Levin ympäristö

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä MikkoY, 30/10/06.

  1. Tono

    Tono ALPHA ONE

    Vs: Levin ympäristö

    Onko kukaan tällä kaudella vielä ajanut Leviltä Kilpisjärvelle?
     
  2. RKO

    RKO Well-Known Member

    Vs: Levin ympäristö

    Onko kellään tietoa missä kunnossa on Pokka Vuotso Saariselkä väli?
     
  3. LeviSLED

    LeviSLED Guest

    Vs: Levin ympäristö

    Aika luomukunnossa nuo erämaareitit on tällä hetkellä, varsinkin tämän päivän sateiden jälkeen.



    Ps. Te parikymmentä sankaria, jotka painatitta tuossa puoli tuntia sitten minua vastaan kantatiellä levittäen jäähytystä hakiessa koko s****nan aurausvallin tasasesti koko kaistalle yli 30 kilometrin matkalle: jos tämän satutte lukemaan, ajakaa ne romunne avantoon ja pysykää sisätiloissa siihen asti, kun paluumatka etelään alkaa........ :mad:
     
  4. Juhnus

    Juhnus RX-1 ER-SP

    Onko tuolta Leviltä kuinka pitkä matka käydä svdupettereitä kattomassa? Siis kerkeekö päivän aikana pyöräyttään noin niinku maaston puolesta?


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  5. Juhnus

    Juhnus RX-1 ER-SP

    Se on kyllä melkolailla vaikeeta joillakin. Ihan sama etelässä tai pohjoisessa. En tiedä miten tuota asiaa vois mainostaa siten että se menis kaikkien jakeluun.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  6. LeviSLED

    LeviSLED Guest

    Vs: Levin ympäristö

    Alta satasen on ruottin rajalle matkaa.
     
  7. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Vs: Levin ympäristö

    On sitä itsekkin tullut ajettua tietä pitkin Lainiosta Kittilään päin kun etupukki on mennyt poikki . Sekä etutukivarren pultin katkettua Raattamantietä Enonvenelle. Silloin kun haveri sattuu niin helpompi ajaa tien reunaa kuin patikkoa nylkyttää kilometritolkulla….etenkin jos ollaan matkassa yksin.
     
  8. Juhnus

    Juhnus RX-1 ER-SP

    No on siinä päivälle menopaluussa matkaa kuitenkin. Mahtaako olla patikkoo vai onko reitti hoidon piirissä?


    Sent from my iPad using Tapatalk
     
  9. LeviSLED

    LeviSLED Guest

    Vs: Levin ympäristö

    Riippuu ajankohdasta. Tällä hetkellä jos lähtee, patikkoa on luultavasti vastassa. Tänään on tosin satanut paljon uutta lunta, joten puuteria on pattien seassa pehmikkeenä.

    Myöhemmin talvella, kun lanaushommat ovat kunnolla alkaneet, suosittelisin ajamaan Levi-Kittilä-Lainio-Ylläsjärvi-Kurtakko-Kolari reittiä.
    Tuo reitti ei ole lyhin vaihtoehto, matkaa rajalle aikalailla tasan 100km, mutta kevättalvesta tuo reitti on varsin vähäliikenteinen (lukuun ottamatta Levin lähireittejä ja Lainion ja Ylläsjärven välistä "turistireitin" osuutta (n.10km).
    Varsinkin jos reissun voi ajoittaa heti sen jälkeen, kun Levin lana käy Lainiolla ja Ylläksen lana Kolarissa, ei patikkoa tarvitse hakata kuin Kolarin ja valtakunnan rajan välin, joka on vain parin kilometrin mittainen.
     
  10. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Vs: Levin ympäristö

    Itse on tullut useasti hinkattua Levi-Jerisjärvi-Ylläshuippu-Lainio-Kittilä-Levi reittiä. Valosaan aikaan upeaa varsinkin Jeriksen ja Ylläshuipun väli.
     
  11. LeviSLED

    LeviSLED Guest

    Vs: Levin ympäristö

    Hajonneella kelkalla tiellä ajamisen nyt vielä jotenkin ymmärrän, tosin ei silloinkaan maantien kaistalla ajaminen ole kovin hyvä ajatus.
    Mutta tämänpäiväsestä puheen ollen, en oikein jaksa uskoa, että kahteenkymmeneen kelkkaan tulisi yhtä aikaa jokin mystinen vika, jonka vuoksi olisi pakko tielle siirtyä.
    Eikä hajonneella kelkalla myöskään ajeta niin, että jäähdytystä haetaan n. 100 metrin välein aurausvallin päälle kiikkumalla.
    Oli nimittäin aika kokonaisvaltaisesti v***umaista ajella isolla autolla, kun oma kaista on kelkkailijoiden typeryyden takia metrin normaalia kapeampi...
     
  12. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Vs: Levin ympäristö

    Jep, kaluston vauriot on erikseen eikä nuo liutkaan hyvää tykkää jos vaan pelkkää lumetonta tietäpitkin pörrää. Itse olen huomannut että kun kunto loppuu porukalta niin sileä alkaa kiinnostamaan, ajataan vaikka oikoreittejä peltoja pitkin , eikä välitetä mistään mitään.
    Ymmärrän täysin huolesi, jos kerran reitti on niin sillä olisi hyvä pysyä jos kerran vehkeet ja kuski on kunnossa, pikku väsy on huono selitys ajaa teitä pitkin.
     
  13. jagged

    jagged Well-Known Member

    Vs: Levin ympäristö

    Jos tarkkoja ollaan ni äkäsjokisuuhun on reitiltä matkaa reilu 5 km, järven eteläpää on kaitanen.
     
  14. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Vs: Levin ympäristö

    Levillä tuli ajeltua 70km kun kelit eivät suosineet muita aktiviteetteja...Nyt taas kotona Länsi-Suomessa jossa +4 astetta lämmintä ja ruoho vihertää.... ;D ;D

    Levin Tunturilomia siitä Myllyn Äijän talosta voi suositella vuokraamona.
     
  15. Fatfinn

    Fatfinn Polaris 800 Assault Switchback 2018

    Vs: Levin ympäristö

    Reitit paska kunnossa. Kannot ja kivet kolisee reiteillä. Lanaa ei ole näkynyt koko talvena...ainakaan viikkon. Pari päivää ollut +3 ja vesisadetta.
     
  16. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Levin ympäristö

    mihkä nää oot pyöriny? kaks tampparia liikkuu harvase päivä. Ainoo vaan että noilla mökäpönttöreikäpäillä on joku helvatan vimma survoo lanattu reitti välittömästi paskaksi :mad:
    Vesialueitten ylitys ei vaan sattuneesta syystä onnistu tampparilla.
     
  17. verhoilija

    verhoilija polaris iqr 600

    Vs: Levin ympäristö

    Reiti ennen joulua aivan mahtavassa kunnossa. Tosiaan joulum jälkeen tuli 600set mökäpöntöt ja sen jälkeen kyläkelkkailu räjähti käsiin. Kaikki jolla mökäpönttö piti vinguttaa siinä Abc:n kulmilla hirveesti. Yritin ajaa yhden penteleen päällekkin autolla kun pyöritteli siinä abc:n pihalla paskarinkiä(oltas nähty 550fööni lynxin tekniset ratkaisut kun 2500kg saksan rautaa hypännyt yli)
    Kun ei käsimerkkejä "huomata" niin minkäs teet?
     
  18. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: Levin ympäristö



    Lana on tullut vastaan joka päivä kun olen käynyt ajelemassa. Reitit kohtuu hyvässä kuosissa.

    Olen kans kuunnellut tässä muutaman päivän että sukset kun tavoittaa Immeljärven jään niin silloin kokeillaan miten kelkka kulkee. Tuntuu että tuo nopeusrajoitus on se minimi mitä pitää ajaa tuossa jäällä. Mökäpönttö jannut tosiaan antaa aika hyvin happea myllylle tuossa jäällä ja hyvin kuulee sisälle asti.
     
  19. x_bomber_x

    x_bomber_x Kattila

    Vs: Levin ympäristö

    Vai yritit ajaa kelkkailijan päälle tahallaan 2500kg autolla? Oletko sekasin? ::)
     
  20. vesatek

    vesatek Member

    Vs: Levin ympäristö

    mä oon kyllä kauhean pahoillani jos oon ohittanu sun egos 550 lynksillä jossain tasasella kissanjäljellä.
    ps.eikä ne ollu mitään käsimerkkejä vaan heilautin kättä ihan tervehdykseksi siinä kohdatessa :p
     

Suosittele tätä sivua