Naatin tallissa tapahtuu: Snowcross Lynxit ja muut vintage vehkeet

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Naatti, 29/8/13.

  1. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Tommosta vanhempaa snowcrossi lynxiä oon ettiskelly ja nyt siihen tuli mahdollisuus. Mukaan tuli kiva määrä aiheeseen sopivia osia ;)
     
  2. masap

    masap watercross mxz 600 #171

    Vs: Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Ei tuo kauan taida keretä vanheta ;D
     
  3. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Kyllä tosta tulee pitopeli ja hommaan lisää vanhoja kilpureita kun sopivasti sattuu eteen. Tosiaan jos tulee vastaan Lynx gls 3300R niin semmosta voi kaupitella mulle.

    Ja kaikki kiertoluisti rotaxiin liittyvä Totaltek kama kelpaa kans :)
     
  4. TrailMonster

    TrailMonster Well-Known Member

    Vs: Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Mä ainakin ymmärrän pirun hyvin!!!
    Meillä oli aikoinaan parikin Ski-Doo Everest 440:aa, sellaisella olen opetellut ajamaan. Ne oli '80-luvulla ihan kovia kamppeita. Mutta mikä tahansa 90-luvulla suunniteltu hakaa ne ajettavuudessa 10:0 !
    Everestillä voitti 240 diesel Mersun huipuissa jäätiellä kaks päällä, mutta missään muualla sillä ei voinut ajaa 30 kovempaa.
    Näytti ton Bliz:in alusta olevan jokseenkin sama kuin Everestissä, joten ajo-omituisuudet on vähintään yhtä kurjat.
    Tuo krossi-lyne sen sijaan on mageen näköinen ja alusta on varmaan parempi kuin perus G:ssä. G 440 Racingin olen joskus testannut muutamia kilometrejä, kun kaverilla oli sellainen aikanaan. Mutta tuo on kai vielä parempi.
     
  5. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Blizzardissa myös yhtä hätäinen ohjaus kuin Elanissa ja siihen 87hv mylly keulalle niin ajamisesta ei tuu mitään :D Kyllä crossi Geen alusta on hyvä ja herkkä, ei paljo häviä nyky pps telastolle.
     
  6. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Minen lähtis ensinnäkään vertaamaan 70-luvun tekniikan ja 90-luvulla suunnitellun ominaisuuksia toisiinsa. Ne painii eri sarjoissa ja myös arvotetaan täysin eri määreillä. Tuo Blizu on karkki - siis hemmetin hyvän näköinen ja käsittämättömän hyvin säilynyt klassikko. Se minkälainen se on ajettavana on täysin toisarvoista. :)

    Mulla ei ole kokemuspohjaa mennä sanomaan mitään nykykelkkojen ajo-ominaisuuksista. Uusin kelkka, jolla oon ajanu on tuo oma -92 5900GLS. Sekin on teknisesti aika lailla 80-luvun alun kelkka.

    Mutta niin kuin sanoin, kun näin vaihdokin, niin aloin ymmärtää. Aitovanha kilpuri on Klassikko isolla K:lla!
     
  7. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Meinasin lähteä shellille crossi lynxillä... perjantai 13. niin jäi sarvet käteen, ratti akseli poikki.

    Ei muutaku RäSänen alle ja kovaa ajoa. Rs on toiminu nyt hyvin. "Sisäänajoa" on harrastettu 5 tankillista.

    Rossi lynxiin tuleva 747 moottori aihio purettu ja todettu että joku oli valmiiksi kairannu lohkot

    [​IMG]


    Kekeltä tuli 45.5mm mikunit 8) kiitokset hälle!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Ollos hööl näin etelä-helsinkilisättäin (ne rahat on jo kohta juotu) ;D. Mulla ois muuten 7 kpl uusia seadoon mäntiä mitkä on ilmeisesti ollu käytössä 747ssa ;)
     
  9. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Katoppa poikaa. Nakkaa kuvia ja mittoja niistä. Tehää 7 pyttyne kiertoluisti rotaksi ;D
     
  10. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Joo ootappa ko seleviän. Mahtaa mennä maanantaille ;D
     
  11. J.M.Rock

    J.M.Rock 5900GLX, G-type454, G-type454 racing ex-J.J Lehto

    Vs: Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Onko tuo 747 tulossa lyhyellä imusarjalla? J.J Lehdon tehdas kilpurissa oli kyseinen osa laitettu jo tehtaalla...
     
  12. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    On tulossa, semmonen on mulla jo valmiina.
     
  13. J.M.Rock

    J.M.Rock 5900GLX, G-type454, G-type454 racing ex-J.J Lehto

    Vs: Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Löytyykö jostain nuille isommille kaasareille laippa kiinnitteisiä kumikurkkuja valmiina? Vai joutuuko itse puuhastelemaan? Olisi itsellä tarkoitus laittaa tuohon 670mosaan 40mm litteeluistimiset. Vanhat kumit on 34mm kaasareille :mad:
     
  14. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Mitoilla löytyy. En oo vielä tutkiskellu. Mulla on nykyises 670 rossimoottoris vakio 38mm vm mikunit.
     
  15. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Piti ostaa boondocker kun halvalla sai...

    [​IMG]

    Heti mylly käteen ja tallin lattialle pieniin paloihin. Pakokanavaa viilasin ~70% sylinterin halkasiasta ja 3mm ylöspäin. Imuakin suurensin pikkase ja huuhtelut siistiin. Sylputkea sai myös fiilata

    Orkkis

    [​IMG]

    Fiilattu

    [​IMG]

    Moottorihan on rotax 277 ;) Kaasariksi tulee 38mm mikuni ja polariksen Slp putkisto hyödynnetään ja yksi kolmesta putkesta pääsee ockelin kuomun alle.
     
  16. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    [​IMG]

    Eipä menny polariksen putkisto kaupan joten värkättiin yks kolmesta putkesta okkeliin. Kaasariksi tuli 38mm vakion 32mm tilalle. Lohkot, mäntä ja sylinteri sai viilaa sopivasti.
     
  17. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Hyvän näkönen käärme. Mulla tuli tuon TNT:n mukana toinen hyvä putki. Ajattelin piruuttani tökätä sen Sachsin perään Olympiqueen.
     
  18. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Tääläpäin on sassin perään laitettu crossipyörän putkia ::)
     
  19. Broadspeed

    Broadspeed +10 kelekkiä

    Vs: Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Voi vatikainen, olin pistämässä sulle tarjousta vielä noista piipuista sulle ::) XLT vähä niinko huutaa niitä :p
     
  20. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Naatin tallissa tapahtuu: Lynx rs600, snowcross g-type ja veteraani kelkat

    Myöhäistä pyllistää ku on paskat housuus... olisit ostanu ku halvalla kauppasin ;) yks putkilo ja vaimennin olis ehjänä
     

Suosittele tätä sivua