Revo ei käy tyhjäkäyntiä, jättää kierrokset korkealle. missä vika?

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä skippanatu, 19/1/15.

  1. skippanatu

    skippanatu Active Member

    laitoin tuossa justiin R-evo enduro sportin 600 2005 ja edellinen omistaja sano ruuvanneensa tyhjäkäynit pois ku huusi niin korkeita kierroksia. koitin tuossa kaasareiden keskellä olevasta ruuvista laittaa tyhjäkäyntiä ni kyllähän sitä siitä saa, mutta kun meet koskemaan kaasuun ni kierrokset jää makaamaan 3000-4000 paikkeille. mikäs siinä nyt mättää?
     
  2. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Vs: Revo ei käy tyhjäkäyntiä, jättää kierrokset korkealle. missä vika?

    kampuran päätytiivisteet? suihkuta startti pilottia koneen käydessä kytkimen taakse, huomaat kyllä jos vuotaa sieltä ;) tai sit imukurkut on rikki
     
  3. skippanatu

    skippanatu Active Member

    Vs: Revo ei käy tyhjäkäyntiä, jättää kierrokset korkealle. missä vika?

    joo täytyy koittaa. Hekilö keneltä tuon ostin, sanoi kllä tarkistaneensa imukurkut, tiedä sitten.
     
  4. Tepi-73

    Tepi-73 Well-Known Member

    Vs: Revo ei käy tyhjäkäyntiä, jättää kierrokset korkealle. missä vika?

    Itse kyseisen 600 R-Evon ja Evon omistanut niin tuo tyhjäkäynti on kait ominaisuus. Ei tosin noin korkeilla kierroksilla ;)
    Kaasua kun pikkasen lipsuttanut niin kierrokset laskenut tai jos pikkasen nostanut ryyppyvipua.
    Tulpat kannattaa tietysti tarkistaa niin näkee käykö laihalla.
    Jossain keskusteluissa myös ollut puhetta isommista tyhjäkäynti suuttimista, itse en koskaan vaihtanut.
    Jos rajoitin ruuvista säädetty nollille niin ilmavuotoa jossakin.
    Kaasarit vois varmaan käyttää irti ja tarkistaa samalla ne kurkut, kaasareissa säädetään valkoisesta ruuvista bensaa, ei ilmaa kuten vanhemmissa,
    kiinni niin menee laihemmalle ja isontamalla rikkaammalle. Perussäätöä en muista, olisko ollut 2,5 kierrosta auki???
     
  5. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: Revo ei käy tyhjäkäyntiä, jättää kierrokset korkealle. missä vika?

    Jos ei mistään veä ilmaa niin ite oon vaihtanu isommat tyhjäkäyntisuuttimet.
    17.5 on vakio ja 500ss vaihon 20 niin sillo rauhottu. Nykysessä 800 sais olla 22.5 et riittää. 20 on nyt ja edelleen välillä jättää korkealle mutta ryypyllä tipahtaa heti.
     
  6. skippanatu

    skippanatu Active Member

    Vs: Revo ei käy tyhjäkäyntiä, jättää kierrokset korkealle. missä vika?

    Kiitos vastauksista! On tosiaan hommat hakusessa kun viimeset 3 vuotta oon ajellu nelari rx-1 vehkeellä ja siinähän ei mitään vikaa ikään ollut. Sitä edellinenkin oli -95 formula z ja ei tarvinnu koskea mihinkää ikään, toimi aina. Mistähän noita suuttimia löytyy?
     
  7. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Vs: Revo ei käy tyhjäkäyntiä, jättää kierrokset korkealle. missä vika?

    Pitäs saaha melekein kaikista missä on kelekan osaa. Tiluuseen menee varmaan mutta duelilta yms. Saa. Mulla pitäs olla 3kpl nuita 20 ku vähempää ei ruvenneet tilaamaan ku pussissa on aina 5kpl. Mikähä älynväläys semmonen määrä on pussittaa ku pariton luku.. :(
     
  8. calister

    calister Well-Known Member

    Vs: Revo ei käy tyhjäkäyntiä, jättää kierrokset korkealle. missä vika?

    Omassa r-evossa oli aikanaan samaa oiretta ja jäi kierrokset melko korkealle kaasun löysätessä..
    syyksi osoittautui imukurkut jotka oli alkanu pykimään alapuolelta, helpoiten asian tarkistaa kun käyttää ne irti niin näkee kunnolla..
     

Suosittele tätä sivua