sen 8100-8200 väliin. Sitten ku vähä jousi ja hihna lämpenee niin kiekat jää sinne 7800 pintaan.
    Mulla on kelkka zr8000 vm-14. Nyt on kytkimessä painot 77 ja pollen punainen jousi minkä jäykkyys on 140-320. Kakkosessa on catin alkuperäinen sininen jousi. Ois kiva että kiertäs koko ajan tuonne 8100 pintaan ja vastais herkästi kaasuun. Ja vielä 1.5 asteinen sytkäkiila on laitettu
     
  17. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    75gr painot noiden 77 tilalle.
     
  18. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Pitää kokeilla seuraavaksi noita 75 painoja. Mutta jos on 77 painot ja laittas jäykemmän jousen 2 variin onko sillä mitään merkitystä?
     
  19. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Tässä vielä uusintana tuo Countrycatin painolista https://support.countrycat.com/posts/2799917-drive-clutch-cam-arms
    Vakio 73,5g on tuo 0746-827 ja sitten 77g on 0746-715 on hieman juuripainoisempi. 75g painoina on kaksi versiota ja mielestäni osassa Catin malleja on ollut tehtaalta käytössä tuo juuripainoisempi 75g paino eli 0746-672. Tämä oli muistaakseni itsellä käytössä ja sen parina 114-267 vihreä Teamin kytkimen jousi ja silti meinasi kiertää hieman liikaa ainakin jos ajoi alkuperäisellä 084 remmillä. Tarvikeremmeistä ainakin ultimax pudotti muistaakseni kierroksia. Toki nämä aina hieman yksilöitä ja ZR:ssä on muistaakseni hieman syöttävämpi helixi mitä XF:ssä oli itsellä.
     
  20. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Nyt on tilattu nuo 75g painot. Saa nähdä jaksaako sitten lämpimänä miten kiertää. Mulla oli 73.5g vakiona. Silloin kyselin moni ehdotti 77g painoja. Ei ole oikein mun makuun tuo voimalinja
     

Suosittele tätä sivua