Nordik 300r rungosta kelkka

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä paty, 30/9/08.

  1. paty

    paty New Member

    elikkä semmonen juttu. minulla on tommonen nordik 300 runko.siitä puuttuu alusta,tela,voimansiirto,kakkosvariaattori,ja moottori pakoputkineen,yms.
    Haluaisin tietää käykö muista nordikkeista tai lynx:seistä mitenkään osat tohon nordik 300 taan.kiitos
     
  2. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    No eipä ole onneksi paljoa vaille valmis  :eek:

    Jos et rakentamisen ilosta halua värkätä niin osta suosiolla toimiva kelkka ja tee tuosta rungostasi vaikka savustuspönttö. On nimittäin monin verroin halvempi ja helpompi. Tietysti jos harrasteeksi ottaa niin sitten...

    Kakspuokki lynxin raatoja kun keräät sopivan määrän niin niitä yhdistelemällä voi jotain tulla. Isommissa nordikeissa ja lynxeissä matot ovat leveämpiä , joten alustat eivät sovi telatunneliin. Moottoreita ja voimansiirtoa voi niinkin yrittää sovitella ristiin, tässä vaiheessa ei vielä vaivaa turha osien yhteensopimattomuus ;D
     
  3. challenger

    challenger challenger

    Olen ollut myös itse saman kysymyksen edessä, kun joskus takavuosina olin suunnittelemassa ja tekemässä kyseistä kelkkaa. Kelkka olisi toimivana mainio peli, mutta runkovaihe vain, apua...
    Omalta osaltani olen vetänyt rajan siihen, että pitää olla raato, miisä on voimansiirto, ja moottori ehjä, niin sitten sen kanssa pärjää.
    Kyseiseen kelkkaan 253 rotaxin löytäminen on vaikeaa, niitä Lynxeissä loppuun hakattuja ehkä on saatavilla, mutta niistä toimivan tekeminen
    voi olla kallista tai mahdotonta jos se kammen nokka ei ole suorassa. Hyvin usein ei ole.
    olen sitä mieltä, että harkitse ainakin kaksi kertaa, ja sittenkin kysy: haluanko varmasti:
    teo
     
  4. paty

    paty New Member

    joo tekemisen ilosta vain haluan värkätä/tehdä iltojen ratoksi. ;D sain safari sheyennen romun missä oli vaihde laatikko.se käy näköjään siihen. halusin vain vinkkejä jos joku on aiemmin tehnyt noita itse tehtyjä.eihä tuo rakentamine ole homma eikä mikään helppo nakki.pikku juttu
     
  5. Asentaja74

    Asentaja74 Active Member

    Vs: Nordik 300r rungosta kelkka

    Tuo voi osoittautua toivottomalta projektiksi halvemmalla pääset ku ostaa valmiin kelkan teloja siihen ei käytettynä löydy ja uudet maksaa kohtuullisen paljon
     
  6. JEP

    JEP RE -14, XCF, Viking II, Lynx 3500, XCSP 500

    Vs: Nordik 300r rungosta kelkka

    On tainu jo luovuttaa. Viimeksi ollut kirjautuneena 24.10.2008. ;D
     
  7. Connery

    Connery Active Member

    Vs: Nordik 300r rungosta kelkka

    Joopa joo,,,,meikä osti viime talvena ac wild catin mc kopan rullaavana,,,,,,puuttu moottori,,,,muuten ihan kaikki ok,,,,sit ostin 440 puhallin koneen siihen ja sovittelin paikolleen,,köyhän miehen budjetilla,,,yhteensä 290€ koppa ja motti,,sit tietenki piti tilailla passeli remmi ja muutaki pientä hilua siihen,,,,jotain 100€ edestä,,,,,työ tunteja en sen kummemmin laskenu projektille,,,,oisko menny about 20-25 tuntia,,,,mitään kiirettä en pitänyt,autotallissa tietenki meni asennuskaljat muutamana lauantai iltana, ;D,,,mittailin ekku kiinitys korvakkeet suunnilleen ja L profiilin teräksestä sit katkoin palaset ja stemmailin paikolleen mikillä heftiin sit mittailua ja tuumailua/lapasten pureskelua ,,,,,hyvin on kelkka pelittäny,,,joskus voi olla halvempi ratkasu jos ostaa kopan ja motin erikseen???tiä sit,,,,,tuurista kii,,,huomena pilikille. :)
     
  8. Asentaja74

    Asentaja74 Active Member

    Vs: Nordik 300r rungosta kelkka

    Niin tai sitte aloitti projektin ja sen seurauksena vaihto alaa
    [/quote]
     
  9. Asentaja74

    Asentaja74 Active Member

    Vs: Nordik 300r rungosta kelkka

    Tuommoisen projektin ku lähtee aloittaan kannattaa ensin suunnitella ja selvitellä osien, varsinkin telojen saatavuus ja hinta mikäli tela puuttuu tai on heikossa hapessa. Oma nordik 500 projekti lähti 200 € maksaneet kokonaisesta kelkasta jossa tela jo ikääntyny aika pahasti tosin koossa vielä ajella nyt pari talvea ku sitte osu kohdalle sopivasti todella hyvä kuntoiset polaris widetrakin tela 100€ sitte heti perään 540 nordikin vetoakseli 50€ eli telasto remontin hinta jää kohtuu alhaalle enää tarvii tilata sisävetoset pyörät 2.52 jaolle 31mm akselille
     
  10. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: Nordik 300r rungosta kelkka

    Kelepaiskos nuo mxz:n vetorattaat:
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=113047.msg968455#msg968455
    Muistelisin että ovat 32mm akselilta otetu pois, mutta voin mitata mitä se aukko todellisuudessa on.
     
  11. Asentaja74

    Asentaja74 Active Member

    Vs: Nordik 300r rungosta kelkka

    No kelpaahan ne tietenki, jos vaan pysyvät tuossa 31mm akselilla mittaappa vielä se sisäpuoli ja halkaisija niin tietää että mahtuuko tuon korkeaharjaisemman telan kans paikoilleen
     

Suosittele tätä sivua