Ajohanska-topicci

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Kuitu, 11/1/06.

  1. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Ajohanska-topicci

    Voi toki halvatkin hanskat olla hyvät, en ole itse sellaisia löytänyt, en kyllä ole nuita edellä mainittuja kokeillutkaan...Omat nakit ei tarkene neopreeneissä kun ihan ykköspakkasilla.
     
  2. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: Ajohanska-topicci

    Tullu käytettyä neopreeni hanskoja, ja se rakkula asia ainaki meikän kohdalla tosi. Nyt viime talven oli klimin kohtuu ohuet hanskat, kesti hyvin ja kädet pysyi kuivana koko päivän puska hommissa. Ejendalsilla on monta hyvää mallia, kolmia erilaisia on ollu käytössä. Niissä ainoa vika on kestävyyden puute, mutta klimien ym motorfistien hinnalla saa 5 paria ejendalseja nii kyllä niillä muutaman reissun ajelee☺
     
  3. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Ajohanska-topicci

    En tiiä mite sei riuhot, mutta itellä kesti kolme paria noita talvimallin Ejendalsia koko talven...
     
  4. Jumitzu

    Jumitzu Well-Known Member

    Vs: Ajohanska-topicci

    Minäkin ajoin viimetalvena ne vähät ajot neopreeneillä ja rakkoja on.. Niitä on muutenki kyllä iha kivasti... No haetaan halvarssonit tai jotkut kunnon lapaset...
     
  5. Laplander

    Laplander Just A Member

    Vs: Ajohanska-topicci

    Jep nuo tokmannin neopreenit on hiihtoon meinattu..
    Ne ohuimmat klimit teki rakkoja mullekki
     
  6. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: Ajohanska-topicci


    Sehän on siitä kiinni että ajeleeko vai AJAA. ;D Tahtoo olla vähä riuhtomista nuo hommat tuolla pensaikko törmässä. Kyllä varmasti reittihommia kestää vaikka vuosia.
     
  7. Jumitzu

    Jumitzu Well-Known Member

    Vs: Ajohanska-topicci

    Mulla yoko g23 tjsp... Pitää kattoo tegeroita aluks.
     
  8. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Ajohanska-topicci

    Jos rakot vaivaa niin tuommoset kehiin, eikä maksa paljon http://www.24mx.fi/palm-saver-twenty-musta-1

    Kurapyöräilyssä ollu rakot riesana niin mulle nuo auttoi! Alkuun pikkusen huononee tuntuma mut äkkiä tottuupi, ja parempi aavistuksen huonompi tuntuma kun kädet niin kipeät ettei voi pitää kiinni ;D
     
  9. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Ajohanska-topicci

    Siksi mulla on 15k kelkka ilman lainoja, kun säästän asioissa joissa voi säästää :) mutta itellä on duelin rukkaset toimii nekin, tosin kaverilla biltemat ja tuntuu vähintään yhtä toimivilta. Miksi siis maksaa 15e enempi? "Se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa" ;D

    Tuli messuilta ostettua skidoon ajohanskat(lämpimille keleille) ja sit löytyy mp-asun kahet hanskat, joissa ei kyllä taho pysyä kädet kuivina. Mutta tosiaa tankorukkaset nii ei pakkaskeleillä kummosia hanskoja tarvi olla et tarkenee.
     
  10. Janne-setä

    Janne-setä Renegade Turbo r Smart Shox -23

    Vs: Ajohanska-topicci

    Tuomoset Halavatun kintaat, http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?lang=7&id=351&s=SM
    Yhdet ostanu ja kauden päätteeksi saanu takuuseen uudet, kahdesti siis saanu uudet hanskat takuuseen. Hinta/laatu-suhde kohillaan.
     
  11. Jänkhä

    Jänkhä Ski-Doo Elan 250 Mountain versio

    Vs: Ajohanska-topicci

    Tegera on pop, varsin lämpimät ja kestävät ja ei pahan hintaset. Itellä tahtoo nuo hanskat hävitä liiankin usein niin ei paljon viitti investoida niihin.
    Nyt ostin kokeeksi kun pisti silmään tommoset 18,90€ http://www.ejendals.com/fi/products/hand-protection/296/
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Ajohanska-topicci

    Janille katoppa tegera mallisto eli ne on hanskoja, hiukkasen tarkkuutta kehiin ja seuraavaksi varoitus!
    En voi tajuta että ammattilainen suosittelee noin karmeaa hanskaa kenellekään mikäli kyseessä on 9112-malli! Jos ei niin saat anteeksiannon ;D Tänään ihan vain hikoamisen takia töissä jokainen laittoi roskiin pari tai kaksi noita 9112 malleja (voi ostaa halavalla ;D). Jos olette ostamassa kyseistä hanskaa tehkää seuraava ennen ostamista: Laittakaa hanska käteen 15-20min pumppailkaa kättä nyrkkiin ihan normaalin tekemisen rajoissa ;D ottakaa pois ja kokeilkaa hanskaa vaikkapa uudelleen 5-10min päästä ja meitä ei tyytyväisiä vuorotyöläisiä on 100% kun puhutaan noista hanskoista 9112 malli siis, 9111 malli on asia erikseen koska on ns. välikelin hanska ilman vuorta. 50 henkilöä puhuu kokemuksesta, itse ja pari kelkkailevaa työkaveria myös käyttänyt alkuvuosina kelkkailessa ja takaisin ei ole tarvinnut palata.
    Itte jaksan sijoittaa sen 50-100€ kunnon hanskoihin jotka kestää ja ei hikoa joka aiheuttaa useimmat rakoista
     
  13. Jumitzu

    Jumitzu Well-Known Member

    Vs: Ajohanska-topicci

    http://www.ejendals.com/fi/tuotteet-ja-palvelut/Tuotehaku/?state=%7B%22category%22%3A%22gloves%22%7D

    mitäs noista pojat käyttää?
    Hemikoo kans suosittelee 50-100e lapasia..
     
  14. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Vs: Ajohanska-topicci

    Ite suosittelen kans kunnon hanskoja jotka on tarkoitettu kelkkailuun.
     
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Ajohanska-topicci

    Pääasia että nettikaupasta en osta ellen ole joskus kokeillut.
    Scott S1 ei passannut omaan käteen (vanha malli), Klimin powerxrosseja on kaksi paria ja ensin epäilytti sisähanskallisuus mutta kun ajoon pääsi selvisi että voi loikottaa aamusta ilmaan ilman että hikoaa tai kädet kiehuu, viimeisin pari löytyi alennuslaarista 40€ hintaan :D ovh taitaa olla 109€.
    Neopreenitkin on ollut ja möin kaverille makkarapaketin hinnalla, pilkkikäytössä varmaan ihan jees...
    Myös eräät windstopper kalvolla olleet klimit oli ihan jees mitä yhden reissun testailin, poltin nuotiolla käyttökelvottomiksi ;D
     
  16. Mehtis

    Mehtis Well-Known Member

    Vs: Ajohanska-topicci

    Hiihtohanskoja on monenlaisia useimmissa ohut kämmenen puoli ja paksupi toppaus kämmenselän puolella. Useamman talvea käyttänyt Sinisalon Super Thermo ja Rexin World Cup Racing hiihtohanskoja, mikä parasta hiihtohanskat on sen verta napakat, ettei jää tangon ja käden väliin mitään ylimääristä lysmää tai pussia kangasta. Jos oikeasti pitää ajaa ja tangosta pitää kiinni vähän lujemmin niin mulla tulee ainakin rakkoa käteen jos pääsee käsi nuljuamaan haskan sisällä. Ei oo hinnan kiroissa nuo hiihtohanskat ja niitähän löytyy miltein joka marketista, kannattaa käydä kokeileen olisko omaan käteen passelit.
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Ajohanska-topicci

    Joo ja varsinkin jos omistaa jonkinlaiset viimasuojat niin vedon tunnekin on olematon, omissa hiihtohanskoissa tuulenpitävyys on aika heikkoa.
     
  18. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Ajohanska-topicci

    Viime talvi meni Klim Togwotee hanskalla ja ajoin koko talven ilman sisävuorta niillä. On kerrankin tarpeeksi notkeat mutta sisälle jää kuitenkin ilmatilaa sen verran että tarkenee vähän kylmemmälläkin. Tosi kylmällä jään kämpille ;D vettäkin pitää ok muttaei tuo goretexi hanskoissa yleensä kovin pitkään kestä.
     
  19. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Ajohanska-topicci

    Tuota 9111:stä olen käyttäny. Selvennetämpä hieman. Itellä on noita varusteita rekkakuormallinen josta valita joka reissuun sopivat. Ajopäiviä tulee vuodessa 70-80 pintaan, joten olosuhteitaki mahtuu väliin melko monenlaisia. Mie väitän että on ihan haihattelua ajatella, että talven pärjää yksillä ja samoilla rukkasilla. Pakkasilla ja reittiturrailussa mennään ihan eri hanskoilla ku umpisenhommissa tai kunnon enskapenailussa. Kun ajelen reittisiirtymiä on mulla kädessä melko usein tommoset kymmenen vuotta vanhat Reiman Goretexit. Ne on mukavan istuvat ja lämpimät. Niitä tehessä hanskan tekijällä on ollu vielä järki kädessä ( kirjaimellisesti ) kun sitä vuorta ei ole tukittu tuumakaupalla kämmenen puolelle. Eli tangosta saa hyvän otteen. Kovemmilla pakkasilla ja esim viimakelillä tuolta Ruotsin vuorilla mulla on kädessä tollaset Rukkan Nahka/Gore-hanskat. Laadultaan melko ylivertaiset, uutena tosin aavistuksen jäykät. Aiemmin siirtymähanskoina oli Klimit, mutta ne veny lörpöiksi ja menetti tuntuman ihan täysin. ( Tämä siis parin talven käytön jälkeen). Olen suosinut myös Halvarssonia samotenko tuo avopuoliso joka ajoi monta vuotta sellaisilla melko ohuilla halvarssoneilla, juuri hyvän tuntuman vuoksi.
    Monissa niinsanotusti kelkkakäyttöön tehtävissä hanskoissa on yksi ja sama heikkous. Kämmenen puolella on liikaa fyllinkiä tahi kämmenen puolta ei ole muotoiltu oikein. Eli kun käden puristaa nyrkkiin, tulee sisäpuolelle typerä taitos. Tämä huonontaa otetta tai aiheuttaa rakkoja. Osa hanskoistan on auttamatta liian jäykkiä ja paksuja ( Aktiiviseen ajoon, safariturrailuun ne on ok, mutta sielä pärjää vaikka koirakintailla).
    Itellä on tosiaan joka reissulla mukana useammat hanskat. Siirtymille toiset ja tilanteeseen jossa aletaan ajaan ihan aikusten oikeasti, käteen vedetään tegerat tai jotku muut ohuemmat. Olen koittanu hakea Tegeroille korvaajaa, mutta ei ole vielä omaan käteen sellasia löytynyt. Ite en edes harkitte esimerkiksi neopreenejä, niitä ei ole tehty kelkkakäyttöön. Eihä tuo tegerakaan mikään täydellisyys ole! Sormien puolelta tuulee hieman läpi ja kämmen saattaa hikoilla. Mutta kun mukana on kahdet hanskat niin hyvin pärjää. Noissa on kuitenki tuo käden tuntuma tankoon ihan ylivertainen. Tämä on minun mielipide mun kämmenille... Aika paljon noita tulee pidettyä. Katelkaapa vaikka lehden kuvia jossa mie olen ratissa. Melko monesti hasnkoissa on ruskia raita :D
    Summa summarum. Eli jos haluaa lämpimän yleishanskan jolla pärjää kovillaki pakkasilla, ei tuo työkintas ole oikia valinta. Sillon kannatta satsata laatuun ja ettiä sopiva hanska. Ite olen vakaasti sitä mieltä että menkää kauppoihin kiertään ja kokeilkaa hanskoja. Tämä on oikiastaan ainua varuste jota on pakko vetää käteen ennen ostoa! Mutta jos mietityttää että neopreeni tai hiihtohanska olis hyvä vaihtoehto, niin vie pullot kauppaan ja käy huoltarilta nuo Tegeran 9111:set, tai osta jopa kahet... Niillä ajaa talven kelkkaa ja keväällä ne voi valjastaa halontekohanskoiks. ;D
     
  20. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Ajohanska-topicci

    Olen täysin samaa mieltä tuosta että 99% hanskoista pilataan sillä että kämmenpuolella on fylliä. Sielä ei tarvitsisi olla yhtään mitään muuta kuin nahka. Sieltä ei kylmä tule. On mulla myös käytössä Rukan nahkaiset goret. Ihan ok mutta vähän on kankeat käytön jälkeenkin.kestävät ovat kyllä olleet. Lisäksi Klimin powercrosseja kaksi paria. Vanhempi malli niistä on parempi. Uudempi aika heikko kestoltaan. Hyvät hanskat mutta umpisessa lyhyt varsi varauksella huono.
     

Suosittele tätä sivua