Kilvet konttorille..?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä jssbrg, 30/3/15.

  1. jssbrg

    jssbrg Well-Known Member

    Etelän lumet on sen verran vähissä, että vois viedä kilvet konttorille..

    Mites käytännössä tollanen onnistuu ja mitä maksuja tulee?
     
  2. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Vie ne kilvet konttorille ja maksaa noin kympin.
     
  3. jssbrg

    jssbrg Well-Known Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Eli kilvet irti ja ne kädessä konttorille ja sanoo että väliaikainen rekisteristä poisto?

    Pitääkö talvella katsastaa / maksaa jotain kun haluaa kilvet takaisin?
     
  4. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Rekisteriotteen ilmoitusosa myös pitää olla mukana. Syksyllä sama homma päinvastoin, rekkarin ilmoitusosan kans konttorille ja sanot että pitää saaha kilvet. Maksaa muistaakseni saman verran molempiin suuntiin.
     
  5. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Liikennekäytöstä poisto.
    Kilvet pois viedessä maksaa uusi rekisteriote luokkaa kympin.
    Kilvet hakiessa maksaa taas uusi ote saman, sitten ne kilvet maksaa muistaakseni 2x6€. Eli reilu 30€ yhteensä.
    Jos haluaa samat kilvet, niin niiden säilyttäminen kai maksaa jotain, itse oon ottanut hyllystä uudet.
    Ja ei, ei huoleta "kaksikilpisyys". ::)
     
  6. mikidor

    mikidor Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Anteeksi etukäteen että tyhmiä kyselen, mutta....

    Miksi noita kilpiä viedään konttorille? Vakuutusrahojen säästämiseksi? Minulla omassa vakuutusyhtiössä Pohjolassa vakuutus maksaa vuodessa n. 300 euroa. Siitä maksusta kuitenkin pääpaino on ajokaudella eli sanotaan vaikka joulu-maaliskuussa, jolloin maksettavaksi tuosta vuosimaksusta tulee n. 270 euroa. Eli loppu 30 euroa on muun kauden maksuja.

    Onko kaikissa vakuutusyhtiöissä näin? Vai onko Pohjola (taas) viilannut minua linssiin?
     
  7. Tikkersson

    Tikkersson Ei kelkkaa - harrastus ohi toistaiseksi...

    Vs: Kilvet konttorille..?

    No ei niitä kilpiä kannatakaan pois viedä jos ajokausi on riittävän pitkä. Lapissa ihan turhaa hommaa.
    Meillä se kausi oli reilun kuukauden pituinen, laske siitä kannattaako. ::)
    Kyllä se kakssataa ainakin mulle ihan rahaa on.
     
  8. Bv2sella

    Bv2sella Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Tapiolassa kelkan liikennevakuutuksen ja säästökaskon maksu on jaettu tasan kahdelletoista (12) kuukaudelle. Esimerkissäsi maksua tulisi joulu-maaliskuu -välistä noin (300 €/12)*4=100 €. Siihen päälle käsittelymaksuja ~33 €. Säästöä vuodessa reilu 160 €, maksaako vaivan irrotella kilpiä ja kuskailla niitä konttorille?
     
  9. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Minä kysyin kans tuota konttorilla kun viimeksi kävin muutama viikko sitten. Sanoivat että ei ole _vielä_ moottorikelkoissa sitä ajokausipainotusta niinkuin moottoripyörissä, mutta suunnitteilla on juuri sen takia että nämä joka vuotiset poistot loppuis. En tiiä sitte voiko olla että joku vakuutusyhtiö on semmosen ite säätäny jo etukäteen?
     
  10. mikidor

    mikidor Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Maksaa!! Ensisyksynä vakuutukset lähtevät vaihtoon!!

    Kuten kirjoitinkin, Pohjola on siirtynyt tuohon ajokausipainotteiseen maksuun.. Mites muut vakuutusyhtiöt?
     
  11. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    turva ainakin tähän asti jakanu vakuutusmaksun tasan joka päivälle. just maanantaina vein kilvet pois, osakaskon jätin voimaan.
     
  12. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Kannattaa varmistaa vielä yhtiöstä että myös on voimassa, Turvan kohdalla pari kertaa tullut syksyllä ylläri...
     
  13. TEPI

    TEPI Well-Known Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    joo itselläkin ei ollukaan yks kesä ollu voimassa ;D nyt oon aina laittanu turvan sivuilta viestin kun oon kilvet vieny niin tällöin pysyy voimassa.
     
  14. amman

    amman Active Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    iffissä oli kausi painotteinen vakuutus osakaskon kanssa 4t rs ventureen 173 ekeä vuosi joista 90prossaa ajokaudelle
     
  15. Tepi-73

    Tepi-73 Well-Known Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Tuli kans vietyä kilvet pois. Miten vakuutusmaksun palautus lasketaan? If:ssä oli vakuutus kelkkaan, tuleeko käsittelymaksuja ja palautukset jää saamatta?
     
  16. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Vaihdoin hiljattain vakuutukset If:stä Lähitapiolaan. Ja nyt en sitten muista onko sielä ympäri vuoden samat maksut?
    Eli vienkö kilvet konttorille vai en...?
     
  17. Mara

    Mara Rev life

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Sama hinta on ympäri vuoden lähitapiolassa. Eli eipä tuossa montaa kymppiä säästä jos vie pois, tai tietenki riippuu kuinka kallis se vakuutus on :D
     
  18. lusiver

    lusiver Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    360€ lähitapiolassa vuosi. 4ajopäivää tänä talvena kilvet vien pois niin maksettavaksi jää 1kk eli noin reilu 40€ kuluineen niin kyllä tuossa on vähän säästöä vaikka ens talvena joutuukin maksaa se 30€ et saa kilpiin
     
  19. rave 440/mxz 800

    rave 440/mxz 800 Well-Known Member

    Vs: Kilvet konttorille..?

    Joopa joo 19 päivää oli kelkka if vakuutusyhtiössä ja vuodenaika hinnoittelu, maksettavaa tuli pakollisesta liikennevakuutuksesta 260e..Joten olkaa tarkkana vakuutusten kanssa..Mielestäni tämä on jo ryöstöhinta..
     
  20. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Mulla oli RäSäsessä 290e vuosi. Popvakuutus.
     

Suosittele tätä sivua