Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

Keskustelun 'Kisat' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 5/6/16.

  1. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Nyt on se aika,

    aika siis pistää tulille hakemusten ketju " Haluatko watercross-kuljettajaksi" kilpailuun. Homman nimi on siis seuraava:

    Kelkkalehti.com yhteistyössä Camping Nilimellan kanssa, hakee kuljettajaa kelkkaan numero 27. Kyseinen kuljettaja tulee siis osallistumaan Sodankylän Watercrossien eri lähtöihin, meidän tarjoamalla kalustolla. Oletko aina halunnut kokeilla vesicrossia, mutta kelkan/ajan puute on aina estänyt sen. Enää ei estä. Nyt voit päästä kokeilemaan vesicrossia ja vieläpä kilpailussa.

    [youtube]https://youtu.be/Jm5PzumxLjI[/youtube]

    [​IMG]

    Lisää kelkasta ja projektista http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=47092.msg1157878#msg1157878

    Kuljettajaksi voi hakea kuka tahansa Kelkkalehti.com JÄSEN. Seuraavat ehdot tulee kuitenkin täyttyä:

    - Ikä 18v ->
    - Ajokortti
    - Terveys ja fyysinen kunto sellainen, että pystyy ajamaan vesikelkkaa. Laji on suhteellisen vaativa.
    - Aiempaa kelkkailukokemusta pitää olla sen verran, että kelkalla ajaminen on hallussa.
    - Mahdollisuus pitää vapaata ajanjaksolla 4.-7. elokuuta 2016. Mahdollisuus myös saapua Sodankylään k.o. ajankohtana.
    - Kuljettajan pitää olla valmis kuvailemaan kokemaansa lehteen sekä videoille
    - Uimataidosta ei ole haittaa. Vettä ei passaa myöskään pelätä.

    Mikäli nämä ehdot täyttyvät tulee sinun tehdä hakemuksesi tähän ketjuun. Hakemusten täytyy eroittua joukosta. Me valitsemme parhaan ehdokkaan
    tämän ketjun perusteella. Sinun tulee perustella omalla tavallasi, miksi juuri SINÄ olet hakemamme kuljettaja. Mukaan voi laittaa kuvia, videoita mitä vain
    minkä uskoo auttavan valinnassa. Postauksissa oleva LIKE-nappula on suuressa merkityksessä valinnan kannalta. Eli mitä enemmän siihen on tullut klikkauksia
    sitä vahvemmalla olet. Eli taggaa kavereitasi foorumilta postaukseen, jaa postauksia facebookissa jne jotta saat huomiota hakemuksellesi.

    Hakemus on siis vapaamuotoinen ja mitä persoonallisempi sitä parempi. Hakemukseen tulee kuitenkin liittää seuraavat tiedot:

    - Nimi
    - Ikä
    - Asuinpaikka
    - Kelkkailukomus

    Valitulle kuljettajalle on siis luvassa seuraavaa:

    - Kelkka ja avustava tiimi käytöön Sodankylän Watercrosseissa elokuussa 2016.
    - Mukaan voi ottaa yhden oman avustajan/ henkisen tuen, näin halutessaan.
    - Osallistumismaksut sekä lisenssit hoidetaan me.
    - Kelkan bensat ja työkalut kisapaikalle.
    - Ajo-opetus kisaa edeltävinä aikoina [member=47]Hemmo[/member] opettajana.
    - Majoituksen tarjoaa Camping Nilimella. Majoitus kisapaikan välittömässä läheisyydessä. Eli tämä tietona muillekkin. Mikäli haluaa tulla
    paikan päälle seuraamaan miten valitsemamme kuljettaja pärjää, suosittelemme ottamaan majoituksen täältä: http://www.nilimella.fi/

    Mikäli haluat olla tukemassa tätä meidän "hyvänmielen projektia", voi liittyä tukijoukkoihin parillakin eri tavalla. Yrityksille on luvassa mukavaa näkyvyyttä pienilläkin summilla.
    ( mikäli haluat yrityksesi kautta tukea projektia, lähetä mailia jani ÄT kelkkalehti . com tai pistä yv)
    Yksityishenkilöt voivat osallistua projektiin, tilaamalla Support T-Paidan, joita tehdään rajallinen erä! ( paita ja tilausohjeet julkaistaan myöhemmin). Kertyneet varat käytetään
    valitun henkilön unelman toteuttamiseen.

    Koko projekti tullaan videoimaan ja videot julkaistaan täällä foorumilla heti tapahtuman jälkeen ja osa jopa sen aikana...

    Nyt siis hakemuksia kirjoittelemaan. Hakemusaika päättyy 23. kesäkuuta.

    Kirjoita hakemuksesi tähän topikkiin!
     
  2. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Nyt viimeistään on aika pistää sanoista tekoihin jos harrastaminen on kaatunut taloudellisiin/aikataulullisiin seikkoihin. Takuuvarmasti on semmoinen elämys että seuraavana kesänä aikaa ja rahaa löytyy omaan kelkkaan ;D

    Onnea matkaan, nähdään elokuussa!
     
  3. Tjp-

    Tjp- GLS 3500 -93 & Cobra Racing -95

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Noniin avataampa peli minun osalta.

    Vesikelkkailun aloittaminen ollut jo pari kesää mielessä ja viime kesänä päätin tälle kesää alkaa tekemäänkin, mutta noku ja eipä sittenkään.

    Tuli paikkakunnan vaihto etteen, muutin Oulusta takas kotipaikkakunnalle Kuusamoon ja perustin kaverin kanssa yrityksen, niin tältä kesää paloi vkl vapaat ;D On tullut painettua aika hitosti duunia firman eteen joten pikku breikki ei varmasti ois muutako hyväksi ja tämä hommahan ois aivan loistava juttu siihen 8) Varmasti ikimuistoinen viikonloppu tulossa voittajalle!

    Rantapenkalla on tullu väijyttyä jonkuverran ku pojat on ajelleet ja miettiny että kylläpä se minäki sitte isona poikana tuommosen laitan. Ja ompa tulla parit kisatki käytyä kattomassa. Tällekkin kesää täytyy yrittää suunnata johonki kisapaikalle, toivottavasti Sodiksee ;)


    Nimi on Tapani Peltoniemi
    Paikkakunta Kuusamo
    28 vuotias
    Kelkkailukokemusta 5 vuotta


    Täällä alkais olla ukko valmiina 8)



    [​IMG]
     
  4. Bete

    Bete Well-Known Member

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Polte ollut jo vuosia vesille kelkalla, mutta budjetti ei ole riittänyt toiseen kelkkaan, eikä talvikelkkaa kehtaa lähteä upottamaan tai modailemaan vesille kun sekin vie rahaa kun matot ja kaikki joutuu ostamaan vesikäyttöön.

    Oulujärven rannalla olisi paikkakin missä treenailla ajamista, mutta kelkka puuttuu :mad:

    Pohjoiseen on myös ollut pitkään tarkoitus lähteä lomareissulle, mutta sekin on jäänyt tekemättä niin tässä kuittaantuisi kaksi haavetta samalla reissulla. Apujoukoksi tulis oma puoliso ja toivoa että sitäkin puraisisi kelkkakärpänen ja olisi yksi yhteinen harrastus lisää :)

    Kesät töissä (ilman kesälomaa) ja pari talvea joutilaana niin ei ole aikakaan oikein riittänyt rakentamaan kesällä kelkkaa. Aina sitä muutaman päivän silti vapaata voisi ottaa töistä että pääsisi kokeilemaan tälläistä "once in a lifetime"-hommaa!

    Mitä sivusta seuranut Hemmon ja muiden vesirossimaurien touhuja, niin veikkaan että passaisin porukkaan hyvin, kun itsekkään en mikään tosikko ole ja uskallan heittäytyä kaikenlaisiin höpötyksiin mukaan täysillä.

    Ja jutuhan on aina hyviä (ainakin omasta mielestä)...... ;D

    Jos pääsen ajamaan niin kerron kyllä kokemukset uudesta lajista mihinvain kysytään.

    Ja kuvalla sitä huomiota! Ei se aina onnistu lumellakaan, mutta vois kokeilla vesillä. Siellä ei ainakaan puut ole (luultavasti) ajouralla.

    [​IMG]

    Ja niitä tägejä ja hästägejä ja muita.

    [member=14049]A-J[/member] [member=3959]Golfster[/member] [member=1273]F3[/member] [member=47]Hemmo[/member] [member=6946]rgz[/member] [member=8446]H.Tyn1[/member] [member=12851]ArE_83[/member] [member=428]Azzzmo[/member] [member=5473]Siveellisyys-Pena[/member] [member=1804]Haloska[/member] [member=11797]Remmi[/member] #Antituning-toimikunta

    Petri Holappa
    Oulu
    31v
    Kelkkakokemusta omalla kelkalla n.7 vuotta.
    Uimataito hyvä.
     
  5. n.k

    n.k Well-Known Member

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    No nyt tuli semmonen juttu etteen, että tähän on aivan pakko osallistua! Vaikken niin mielellään juluki haluais ollakkaan, mut tää on niin tuhannen taalan paikka! 8)

    Mie haluan ehottomasti päästä tähän hommaan, ko mulla on niin hyvä syykin: Viime talavena melekeen kusiuus kelekka seisoi tyhyjänpanttina tallissa koko kauden, keräten mittariin vain reilu 10 km minun toimesta, sillä kummasti alakoi tuo kasvava vatsa estää kyseistä toimintaa. Eli muksua odottaessa meni meikäläisen koko talavi ns. hukkaan kelekkailun osalta. Talavella sanoinkin, että jos ei pääse tänä vuona lumile ajamaan, niin eikait se auta ko iskeä freeraidi vesikuntoon ja ajella kesällä sit ;D No eipä tuota vielä siihen hommaan raski laittaa...vielä... Kun ei ole yhtään kokemustakaan vesillä ajosta, nytpä olisikin makia päästä ihan ammattimiesten oppiin.

    Ja sehän tästä tekis vielä makiampaa, että kun tuo meikäläisen parempi puoliskokaan ei oo vesirossia koskaan harjoittanut, niin olisinpa mie eka meistä joka sitä pääsis kokeilemaan ;D

    Eipä mulla muuta sepostettavaa enää tähän oo... muutako alan jännäsä oottelemaan kuinka käy! ;D

    Nina Koivumäki
    Sodankylä
    26v
    Kokemusta kelekkailusta reilu 10 vuotta
    Uimataitoa sen verran, että joku maisterin merkki tullut joskus räpiköityä
    [​IMG]
    [​IMG]


    No joskos täsä vaikka kelekan puikkoihin pääsiski, niin on ainaki tuota räpiköintiä täsä tullu reenattua, jos sitä ei ihan pinnalla sitten pysykkään :D
    Ei ollu ees kylymää vesi Kitisessä tuolloin kesäkuun eka päivä kun talaviturkin kävin heittään ja jolloin kuvakin on näppästy.
    [​IMG]

    Tässä käytiin juniorin kanssa ihimettelemässä Kittilän tunnelmia viime viikonloppuna. Kovin hyvin tuntui viihtyvän pienikin tuolla, liekkö tosiaan tottunu kaikenmaailman pärinöihin jo mahassa ollessaan kun uni maistui paremmin kuin kotona :D Itellä on vähän nyrpeä ilime, ku unohtui TAAS se hopiahaalari kaapin perukoille ja meinas kylymä puskea luihin asti. Ko ei sitä taaskaan uskonu, että Kittilään sattuu aina kylymä ilima ko met sinne mennään :-\ Mut hyvin pääsi jo kisafiiliksiin kuiten!
    [​IMG]

    Mutta eipä siinä kettään, miepä täsä taas vielä jännään muutaman päivän kuin käy ja jatkan harjotuksia :)
    Mut oishan se kiva ko jottain muutaki extremeä kuin vaippa- ja maitorallia pääsis näin äippälomalla puuhaamaan ;D
     
  6. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Noniin,

    vieläkö kiinnostusta piisaa esim [member=24005]Lavikka[/member] [member=4364]IJ[/member] [member=1929]matkaaja[/member] [member=25565]Vili Ponteva[/member] [member=16809]Naatti[/member] [member=3846]mara[/member] [member=6707]Viable[/member] @Jonikoo @Bätkäs @lynssiG-T @mtj76 [member=19504]masap[/member] @M.E.A
    [member=1803]pena78[/member] [member=4289]MikaNO5[/member]
     
  7. Naatti

    Naatti Well-Known Member

    Joo! Ääntä vaan tänne niin saadaan yks vintagekuski vesille.
    Ja jos mua peukutetaa eniten niin lupaan tulla pohjanmaalta Ladalla Sodankylään!
    [​IMG]

    Matti Finni
    27 ja puoli
    Lomat jo sovittuuu tuolle ajankohdalle

    Tämän enempää en kehu vaikka pohojammaalta ollaan
     
  8. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Niin,

    Ja sen verran vielä, että omia hakemuksia voi päivittää tässä ajan kuluessa. Kuvat on aina kivoja ja jotain persoonallista selostustaki voi heittää kehiin. Kaikki konstit on käytettävissä :D
     
  9. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Hei. Olen 25, eiku 32 vuotias rovaniemellä asusteleva. Vaikkakin tuola takaraivossa varmaan aina tulee pikkupoika vinkein heitteleen villisti voltteja niin kai tähän ikään itseä pitää jo mieheki kutsua.. Olen harrastanut motocrossia noin ~15v ja kelkkailua noin ~3 vuotta. Viimiseen kahteen vuoteen ainoa kypärä minkä oon päähäni laittanu on ollut turvakypärä (raksa) tehtaalla, kun puretaan yhistelmästä puut. Kyllä mie oon miettiny että enskesänä sitten taas ja talvellaki harrastellaan, vaan niin on aika ja rahatki hukkunu ihan muuhun. Nuita tekosyitä siis mie olen käyttänyt etten ole harrastellut. Kun kyllähän jos ihminen jotain tosissaan haluaa tehdä, niin kyllä siihen aika ja raha löytyy, varmasti. Tahto se on mikä vie sekä motivoi tekeen sen eteen asioita että ne saavuttaa.

    Haluni päästä kuskiksi on vaikea tekstiksi tähän pukea. Into ja palo on valtava ja tulen antamaan itsestäni kaiken ja ylikkin jos "arpa" minuun heilahtaa.

    Tuosapa kokkeilin huvikseni kuinka sitä ollaan kunnossa vesille.. sain 11 punnerrusta. :mad: :mad: Tästäpä oiva motivaattori ja näyttö kuinka paljon tuonne haluan. Niin monta tykkäystäkö tässä on, niin monta punnerrusta teen ennen sodankylää tai ei ajeta!!!!

    EDIT: 7.6
    25 PUNNERRUSTA TEHTY, HIIHTOKESKUSTA JUOSTU YLÖS JA KÄVELTY ALAS. 2PV ILMAN TUPAKKAA... JA AIJON JATKAA KOVAA REENIÄ.. HALUANKO SODIKSEEN AJAMAAN? ONKO TAVOTE PÄRJÄTÄ? KYLLÄ!!!

    Eipä oo mulla montaa toveria foorumilla, joten arvon FATBIKE polkupyörän tykkääjien kesken jos minut tuone valitaan. Arvo on useita satasia!!!! Myy vaikka naapurin irmale josset itte tarvi. :)

    12.6 Eletään ja sanotaanko että vaikeinta on ollu ilman kääryleitä. Noinkin sitä yli 15 vuotta tupakoitiin. Happi kulkee kuitenkin sen verran kevyemmin että onpas vain helpompi ollakki, ainaki silloin ku tupakka ei kolkuttele ajatuksissa. Fiilis on hyvä. Tykkäyksiä kehiin vain. :)

    20.06.2016. Aekamoista hommaa. Työt vaihtunu rahtihommiin ja sese on pers... että jos sielä kittiläsä ja levilä näkkyy joku möykkääjä jakamasa niin, se oon vaan mie. Perk.. pittääpä kattoa josko sais videole jotaki.

    Tupakkalakko pitää mutta treenit on jääny vähän vähäle johtuen 10-14h työpäivistä/öistä. UH..

    Jospa mieki tähän kuvia videota ootellessa. Oon aina viihtyny enempi ilmassa ku maassa. Totta sitä vedessäki pärjäis, ainaki oon vähän koittanu kuntoa nostaa, sehän ei mee hukkaan kävi tässä kisassa miten vain. :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    No perskales, son vissiin tämä kolomekympin kriisi ku kaikkea pittää kokkeilla mistä vaimon nuhtelulla vielä seleviää...tästä sille ei kyllä passaa kertua! ;D Välliin tullee samanlainen tunne ku pikkupoikana etusormea dobermannin hännän alle kurottaessa ja tämän vesirossin kanssa on ollu jo vuosia julumetun paljon samanmoinen fiilis jännityksen, kokkeilunhalun ja adrenaalinin suhteen. Kolomatta kessää sitä varmaan on jo pienessä sieväs...mielessä rakennellu vesikelekan vaan niin sitä on herra ajan kanssa ottanu aina markan paineissa turpaan. Viime kesänä mie olin jo ihan tosissani ku oli ouppeni RS ja Freeride tontilla vailla naittamishommia, vaan se tekniikkaerotiikka jäi tälle asteelle...
    [​IMG]

    ...join sentään nuo viinat ja möin hilut Suomen vesirossiareenoille, jotta muut saapi harrastaa. Mutta into ja himo lajia kohtaan ei ole mihkään kadonnu, päinvastoin. Rantapenkalla on tullu paskajäykkänä jännättyä kisoja pitkin Skandinaviaa ja läheltä seurailtua poikain rakenteluita. Monta kertaa ois teheny mieli kysästä pikku testit, mutta nekkai on nuo vesirossikamppeet niin pyhiä, että mieluummin lainaavat vaimoansa. Totta sitä jokkainen puoli vuotta rakasta kampetta rakentanu näkkee verkkokalvoilla sen kauhukuvan ku kaveri katoaa pinnan alle 8700rpm kaikuessa vastarannan penkasta vielä siinä vaiheessa korviin. Kisahommat kutkutellu vuosi vuodelta rakkaan lajin parissa jo vuosia ja viime talavena sitä uskaltautu jo harrastesprinttiin...sillon tosin oli vielä lunta telan alla, mutta polte jäi mahoton teippailla numeroa kelekan poskeen jatkossakin. Ohan se ollu jo liki 20 vuotta melekeen elämäntapa, niin kaikkea häätyy kokkeilla.

    Uimataitoa on ku junnuna kasvo aina kesäsin kidukset niskaan ja pyrstö persiiseen, ku oltiin aamusta iltaan piitsillä vakuuttamassa tyväriä uimahyppysuoritteilla. Lehteenki vois varmuuella jottain höpinää luvata ku tottunu turisemmaan kaikkia jonninjoutavia tarinoita ja kameran edessäkin saatan jottain murjaista. Ajotaidoista sen verran, että vahva usko ovaalin taittumiseen on ku onkkait sitä vuosien varrella sen verta usiasti Polariksia rinkiin ajettu.

    En rupia sen enempiä peukkuja kerjäämään millään hernekeittokampanjoinnilla, mutta sen verran tosissaan homman kanssa, että kuivaharjottelun olen jo rantatörmillä startannu. Vejestä luppaan pysyä erossa, jotta vesirossineitsyys pyssyypi! Kerran mie olen matteenpää-Formulalla tullu Oulujoen yli pimiässä vettä pitkin, vaan se ei ollu tarkotuksenmukasta, joten ei laskettane
    [​IMG]

    Semmosta, toivottavasti sitä pääsis tällä kertaa sinne lippusiimojen toiselle puolen potkimaan telapyöriä ja kuivaamaan Rotaxia!

    Sen verran edittiä, että sitä näkkyy tässäkin asiassa tekkee ensin ja savun hälvettyä tarkistaa kytkennät/lukkeepi ohojeet. Eli ne pakolliset:
    -nimittelevät ties miksi, mutta neuvolakortissa lukkee Kristian Hirvelä ja son muste siinä kohin kuivannu 31 vuotta. Paljasjalakasena Oululaisenakin voinee laskia pysyneensä, kun muuan hassu kilsa Muhoksen kuningaskunnan puolella tulee majailtua.
     
  11. lynssiG-T

    lynssiG-T Lyne, lynssi

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Hei hui huimat!?

    Ai että haluanko vesirossikuskiksi kilipailuun pyssykylhään, tottahan toki.
    Kesäloma whuhoo on just tuollon eluköön het alusta varattuna ja tarkotus on muutenkin tulla "palkisille sillo" että oon aikasta lähellä nilimellaaki ettei tuu paineita matkoissa. Polte on ollu kyllä vesikelkka hommiin ihan silleen "nätisti" omissa lompoloissa pärskäytellen, vaa ei aikaa, rahaa ja muita arpeetejä aina MUKA.
    Oisko se sitte ollu eka kunnon kokemus se Janin bolle mitä ensin kahtoin netistä suorana ja halus jotenki olla mukana ja käväsin päiväseltään työ vuorojen välissä jotain näppäsemmässä sielä aika vähähän sitä tuli saatua aikaan mut saipahan tutustua Janiin ja olihan siellä muitaki kuuluisuuksia. Sitte hemmoko alako rakentaan omaa kilpuriaan ja välimatkat oli pikkusen lyhemmät, nii tuli aikahyvin panostettua siihen hemmon projektiin enempi ja muutenki hemmo on tosi lunki mies että sen kanssa oli helppo ropata kelkkaa etiäpäin.

    Ooon tosiaanki halunnut kokeilla minkälaista se ois ajella kelkalla veen päällä suoraan ja ovaalia, ikinä siihen ei vielä tähän mennessä oo ollu tilaisuutta, löysää aikaa, paikkaa missä rakentaa, harrastaa ja muutaki esteitä. Noh kisoissa oon jonku kertaa käyny ihan mahtavaltahan se näyttää, kuulostaa ja tunnostaa.
    Uimisesta sen verran että oon joskus ollu kilpauimari hullussa nuoruudessani.
    Kelkkailun oon alottanu omalla vehkeellä virallisesti 2003. ski-doo safari cheynne oli eka kelkka.

    Rassaillu oon 2Tpolttomoottorivehkeitä yläasteesta lähtien. Omaa lynxiä rassasin kesät talvet 2008-2014 että rotax 583 on aika tuttu laitos ja rotaxit.
    Puhetta pisaa kyllä, esiintymis kammoa ei ole, voin nolata itteni ihan hyvillä mielin heti.

    Hemmo mulla on vieläki puustaamatta se "sponsered by LynssiG-T" siihen sun kelkan kylkeen, nii eikö tää olis jo jatkumoa kaikelle tälle?
    Jani piän sitä jäbän sponssi paitaa 24h päällä koko kisojen ajan jahka pääsen.


    [​IMG]

    Teemu Valvio
    36
    Kajaani
    13 vuotta kelkkaillu OMALLA kelkalla, muitten varmaan 7 vuotiaasta asti ja kaikki sodankylässä.
    uintitaito on hyvä.
     
  12. APR

    APR SNO1 Racing

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Kun kelkkailu ei ole osa elämää vaan elämä osa kelkkailua.

    Halu on kova ja jos johonkin lähden teen sen täysillä.
    Olen tämmöinen 30 vuotias miehen alku joka ei kasva varmastikaan koskaan aikuiseksi ;D
    Kelkkailu kokemusta 17 vuotta takana ja varmauudella yli 100.000 kilometriä sarvien takana :) joten ainakin epäilen että sitä jollain tasolla osaa käsitelläkkin 8)
    Vesilläkin ajetttu joskus nuorempana muttei koskaan sulan maan aikana :D
    Kilpailu kokemusta 5 talvea lumilla enduron ja sprintin puolelta ja kokeiltiimpa rossiakin viime talvena levillä :)
    Kakstaheista ymmärrän huomattavasti enemmän mitä tästä tietotekniikasta kun en näköjään osaa kuvaa tänne ladata :eek:

    Janne Haanpää
    Ikä 30
    Postilaatikko oulussa, yösijat millon missäkin (yleensä jossain päin lappia)
    Kokemusta sen 17 vuotta sarvien takaa
     
  13. Vili Ponteva

    Vili Ponteva Member

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Jo poikana päätin mä oon kelkkamies, vaikka moni saa arpensa halvemmalla.

    Oon kelekkamies, joka näki päivänvalon 37v sitte, ja het ens hetkistä lähtein tiesin kelekkailun olevan suurimpia intohimojani. Vuonna 1984 ajethin velipojan kans 520 lynxillä minun toimiesa "purkkiorjana" ja "vastapainona" tavarankuljetus boksisa ja joskus sain kaasukahavaa hivenen silittää.

    Mutta 1989 puhalsivat uuret tuulet jähärytinkanavissa, kun 5900 glx saapui mummolaan. Kyseisellä ajokilla töiren ohesa suoritin lääketietheellisiä tutkimuksia. "Voiko flunssan ja yskän parantaa moottorikelkkailulla?". Ainakin omasta mielestäni voi. Kuntoni oli aina tosi tervhen olonen, jos pääsi kelekan sarvhin, mutta laajempaa kannatusta se ei saanu, ainakaan lääkärien keskuuressa.

    Oli miten oli, ni -90 luvun puolenvälin jäläkhen päätin, että 503 rotax on liian iso kuutiotilavuureltaan ja sattumusten kautta yks kaunis talavipäivä hoksasin olevani keltasen 440 rotaxin kanssa silmätysten. Vielä tänäki päivänä väittäisin osaavan purkaa G-type racingin silmät kiinni, tosin kasaaminen??? Joo enempi oli kynnen aluset mustat, mutta räjähtäviä lähtöjä tuli kokeiltua aikas paljon. Samhan aikhan sain huomata, että on muitakin merkkejä, kuten joku ski-doo ja, hetkonen, "näissähän tarvitaan enempi tuluppia ku mulla on taskuisa". Formula III, MACH Z. Suurta kunnioitusta isolohkoja kohtaan (kumarrus). Tätä hupia jatkui jokusen vuoren, ja sitte alako lepposat ajelureissut, mitä on jatkunut aina näihin päivhin asti.

    Kesän kunniaksi oon aina ajanu vähän juhannuksen tienoilla, mutta ny uhkaa jäärä välhin, ko omasta kelekasta on kone levälhän ja vaimo ei lupaa lainata omaansa.
    Ainua toivoni lepää täsä vesirossi hommassa. Ja oishan se hienoa päästä paikallisella huoltsikalla juoruahan kesäkelekkailusta verenpäällä, mutta eipä se varmaan Kaustislaisia kiinnosta, ku täälä soitethan fiulua ja tanhuthan kengänpohojat sauhuten kokonainen viikko. Silloin ilmoitan olevani kotoisin jostain ihan muuhalta.

    Nii totta kuin nimeni on Veli Haukilahti, lupaan pyhästi tehdä historiaa ja yrittää voittaa Sodankylän vesicrossi kisan ensimmäisessä yrityksessä tässä lajissa.

    Kiitokset tästä mahdollisuudesta olla mukana yrittämässä Suomen ensimmäisessä Kelkkalehden järjestämässä Watercross-kuljettajaksi kisassa. Hyvää kesä kaikille.
    [​IMG]
    Taisteluvarustukseni.
     
  14. matkaaja

    matkaaja Ski-doo 800 xrs 12 Ski-doo renege 800 xrs 15

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Moron..

    Tässä olis tarjolla vanha ukonrähjä, mut ei kumminkaan ikäloppu.
    Kamppeen selässä on tullut hypittyä jo 10v ja melkeinpä jokaisen ojan pohjalla ja risukossakin välillä käyty kampetta repimässä :D kavereiden harmiksi ;D tietty
    Uintitaito = pinnalla pysyy, kun kelluu…
    Elossa jo 51v…
    Korttikin saatu, joskus silloin.
    Etelän miehenä ei pääse kokeilemaan moista riemua, muuten kuin unissaan..
    ja kateellisena klippejä katellen , et joskus kun pääsis vielä kokeilemaan.
    Kilpailu kokemusta, parien sänkkärien verran, nopeimpien jaloissa pyörien ;D ja kansakoulussa hiihtäen :D
    Intoa on kuin pikkupojalla lelukaupassa konsanaan ja mitä muut edellä, niin pitäähän sitä heti päästä kokeilemaan. ;D
    Ja ukkohan on :

    https://www.youtube.com/watch?v=gt2LlnvEfVY

    Markku Juva
    Vantaa
     
  15. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    No laitetaapas omaki hakemus. Elikkä Lavikka Lauri on nimi, ikää 27v ja Savitaipaleelta huuellaa. Kelkkailu harrastus alkoi joskus pikkupoikana Skiiduu Safarilla (tai joku sinne päi) pellolla ympyrää ajellen mut sitte meni kelkka särki ja tuli yli kymmenen vuoden paussi. Sitten muistaaksee 2010 ostin ekan ihan oman kelkan, tuulennopea ZR500 catti vuodelta -98 ja kyllä muuten oli tekemistä kestää uusien kelkkojen perässä ;D Kahden talven jälkeen catti alkoi olla sen verran väsyneessä kunnossa että se sai jäädä aitan taakse huilaamaan ja tuli hommattua vähän uuempaa kalustoa.

    Kolme vuotta sitten keväällä tulikin kuningas idea herättää catti taas henkiin ja opettaa kissaa uimaan. Liimailua ja teippailua ja ylimääräset osat roskiin, rautalangalla sukset ylös ja takapukki räikäliinalla nippuun, biltemasta uus tankki ja kaverilta erittäin halpa vähän karkeempi pätkämatto, vesijohtoputkesta sarvien korotuskalikka. Ja vaimentimen tilalle suora putken pätkä puhaltamaan polven viereen, kyllä muuten oli ääntä. Lopputuloksena oli aika hyvin monta upotusta ja syvä masennus. Seuraavana keväänä sama touhu jatkui samalla kaavalla ja loppujen lopuksi kissasta hävisi elämän liekki elikkä kipinä loppui ja loppui myös tuo tuommoinen touhu.

    Aina välillä on käyny mielessä hommata joku parempi aihio mutta rossihommien ansiosta ei oo budjetissa varaa alkaa rakentaa kunnollista peliä eikä oikee meinaa keretäkkään kun koittaa vähän urheilla ja rossia/enskaa reenailla ja talvisin vielä kelkkailut siihe lisäks.

    Emännän mukaan minu uimatyyli on hukkuva koira ja veteen en selvinpäin mielellää mene niin on motivaatiota kestää pinnalla ja eikös siellä pelastusliivit ole pidettävä päällä? ;D

    Vapaat onnistuu tietenkin ja kissan vesileikkivideon koitan jotenkin lisätä 8)
     
  16. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Töttöröö...
    Pena ilmoittautuu kisakuskin paikalle just nyt!
    Vetten päällä en oo kilpaa ajanu saati muutenkaan vesillä ,mut muuten on tullu kiihdytystä ajettua kilpaa ihan riittävästi ja kelkkoja on koeajettu sitte jos jonkimoisia mutta ei täysveristä waterossaria...minkä rattiin nyt mieluilisin tosissaan!

    Ääntä mulle pentele! :)

    Kropan ikä 37 mieli max.16 ;)
    Pyhäjärvi on kotikaupunki
    Ja nimi Petja Pentti ja siis Petja on etunimeni! :p
     
  17. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    Kuljettaja
    Motorsportti ollu aina lähellä sydäntä, kelkkailun alotin 7 vuotiaana, eli 20v jo enemmin/vähemmin harrastellut. Jokusen kelkkakilpailun myös kiertäny matkanvarrella vaihtelevalla menestyksellä, ni sinällään on nuo kelkanromut ja ajotuntuma tullu tutuks. Aina oon vaa ollu nii laiska treenaamaan ni on joutunu ajosilmän varassa pärjäämään, en usko et siintä on tässä vesirossissakaan haittaa. Nyt tänäkesänä oon ruvennu oikee treenaamaa (joo varokaa kilpakumppanit, petteri treenaa :D) ja ajanu moporossia aktiivisesti. Noista hommista onkin jääny sellane kiva motto tälle kesälle "Ei se kierrosaika tääl varikolla istumalla parane". Hyvää tasapaino/ajosilmä/kordinaatio treeniä, josta taatusti on hyötyä vesirossissaki. Sit sopivasti tuli jettikii hommattua ni sehä on vähä ku kelkalla vettenpäällä ajelis, eikö… Eipä paljon noiden aktiviteettien ohella ole aikaa vesikelkkaa rakennella/harrastella. Itseluottamusta kuiten senverran et jos vehkeet on iskussa ni niin oon minäkin, ja palkintopalli on vähintä mitä tavotellaan. Osaan mie kyllä uidakki tarvittaessa, vaik ei se taida täs lajis kierrosaikaa parantaa :D
    Tuosta terveydestä en kyllä oo ihan varma, lähteekö tälläseen kukaan täysjärkinen mukaan

    Media
    Oonha mie joskus jonkun artikkelin raapustanu Kelkkalehteen, ni luulis tuo kuvailu onnistuvan nykypäivänäki. Toivottavasti vaa löydän sopivan sihteerin :D Mediaseksikkyyttä on myös harjoteltu telkkarissa, kun toissatalven endurokisat televisioitiin. No sinne jäi vähä vielä petraamista, mut tuli kyllä selväks mistä tolskaamisesta yleisö nauttii ja kamerat tykkää :D Perhana ku osaisin ni laittaisin tähä kunnon kokoelman niistä videoklipeistä mitä telkussa näytettiin, naurattaa jo itteäki. Eiköhä myö kesältäki saatais jotai hulvatonta kommellusta videolle jos tykkäilette tästä tarpeeks ;D "se on motorsporttia..."

    Aatteliko muuten Jani ollenkaan, et tässähä tulis toinenki formaatti kuvattua samalla? "Kuinka Hemmo pärjää unpin mekaanikkona" ;D ;D hups.. taisin jo sulkea itteni pois valinnoista tällä kommentilla ;D Mut ehkä kerranki vois nauttia kelkkailusta, ku ois omat mekaanikot ja kaikki!


    En oo feispuukissa eikä oo kavereita ni nyt oon täysin teidän tykkäyksien armoilla ! :(

    ps. ketuttaa ku velipoika rakentaa tallissa vesikelkkaa eikä miulla ole!


    Petteri Bernitz #27 ;)
    Lappeenranta
     
  18. mtj76

    mtj76 Member

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    #76 taitaa ajaa ihan omalla kalustolla "toivottavasti"!
     
  19. lapinpoeka

    lapinpoeka New Member

    Vs: Haluatko Watercross-kuljettajaksi - Haku alkaa NYT!

    hojo hojo!

    Täälä olis kans yks vapaaehtonen! Kauhea hinku ollu jo monta vuotta että sukellusvenheen tekis, mutta aina siinä se mutta on ollu.. Opiskelia budjetilla ei hirveästi juhlita, eikä kelkkaankhaan tullu "pappa betalar" tarraa ko sen ostin.. Mutta kylläpä niitä halkoja vain kannatti halkoa, että sai kelkan ostettua. Monta kaunista hetkeä ja p*rkelettä on saanu lynxin kans kokea... Kelkkana on -89 vm Syncro 250 lynx johon mie viime kesänä laitoin 377 ja onhan se peto menehmään mettässä ;D Vauhtihan ei päätä huimaa sillä mutta sehän mennee minne kuski halvaa ko se hangen päälä pomppii ko delfiini. ;) Viteon pätkää löytyy, mutta ottakaa hyä asento ko alatta kattohmaan... siinä hetki mennee ko mie lynxin saan vauhtiin ;D [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JUuBEmGzqf8[/youtube]
    Mulla meni muuten vaiheloovasta kulmavaihe rikki nii onko kellään myyä 1:1.286 ?

    Nimi on Pantsarin Juho ja ikkää on 18v. Asuinpaikkana tuppukylä Pello.
     
  20. Laplander

    Laplander Just A Member

    [​IMG]

    [​IMG]

    Son ollu 5v sitte eri hommat menossa ko piteli kesällä lomaa.. Eihän tuostakaan tullukko tonnin vahinko.. Puolenkymmentä kertaa tuli koestettua ja todettua ettei kellu, noei se kellukko tunnelista syytää vettä ko saavista ja kaasarit tietekki imee sen ämpärillisen.. Sen tietää miltä männät näyttää ko enänpi tällä ajettiin hietikolla pukilla huuattaen.. Oiskait tästä jo tehny pelin ko ois käyttäny telaston pois ja tilkkiny kunnolla ja jatkanu vielä olis pitäny, vaan yksin touhutessa se mielenkiinto vaan loppuu..

    [​IMG]



    Nykyään tehään tällä kulkineella kohta 70v isän kans tämmöstä hommaa ja ei tuolle päriää mounttainilla..

    [​IMG]

    Veljeksiksi huutelivat varikolla vaan kyllä tämä ihan terve isä/ poika suhte on!


    [​IMG]

    Näin se ajelee pyttyä kisoista!
    https://youtu.be/eb9dPdTMxAg


    Kyllähän sitä kameralle voi illistellä ja suuta availla että jos sitä jotain sanajonoja saisi pökästyä ulos ja ääneen
    Tuosta omasta kokeilusta lähtien ollu sitte mekatsuna nämä kesät ja talvet.. On sitä aika myöhäänki painettu tuunia että pailakka aamuksi rannalle!
    Että olisi huippujuttu päästä kisaamaan kavereita vastaan!


    Tommi Mustonen
    32 vuotias miehenalku Torniosta
    Kelkkailukokemusta sen ~20v jos vähän vähättelee!

    [​IMG]

    Siinä sitä sillankorvan Sellillä tankilla!



    Niin sitä kävi paimentamassa porukkaa palkinnoille samalla ko "oma" kuski järjesti mekatsulle väliaikaviihettä kolmeen (3) kertaan

    Vilimasin teille vilimiä Skellefteån vinaalista
    https://youtu.be/do0-vIAX8XI

    Kyllä solis meikän vuoro päästä vesille nyt ;D


    [​IMG]

    Tuli kypäräki ostettua uusi ja sopii kelkan väritykseen ;)
     

Suosittele tätä sivua