mxz 380 öljypumppu

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä qpo, 16/1/15.

  1. qpo

    qpo Member

    terve!

    eli kelkkana on vuosimallin 2001 mxz 380 fööni. kelkka on ollut n. vuoden verran itellä ajossa ja on toiminut hyvin. Nyt kuitenkin huolenaiheeksi on muodostunut tuo vähäinen öljynsyönti tuorevoitelussa. sitä kyllä menee, mutta ei mielestäni tarpeeksi.
    Oon sitten lisäillyt bensan sekaan ite vielä varmuudeksi 1% suhteella. Ja pumpun säädön oon tarkistanut ja sen pitäisi olla kohdalla.

    Ja aloittelija kun olen niin teen heti tämmösen tyhmän kysymyksen. Voinko poistaa tuorevoitelun käytöstä siten että otan sen pumpun akselin vaan irti ja lyön takasin pumpun paikoileen ja siirryn seosbensaan?
     
  2. samppaa

    samppaa Active Member

    Vs: mxz 380 öljypumppu

    Onko suodatin vaihettu millo viimeks? Akseli veks jos halluu seokset tankissa ajella. Pitää vaan säiliössä öljyä, että ei vaan pääse sitä kautta ilmoja kiskomaan.
    Itellä vanhassa pollessa juurikin näin ja hyvin pelannu. Seos ollu 3 rosenttista.
     
  3. Yamacatti

    Yamacatti Well-Known Member

    Vs: mxz 380 öljypumppu

    Voithan laskea tarkasti sen todellisen kulutuksen laittamalla tankin täyteen ja merkkaamalla öljynmäärän säiliössä. Sitten ajat 100km ja tankkaat tankin täyteen ja lisäät öljyä laittamaasi merkkiin asti. Jos bensaa meni 15l ja öljyä 4, 5dl niin seos on 3%
     
  4. qpo

    qpo Member

    Vs: mxz 380 öljypumppu

    Kiitoksia vastauksista!

    joo suodatin on varmasti jonkin aikaa jo ollu joten pitääpä vaihtaa se heti ensimmäisenä. Tarkkailen sen jälkeen tuota kulutusta ja jos ei tunnu menevän tarpeeks niin sitte otan akselin pois.

    Vielä semmonen kysymys että voiko noissa eri öljyissä olla sitten jonku verran eroa kulutuksen suhteen? Itellä tarttu vahingossa tommonen 4l aika edullinen pönttö biltemasta mukaan missä kyllä pitäis olla kaikki nuo hyvät laatuluokitukset mutta tohtiiko tuota sitten pitemmän päälle käyttää?
     
  5. samppaa

    samppaa Active Member

    Vs: mxz 380 öljypumppu

    Jätä purkki pakkaseen ja aamulla hölskyttele että onko miten notkeeta. Jos ei tule purkista kunnolla ni ei todennäkösesti kulje putkistakaan läpi. En ite ainakaan mitään halpoja mineraali öljyjä laittas. Kesä koneisiin ne kyllä käy..
     

Suosittele tätä sivua