Polaris 2022

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä FFoxi, 16/2/21.

  1. teme-

    teme- Well-Known Member

    No itseä ainakin häiritsisi kuskata sitä kelkkaa kokoajan huoltoon. Sekun ei tuossa naapurissa ole. Aina menee aikaa ja rahaa siihenkin. Parempi on kun saa kauden ajella surutta ja vie kun lumet on sulanu jos vie.
     
  2. jumo

    jumo Well-Known Member

    Se 9 on se lämpöarvo, eli lämpöarvoltaan samoja tulppia.
     
  3. Fiiberi

    Fiiberi Wintage Weikko

    Massikeisari. ;)
     
  4. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Otappa tulpat käteen ja kato..
     
  5. jumo

    jumo Well-Known Member

    Ota sie google käteen. NKG ilmoittaa kyllä sen lämpöarvon tulpilleen. On jauhettu tälläkin foorumilla ES ja EYA eroista. Eiköhän se valmistaja tee tulpan niin että 9 paikkaan voi ysin laittaa jos muuten sopii.
     
    Viimeksi muokattu: 29/1/22
  6. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Pointti oli nyt se kun moni kehottaa nuo laittamaan mutta ohjekirjan ainoa tulppa on bpr9es, niin miten lie takuuremontissa eya tulpat kiinni ja männässä reikä, niin herkästi kääntyy lasku omistajalle kun laittanut "sopimattomat" tulpat? Ja kun noissa on aivan silminnähtävä ero vaipan paksuudessa jolla palotapahtuman lämpöä säädellään.
     
  7. BABLO

    BABLO Polaris RMK 850 Khaos 146 Slash -22

    Ei tässä mikkään massikeisari olla. Mutta esim eilen tankkasin auton, ja ostin 60l bensaa, nii sillä rahalla teettäs 2 ensihuoltoa.:)
     
  8. teme-

    teme- Well-Known Member

    Jossainhan se on säästettävä.
     
  9. jumo

    jumo Well-Known Member

    Jatkamma offia Tulppatinka 2022,mitäs jos se valmistaja on sen tulpan tehny just niin että se on lämpöarvoltaan se ysi minkä se on kylkeenki leimannu, vaikka se sun mielestä näyttäs vaikka miltä ?
     
  10. Kertturacer

    Kertturacer Well-Known Member

    Tosihalvoista tulpista kannattaa pysyä erossa: Liekkö Suomessa jo myynnissä...
     
  11. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    willik ja Jannne tykkäävät tästä.
  12. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    EAY tulpilla loppui itsellä ongelmat pollen suhteen. Alkuperäisiä meni muutamat ja tuntui jotenkin höpöhommilta niitä vaihtaa vähän väliä ja pitää useampaa paria mukana.

    Jos takuu arveluttaa, niin voihan sinne vaihtaa alkuperäiset tilalle koneen hajottua. Se onko oikein, en ota kantaa. Kuitenkin kamppeen pitäisi toimia ja alkuperäiset ei kestäneet itsellä, eikä kavereilla.
     
  13. jaiksi

    jaiksi Member

    Mikä teillä tulppia polttaa? Nyt on 600 km kelkalla ajettu eikä vielä ole tulppia tarvinnut vaihtaa.
     
  14. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    No valinnan vapaus onneksi jokaisella. Niin kuin aikasemminkin tullut mainittua, että Polariksen huollot taitaa olla suurin ongelma osalle BRP kuskeista. Palstaa lueskellessa ei lisäksi välttämättä tule kuva, että muilla merkeillä saa "kauden ajella surutta"..

    Omasta mielestä 240 km huolto on ihan järkevä, toki tarkastuksia suurin osa, ketjukopan öljynvaihto, maton kiristys tms. Moni varmaan tekee itse, mutta lienee niitäkin jotka ei tee. Täytyy toki sanoa että 800 km huolto tuntuu hiukan turhalta, vois varmaan olla suoraan 1600 km.

    Tulppa asiaan sen verta kommenttia, että kahdella Patella menty yht. n. 3 tkm, yhtään tulppaa ei oo hajonnu.
     
    Viimeksi muokattu: 29/1/22
  15. jussi 77

    jussi 77 Well-Known Member

    meikäläiselle ollut aika monta pollea tähän asti ja yhden tulpan olen vaihtanut tiedä häntä voiko olla käyttäjästä kiinni
     
    P4V3-62 tykkää tästä.
  16. jumo

    jumo Well-Known Member

    Täytyy olla käyttäjästä kiinni, jotenki väärin väännän avaimesta kun käynnistyy silloin tällöin yhdellä ja uus tulppa pesään niin pelaa taas Onneks vaan pari kertaa, kärryssä kun oon tullu umpisreissulta puuterilumilta. Väärin ajettu, SKS ei oo umpiskelkka. Vielä jos tekee niin koitan EYA.

    Mutta aiheeseen, aika erikoista jos Ouluun laivalla kelkat ?
     
  17. massi

    massi Member

    Niin ne mullekkin sano että Ouluun tulee laivalla kelkat, kyllähän tuo jo joutaa uus kelekka tulemaan että pääsis ajelemaan silläkin. Tulppahomma on aika mielenkiintonen osalla menee ja osalla ei mulla takana n 10000km polleilla ja ei yhtään tulppaa oo tarvinnu vaihtaa, liekkö kaikkiin kelkkoihin sitte päivitetty kuitenkaan uusimmat ohjelmat vai onko tarkka lämmityksestä tai jokin muu ois kiva tietää syy....
     
  18. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Ne pitää joka käynnistyksellä antaa rauhassa lämmetä ja ajaa kunnolla kuumaksi kone, niin pelaa. Yhet tulpat oon nykyseen ite vaihtanu, mutta joka huollossa tulpat palanu liikkeen pihassa kärryltä puottaessa tai nosturilla huollon aikana.
     
  19. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Nyt on pakko kysyä kun en tiedä. Miten tulppa palaa? En tiedä että minulla olisi palanut ikinä. Yksi vanha 500nen polle on ollut ja sitten brp:n vehkeitä liutapino ja nykyään -20 etykki ja -06 4t yamaha. Joskus olen etykkiä lukkuun ottamatta( en ole vaihtanut ikinä) tulppia vaihdellut, mutta todella satunnaisesti. Joskus on tulpat kastuneet, mutta kuivaamalla olen selvinnyt. Yli 30 vuotta olen näillä kuitenkin jo ajellut. Tietysti huomenna "kärähtää":p.
     
    P4V3-62 tykkää tästä.
  20. jumo

    jumo Well-Known Member

    Varmaan se tulee siitä kun tulppa lakkaa pelaamasta, niin se "palaa". Ymmärrän hämmennyksen, mulla palaa käpy ko porukka puhuu öljynlauhduttimesta, se o stna JÄÄHDYTIN.
     
    Kamppi, Juikee, jussi 77 ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua