LYNX 2016

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä M.E.A, 6/1/15.

  1. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: LYNX 2016

    Kukahan näitten Tourettemallien somekampanjan target group mahtaa olla?
    Napaseikkailijat kohtasivat äärimmäiset olosuhteet, klinksi kaatui kun lipsahti ulos reitiltä:
    https://www.facebook.com/video.php?v=10152651757661697&set=vb.59000681696&type=2&theater
     
  2. Vilho

    Vilho freeride

    Vs: LYNX 2016

    http://m.lapinkansa.fi/lappi/ajo-alkaa-jo-sujua-seikkailukelkalla-jaamerelle?v=1
     
  3. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Vs: LYNX 2016

    Itse mietin juuri, kuka oikeasti ostaa noita "seikkailukelkkoja"?
     
  4. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: LYNX 2016

    Niin no. Samaa on varmaan moni miettiny esimerkiksi Commander Limitedistä. Mikä on kuitenki ollu Ruotsin myydyin kelkkamalli monena vuotena...
     
  5. Ilves-kissa

    Ilves-kissa Lynx X-trim Commander 800 E-tec -14

    Vs: LYNX 2016

    Kyllähän nuo kaikki muutokset vaan tuntuu jossain määrin, aika vaan saa näyttämään, että ei ne niin paljoa tunnu. Itse kun ajelen välillä -04 Evo Racing Lynxillä, niin voi että on kyllä kevyt ja niin ketterä viedä hyväkuntoisella reitillä. Sikapatikossa on tietysti pikkasen haasteellisempi, mutta väittäisin että tekijämies ei jää yhtään nykykamppeille. Se on vaan niin vakaa mutkissa ja tuntuu kuin kelkka olisi puolet pienempi ja kevyempi kuin oikeasti onkaan. Mutta puolensa kullakin ;) Racingilla ei sitten umpisessa kyllä juuri mennä.
     
  6. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: LYNX 2016

    Noo.. Josko tutustuisit aiheeseen hieman, ennenkuin isommin arvostelet tuota reissua tai kelkkamallia..

    Suora lainaus:
    "Taajamien ympäristöstä tuttu turistipatti vaati totuttelua Wickertiltä, joka tätä ennen on kelkkailut vain 3 tuntia. Moottoripyörästä hänellä on vankka kokemus, mutta kelkkailu on oikeasti ihan eri laji"...

    Eli siihen nähden, miten vähän kaveri on luotsannut moottorikelkkaa, niin tuo reissu on vissiin kuitenkin mennyt ihan kohtalaisenkin hyvin. Kolmen tunnin ajokokemus millään vekottimella ennen 1000km reissua ei ole ainakaan minun asteikoilla mitenkään järisyttävän paljon.

    Mitä taas tulee noiden seikkailumallien kiinnostukseen ja mahdolliseen ostajakuntaan, niin ajatellaanpa asiaa vaikka näinpäin:

    Kuinka moni OIKEASTI tarvitsee vaikkapa BMW 1200GS Adventuren kaltaista moottoripyörää? Tuskin kovinkaan moni, mutta onpahan sekin laite ollut yksi suosituimmmasta ISOISTA matkaendurosta viimeisten vuosien aikana. Ja aivan varmasti sama tulee pätemään tuohon uuteen Touratech-Komentajaankin. Minä uskon aikalailla vankasti, että tuosta moottorikelkasta tulee aivan uusi mittapuu sanalle "seikkailukelkka". Ja kun kelkkaa ja sen speksejä vähänkään vilkaisee, niin ei ole mikään ihme, että näin todennäköisesti tulee käymään.

    Peruskelkkana 800 Commander on jo kyntensä osoittanut. Ja kun siihen ympätään moottoripyörmaailmassa hyvinkin arvostetun varustelijan reissuromppeet kiinni, niin lopputulos tulee olemaan aikamoinen paketti. Eikähän tuo nyt ainakaan Ruotsin hinnastoissa mitenkään ihan järisyttävän paljon näyttänyt maksavan, kun vertasi perusmallin 800 Commanderiin.

    Eli eiköhän anneta poikien tehdä reissunsa, ja tyydytään me muut seuraamaan (kateellisina) hienoa retkeä UPEILLA kelkoilla. Minä lähtisin milloin vain tuollaiselle retkelle, jos joku hommais Touratechin ajettavaksi.
     
  7. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: LYNX 2016

    Onhan Bearcatti ollu jo vuosikymmenen jollei reilunkin tuollanen yhden miehen mahti tourinki (single penkki, turbo nelari). Iskarit siinä on mehumallit, mutta nehän voi vaihtaa. Muuten se on ollu kohtuu yksin tuossa segmentissä. En ihmettele yhtään tuommosta mallia, erikoista vaan että kilpailua tälle segmentille tulee vasta nyt.
     
  8. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: LYNX 2016

    Katsoin tuon videon ennen kommenttia.
    Minä en. Ihan satavarmasti jäämeren safareille ja muille pitkänmatkan reissaajille on parempia vehkeitä.
    Ainakaan mun korviin ei ole kantautunut uutta kilpaa seikkailu-urheilijoiden kesken "kuka valloittaa navan ekana moottorikelkalla nopeiten"
    2005 keväällä olin näkemässä Nikkaluoktan parkkiksella kun pe-iltana perheet roudasi kamat rekeen ja nykäsi summitit, rmk:t ja 5900:n johdannaiset tulille ja kohti fjällstuugaa.
     
  9. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: LYNX 2016

    Joopasenkyllä...

    Eli kun sinun mielestäsi tuollaiset vehkeet on turhia, niin silloin niitä ei tarttis olla laisinkaan, ku SUmmitilla pääsee paremmin.. ::)

    No eihän siinä. Onhan se kieltämättä surullista kuulla, että esimerkiksi nuo isot matkaenduot ovat olleetkin ihan turhia motopyöriä, kun kyykyllä pääsee kovemmin, supermotolla näyttävämmin ja matkalaivalla mukavammin.

    Mutta sitten taas kuitenkin.. Matkaendurot ovatkin sellainen segmentti, joka loistaa kohtuudella hyvin kaikilla segmeinteillä, jos nyt tuota kyykkyhommaa ei oteta lukuun. Siihen lajiin kun ei oikein mikään muu soovellu, kuin se kyykky.

    Ja nythän se on tullut kelkkarintamalle sama juttu. Iso, helevetin tehokkaalla koneella oleva huippukyvykäs laite, jonka varustelun voidaan ajatella olevan rajumpaa touringluokkaa.. Toki sillä erotuksella, että se, mikä touringeissa on muovia ja kivaa, niin on tuossa Touratechissa alumiinia ja karskia.

    Ja miksikö puhun motopyöräpuolen matkaenskoista tässä samassa yhteydessä.. No, kun tuo Iso Komentaja on kyllä sellainen kelkkamaailman matkaenska, ettei rajummasta väliä.

    Ja mitä tulee tuohon videoon, niin olisiko kannattanut lukea se teksti kuitenkin enste? Siitä minä tuon lainauksenkin otin. ::)

    Mitä taas tulee siihen, ettet ole "kuullut" sellaisesta seikkailukisasta, niin harmi. Sellaisia isojen poikien kelkkaseikkailukisoja kuitenkin ylläripylläri, on olemassa. Pohjoisen Ameriikan puolella posuuttavat aika koviakin suunnistustyyppisiä kisoja ja siellä nuo Commander-johdannaiset, eli Ski-Doon Expeditionit on otettu aika ilollakin vastaan. Ja niiden kelkkojen varustelu ei ihan kaukana noista Touratecheistä olekaan. Ja kyllä tuo Lynxin uus aluevaltaus on jo jonkunsoorttista mielenkiintoa herättänyt Kanukkien keskuudessa.

    Eli se siitä, etteikö tuollaisille olisi markkinoita.

    Ja johan noita 8-Komentajia on aikamoisia määriä myytykin, vaikka vissiin joku aikoinaan sellaistakin ennusti, kuinka tuollaiselle ei markkinoita ole.
     
  10. Jarno.V

    Jarno.V Skidoo -14 137" freeride

    Vs: LYNX 2016

    Ja ainahan siinä on jonkinlaisen seikkailun ainekset kun 800 lyntsilla on jossain syrjemmässä ;D

    Joo 3500 600etecillä ois kunnon iskareilla ollut ihan mielenkiintoinen, tosin itellä sellainen jalostunut tuosta vm.11 jo nyt oikeen leveällä keulalla..

    nythän nuo uudet 3500-3700 lienee samanlevyisiä mitä freeridet?

    Ja milloinhan 600etecciä päivitetään, kuiten yli 6v menty käytännössä samalla setillä ::)
    Vaikka muka on muutettu mutta ei sitä kyllä kyllä koeajossa mitenkään erottanu oliko 09-vai 15 malli.
     
  11. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: LYNX 2016

    Öö what? Kenen tekstiä sinä luit? En oo kirjoittanu sanaakaan summitilla pääsemisestä tai matkaenduroista. Aloitit taas romaanin kirjoittamisen jostain ihan muusta.

    Konna homma että alumiiniset kapsäkit ja tingentangelit teki tästä kamppeesta gamechangerin?
    Ja nuista kelkkakisoista, saapa nähä millon niitä Expeditioneilla voitetaan, tossa Iron Dogit uimassa.
    [youtube]http://youtu.be/tP4UrwgQtVk[/youtube]
     
  12. kakkis

    kakkis Titanic

    Vs: LYNX 2016

    Kyllä mie mielläni ottaisin tuollaisen touratechin opaskelkaksi kun seuraavan kerran tuonne samaiseen mehamniin lähtisin... Mahtuis kunnolla tavaraa mukaan, kun sitä pitää olla persiistä perämoottoriin oppaalla matkassa. ja varsinkin kun päästään sinne norjan puolelle kun se on vidarin itse tekemä reitti (hyvin merkitty kuitenkin) niin siellä ei noita liikkujia pahemmin ole. oltiin sellaisella tunturijärvellä sellaisessa vesisohjossa kiinni että arvelin jo ettei täältä tämän päivän puolella pääse pois ja kun kamppeet ja kengät oli läpimärät nivusiin asti ja 25 pakkasta sekä matkaakin vielä 120km niin lausuin jo hellät hyvästit varpaillenikin. mutta niin vain sieltä jahuttiin pois ja kaikki varpaatkin on tallella. kyllä tuollaiselle on varmasti kysyntää ja jos olis reilusti ylimääräistä niin ostaisin just aivan kaikkeen käyttöön itselle tämän.

    ps. ja tuonne jäämerelle lähtijät on melkein laitalukien ajaneet yhteensä sen 0km ennen reissua...
     
  13. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: LYNX 2016

    Mää en oo ikinä jaksanut ymmärtää ihmisten kitinää ja valitusta uusien mallien ja innovaatioiden tulemisesta markkinoille.
    Keneltä se on pois,jos BRP Rovaniemi suunnittelee ja kehittelee uusia juttuja ja malleja?
    Missään muulla foorumilla en ole törmännyt vastaavanlaiseen valitukseen jonkun uuden asian tiimoilta.
     
  14. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: LYNX 2016

    Tässä nyt muutaman kilometrin komentajan puikoissa istuneena niin voin todeta että ei tuosta "työ" kelkka parane. Terveisiä Mehamnista
     
  15. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: LYNX 2016

    Noo.. Minä nyt jotenkin ymmärrän tämän asian niin, että tuo itku johtuu enempikin siitä kelkkatyypistä, mihin nuo romppeet on pultatttu, kuin esimerkiksi siitä, että mitä siihen on pultattu..

    Voin toki olla väärässäkin, mutta jotenkin esim. Pupen kirjoituksista paistaa läpi nimenomaan kelkkatyypin halveeraaminen. Jos esim. pitkästä Dokkerista olisi tehty Touratech -versio, niin sille varmaan ymmärrystä olisi kukaties löytynytkin. ;)

    Noh, minä olen mielipiteeni tästä upeasta uutukaisesta kertonut. Nyt kun vaan keksis, että millä tuollaisen itselleen rahottaisi :)

    Jännä vaan nähdä, kuinka tuo Touratech yhteistyö syvenee.. Tullaanko joskus näkemään esimerkiksi X-Trimiin räätälöidyt laukkusarjat?
     
  16. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: LYNX 2016

    Toivottavasti tämä yhteystyö Touratechin ja Brp:välillä jatkuu.Olen monesti vieraillut heidän osastoillaan eri mp-messuilla ympäri eurooppaa ja heidän tuotteidensa työnjälki on erinomaista.Itselläni on käytössä tällä hetkellä Dockerissa heudän tuotteitaan.Hyvä juttu tämä yhteistyö.Lisää tarvikkeita heidän puolelta useampiin kelkkamalleihin,niin pysyy kansa tyytyväisenä.
     
  17. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: LYNX 2016

    Kiertue starttaa 23.3

    www.Brp-tour.com
     
  18. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: LYNX 2016

    No ei. Arvaappa millä tuli taas kulettua kymppiviikolla hauenpyynnissä.
    [​IMG]
    Kuvan vehje on 20v vanha, ikinä ole matka keskeytynyt ja nyt mattona Camoplast RipSaw WT, eiköhän tuo ton rovin vanhata!
    Huomaa halkaistu kanisteri tavaratelineellä, halpa ja kevyt, olkoon vaikka Puppetech.

    En minä uusia innovaatioita kritisoi, päinvastoin. Jos olis ollu rahoitusta niin uutta mittalaitetta kehittävässä yrityksessä oisin vieläkin.
    Ongelma on se että Rovaniemen tehdas pukkaa paskaa laatua, keskeneräisiä vehkeitä, asiakkaan testattavaksi?
    15000€ kelkan omistajat kyselee apuja nettipalstalta kun huollossa ei osata mitään tehdä?
    Mutta toivottavasti kauppa käy ja vehkeet kestää, suomalaisilla insinööreillä riittää työtä, kehitystyötä(kin).
    Over and out!
     
  19. janiok

    janiok Well-Known Member

    Vs: LYNX 2016

    ;DPääsihän se Puppeli purkautumaan ennen nukkumaan menoa. Toivottavasti heräsi tähänkin aamuun äksynä itsenään.
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: LYNX 2016

    Ongelmahan on siinä että huoltoja on liian monta ja pitkin suomea. Nyt ei pääse kertymään kokemusta kun huoltoon tulee myös tourinkia, työkelkkaa, lastenkelkkaa, utility-kelkkaa, ruohonleikkuri ja sitten joku maanantai RE. Sytytystulppien määrä katsotaan räjäytyskuvista ellet itse kerro monta tarvitset. Puhumattakaan jos pitäisi saada lisävarusteita. Sama tilanne vaikuttaa myös tuotekehitykseen.. Jos ei ole volyymia ja sitä kautta kokemusta kestää aikansa ennen kuin tyyppiviat ym tunnistetaan ja saadaan korjattua. Pätee myös osaamiseen, ei bisnesmaailmassakaan turhan takia pyritä keskittämään ja keskittymään omaan vahvuuteen... Tämä taas johtaa hakuihin nettipalstoilla sillä brp-logo oven yläpuolella ei takaa mitään ;)
     

Suosittele tätä sivua