E-tec koneremontti

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä ruupanen, 25/9/12.

  1. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    O-renkaan kaveriksi ei kannata tiivisteliimoja tunkea.
     
  2. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Ja vielä, tuo tiivistys kestää perämoottoreissakin joilla vedetään töötti auki paljonkin kelkka pidempään.
     
  3. MasaHiro

    MasaHiro Levi

    paperikoneita
     
  4. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    just. paperikoneitahan nuo kuomun aluset on täynnä? o_O en tiiä mikä tossa o-rengas tiivistyksessä on ongelma? jos tiiviste on ehjä niin eihän sitä tarvitse edes vaihtaa, eikä varmasti vuoda. äkkiseltään vois sanoa et jos sulla ei pidä niin tarkistaisin kannen pinnan, tai et ei oo sylinteriputki halennut
     
  5. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Tai kestää myös rossipyörässä minkä viritysaste vähä kovempi ku eetekissä. Eikä siinäkää kone paljoa huilaa erän aikana ku joku junnu nauvuttaa kasivitosella tai sm kärki piikillä
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Catilla ohje jos O-renkaat ehjät niin kasatessa pakastearkkuun tai ulos pakkasella jäähtymään ennen asennusta niin ovat sopivat kasatessa eli lämpösenä ovat liian isot, onko MasaHiro huomioinut tämän? Toki, jos pytyn ja kannen pinnat ovat liian karkeat niin eihän silloin voi tuollainen O-rengas toimia kunnolla jos ei ole tarpeeksi paksu epätasaisuuksiin nähden. Epäilen kyllä että pinnat on koneistettu.

    Edith.

    Paperikoneissa toleranssit ovat käsittääkseni täysin erit kuin 2-T moottoreissa eikä niitä voi edes tehdä pap.koneen toleransseilla, eivät toimisi.
     
    Viimeksi muokattu: 28/9/16
  7. MasaHiro

    MasaHiro Levi

    Nuo Wisecon o renkaat oli niin ohuet narut hyvä kun nousi edes decki tasolle. Kone on jo kasattu ja liimalla, eikä pureta. Emäntäki kävi tallissa ja otti mukaansa nuo pienemmät ylimääräset rinkulat sano et tarvitaan illalla.

    Niin ja paperikoneissa telat on kiveä kun ei ole olemassa metallia mistä sais yhtä sileää pintaa
     
  8. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    No niin. Sieltähän se taikasana tulikin..
    Mä en vaan ymmärrä miksi ihmiset ostelee näitä wisecoita ja wössnereitä, kun ne ei ole edes juurikaan halvempia kun alkuperäiset.
    Millä kuvitelmalla se mäntä/rengas on oikean kokoinen, jos nuo tiivisteetkin on jo ihan mitä sattuu.
    Joo joo, pyöriihän ne siellä. Ehkä..
     
  9. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Niinkun tässä keskustelussakin jo todettiin, ne on käyttökelvottomia!!! Ihan sama mitä ne maksaa. Ja taas säästettiin oikeassa paikassa. Kertoo jo aika paljon jos ei osaa tehdä taikka hankkia edes oikean kokoista o-rengasta.. Aiheen aloittajakin sen jo tässä sanoi, että näitä voi tehdä kahdella eri tavalla. Halvalla ja kunnolla. Mutta tosiaan jokainen tyylillään.
    Ja tämä olikin vain minun mielipiteeni! Yhtään sen enempää wössnerimyyntiin yrittämättä vaikuttaa..
     
    Viimeksi muokattu: 29/9/16
  10. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    no jaa a, tarvikkeita oon käyttäny ja varmaan pari moottoriaki saanu joskus pysymään ehjänä enkä kyllä ole niissäkään törmännyt mihinkään mikä ei ois toiminut.

    Mutta sen pituinen se, eiköhän jokaisella ole oma tyylinsä tehdä asiat ja jos on päättänyt että nyt näin niin sitten se niin on. Hänen mielestä.
     
  11. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Niiku aikasemmi sanoin niin omien kokemusten mukaan kyllä ne wisecon tiivisteet pitää vaikka on ohkasemmat. etecistä tosin ei oo kokemusta mut zr500 catti ja rotaxi 593ho on nää omat kokemukset.

    Russiin tais mennä halvimmat tarvikkeet, tai sitte vanhat, ei jaksa muistaa ku osat tilasin melko hutikassa ja koneen kasasin edellisen illan höyryissä/vapinarapulassa Levillä mökin pihassa ja silti kone pelaa hienosti :D

    Mut tää taitaa olla samanlaista väittelyä ku vaikka männistä tai öljyistä tai iha mistä vaa...
     
  12. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Näinhän se on. Jokaisella on oma tyylinsä ja mielipiteensä, ja hyvä niin.
    Olen minä toki wisecoja laittanut pariinkin eri mopediin, ja siellä ne hyppii ylös alas edelleen moitteetta. Mutta kaikki tiivisteet mitä näiden mukana on tullut on saanut heitellä suoraan roskiin..

    Mutta vielä tähän alkuperäiseen aiheeseen palatakseni..
    Kyllä se o-rengas pelaa siellä hyvin, kunhan se vaan on oikean kokoinen.
     
  13. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Laitetaampas noita hintoja vielä kun kerta tuli tämä huutelu aloitettua.. Löysin 2014 vuodelta kuitin missä olen oulun ojanraudasta ostanut kuussataseen eetekkiin orkkis männät. Ja kuitissa lukee seuraavaa.
    Mäntä täydellinen (siis mäntä+rengas) 110€/kpl, männäntappi 12€/kpl, neulalaakeri 12€/kpl ja moottorin täydellinen tiivistesarja 105€. Kaikki siis alkuperäis osia. Teo Lehtimäen sivuilla wösner mäntäsarjan ovh. 260€. Ja siihen sit vielä ne OIKEAT tiivisteet, niin minun makuuni tuo hintaero ei ole hirveän iso.
    Ja alkukesästä ostin samaisesta liikkeestä 453:seen rotaxiin orkkis männät, ja ne maksoi tasan 300€.
     
    Viimeksi muokattu: 29/9/16
  14. MasaHiro

    MasaHiro Levi

    Voi jeesus sentään tuliko tästä joku vihapuhe topikki? Alkuperäinen kysymykseni oli millä laitetaan tän lelumoottori Rotaxin sylinterit linjaan ku vepottavat minne sattuu, tämä kun on niin halvalla orginaalisesti anaalista tehty ettei ole oikeita kansitiivisteitä vaan halvat kumirinkulat ja kiinalaisilla laakereilla, ja vielä pitää sylintereille keksiä ite paikka. En kysynyt mitään kannen tiivistyksestä . Ei KUKAAN tienny vastausta vaan alkoi tyypillinen jeesustelu tarvike osista, hinnoista ja muusta hölynpölystä . Meinaako tää sitä et porukka ajelee sylinterit vinksinvonksin ja Ravet jumissa ja männät kanissa. Älkää laittako sylintereitä pakosarjan kans se on lämpöliikkeistä eläny, Ravet jumittaa ylhäällä ja alhaalla , keksikää jotain muuta.
     
    Viimeksi muokattu: 29/9/16
  15. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    No minä olen tehnyt niin että sylkyt paikoilleen, pultit sormin niin että just pysyy paikoillaan ja käsin pyöritellyt konetta vähän aikaa molempiin suuntiin. Hakee mihin hakee. Pultit kiinni, kansi ja pakosarja paikalleen ja vetoja. Hyvin on pelannut.. Niitä ohjureita kun ei vaan ole. Kaippa siihen joku hieno työkalukin on mutta en ole tähän mennessä sellaista tarvinnut.
     
  16. Bestservice

    Bestservice X-trim

    Aatelkaapa miten huonoja nää oikeesti on
    Autolla päästetään 500 800 tonniin konetta avaamatta ja ainakin minun 20 vuotta vanhalla transportteri syncrolla kaasu pohjassa kokoajan 540 tonnia mittarissa.
    Kelkan kone ei kestä kun 5-10 tonnia.
    Kyllä meille 15 vuojen päästä nauretaan ja ihmetellään että kun ne niitä koneitaan jokatalvi remppas.
     
  17. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Hieman OT, mutta jos Jammu lasketaan kelkkoihin, niin
     
  18. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Niinpä. Silti en kyllä äkkiseltään keksi hauskempaa laitetta..
    Kustannukset per ajettu kilometri on aika kovat. Vaikka mitä mäntiä käyttäis..;)
     
  19. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Kestäshä nää jos vahvuudet ois semmosia että kone yksinää painas tuplasti enemmä ja tonnikkaasta koneesta otettas joku tyylii 70hv. Kevyt ja tehokas ei oikee oo kestävä yhistelmä
     
  20. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Joo ja moottorin käyttökierrokset ois max rpm:stä noin 1/4 niinkuin autoilla ajellessa. Vai vetääkö joku käytännössä kokoajan kierrokset punarajalla max teholla.
     

Suosittele tätä sivua