Renegade XRS 850 -18, -19, -20, -21, -22

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä M.E.A, 5/10/17.

  1. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Vanhemmiten se o-rengas turpoaa, ihan tekemätön paikka saada vanhaa laitettua. Että kannattaa henkisesti varautua hommaamaan sekin uusi.
     
    Pikipoika tykkää tästä.
  2. aka85

    aka85 Well-Known Member

    BRP voimalinja ja kaasun "vaste" on juurikin kuvailun kaltainen.
     
  3. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Kannattaa laittaa sinne kytkimeen sen 0,6mm shimmi mikä pienentää lautasväliä, tuli ainakin umpismalleihin -21 päivityskitin myötä. Samalla kytkin puhdistaa kunnolla ja tarkistaa että spiderin rullat/laakerit pyörii kunnolla. Ja viimeisenä remmi laittaa oikealle kireydelle, eli remmin naru siihen kakkosen lautasen reunan tasalle.
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Mikähän oli kevään viime ajoilla, pakkasi telastoon n 15cm lunta jo muutaman kilometrin ajon jälkeen. Keli oli muutaman asteen pikkupakkanen ja siis reittiajossa, irtolunta reitillä reilu 10cm. Lumi hyvin kevyttä puuteria, joka telaston lämmössä muuttui nuoskalumeksi ja tiivistyi kovaksi kuin kivi. Huomasi siitä kun telaston joustovara väheni sen 15cm eli lumipatja esti joustoliikkeen. Ei tullut ajosta mitään kun koko ajan piti pysähtyä hakkaamaan lunta pois. Sama juttu oli kolmena päivänä vastaavassa kelissä. Seurueen muilla ei ollut ongelmia, mietin että onkohan joku yhteys kun tämä oli ainoa 850, muut oli kaikki 600 3300 ja 137 pitkiä? Koskaan aikaisemmin ei ole vastaavaa kohdalle sattunut.

     
  5. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Sama ongelma on ollut lynxin -18 ravessa ja -20 endurossa. Veikkaan että tuo ilmiö tulee tuosta jäähdytyksestä, joka on osa runkoa, eikä elementteinä, niin kuin ennen vanhaan. Sitä en tiedä miksi tuo runkoon integroitu jäähdytys tekee tuota, mutta samaan ongelmaan ei ole ollut missään muissa kelkoissa, mitä olen omistanut.
     
    Reverend_ tykkää tästä.
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Eli 600 koneilla?
     
  7. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    850ssä(rave) ja 600ssa(enduro)
     
  8. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Mulla oli -18 850 Xtrim Re:ssä sekä tuossa -19 iron dogissa samaa. Lauhalla ilmalla juurikin ja paljon lunta reitillä niin teki tuota. Ei monesti talveen siis
     
    Mika_R tykkää tästä.
  9. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Lähes 20tkm oon ajanu 850 g4/radieneilla ja tuttu ilmiö lauhalla ja lumisella kelillä. Harvoin sitä lunta haitaksi asti on kertyny mutta joskus on joutunu putsaamaan.
     
  10. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Ok, tuntuu olevan ihan yleistä siis. Vissiin ei ole kenelläkään hajonnut alustasta mitään tuon takia, kun ei ole tässäkään ketjussa mainintaa aiemmin? Käytännössä pohjaa takaiskaria ja reaktiotankoja vasten. Ilmeisen kestävä tuo on.
     
  11. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Ei ainakaan mulla oo mitään särkeny, eiköhän se lumi senverran periksi anna.
     
  12. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Samaan ongelmaan olen törmännyt Polariksella ja Catilla. Kelikun sopiva, niin lumi pakkaantuu ja joustot menee minimiin. PPS telaston omalaatuisempi rakenne erityisesti takapukin osalta ei ole niin paha, mutta on josku etukepin pakannut sekin täyteen. Catit oli pahimpia. Varsinkin kun oli vielä etupukissa progressiivinen jousi, niin eihän se joustanu sopivassa kelissa yhtään :D
     
  13. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Minulla tuo lumi oli pakkautunut kovaksi. Ei antanut perään vaan pohjasi sitä vasten.

    Katos vaan, itellä tosiaan eka kerta ja 15tkm tuolla vehkeellä takana. Ajo enimmäkseen kovapintaisilla reiteillä, johtusko sitten siitä... Porukassa arvuuteltiin että liian rauhallinen ajotyyli aiheuttaa ongelmia:)
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Itse vetäisin catin 141 alustalla ala-akselin solmuun kun oli huono jousilautanen eli kuppimallinen ja tuo alustahan on puhtaana aina, nuoskakeli silloin ja samana päivänä catin 129":lla oli paikkakuntalainen alaraajat tunnottomanan sairaalassa, onneksi itse älysin ensimmäinen patin jälkeen että joku on pielessä. 137":lla vakioiskarilla melkoisen äkkiä vastaava, Totaltekillä kerran n. 30tkm aikana ja oli nuoskalumi+pakastui aika nopeasti, 5km välein putsaus...
    Toisena jos ajaa umpeen menneellä uralla ei ikinä ole ollut ongelmaa
     
  15. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Olkatapin puslat&holkki onko noita vaiheltu välystä on jonkuu verran.. Sno-x taitas saada sarjana nuo hilut vaan onko halpaa kuraao_O kilometrejä noin 7500km ei hajua mite tiukka ollu uutuuttaa.. Ja tuota suksen kiinnityspulttia meinaan
     
  16. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Orkkista laittasin, tai laakeriliikkeestä liukulaakerit ja sorvarilta holkki.

    Joskus erehtynyt TRA kytkimen korjaussarjan snox brändillä... Ei tankillista pelannut kunnolla.
     
    juketsu tykkää tästä.
  17. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Onko pakoputket ja vaimentimet kestäneet miten ehjinä ekojen vuosimallien jälkeen?
     
  18. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Kyllä niitä molempia mulle 19 ja 20 vuotisiin vaihdeltiin useampiakin. Ainakin 22 ja 23 versiot tuntuu Lynxissä kestävän, ainakin mulla. 22 paisarin kiinnitys oli vielä kuraa mutta helppo modata kestäväksi. Taitaa Xrässässä olla samat kilkkeet.
     
  19. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Onko kokemusta noista tarvike bendixeistä, aika reilu hintaero kun originelli on 700e ja tarvike 120e. Oireena oli että ei mene kehälle aina ekalla painalluksella, joskus ei ollenkaan. Ajattelin vain puhdistaa mutta kehällä olevassa renkaassa on reilusti väljää, en tiedä millainen uudessa pitäisi olla mutta vaikuttaa siinä määrin epäilyttävältä että taitaa olla viisain uusia ennen kuin menee jotain magneettoon... Tämä kävi takuuhuollossa aikanaan saman ongelman takia missä tuo vaihdettiin, mutta vika uusiutui parin vuoden päästä. Samalla vaihdan bendixin rullalaakerin (kone auki).
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Tarvike bendixi tuli laitettua, toimiihan tuo.
     

Suosittele tätä sivua