Ohut ajotakki hakusessa

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä BussiJussi, 10/10/16.

  1. BussiJussi

    BussiJussi Warrior

    Tähän asti suosinut Lindstrands ajovermeitä, joissa tuuletusräppänät auki, ja aina ilman vuoria/kalvoja. Nyt päivitin rintapanssarin EVS SV1r suojaliiviksi, ja normi donitsin EVS RC-Evolution niskatukeen. Mitään mahdollisuutta ei saada mahtumaan noita suojia nykyisen ajotakin sisälle, eikä päällekään oikein käy! Mikä olis hyvä ajotakki, joka ois tyköistuva, ei suojia, em. tarkoitukseen? Aatellu ihan normi ulkoilutakkiakin, hyviä ideoita....?
     
  2. Bestservice

    Bestservice X-trim

    Minä voin antaa hyvät ruokavinkit joilla saa entisen takin isommaksi
     
  3. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Monet ulkoilutakit ei toimi kelkkailussa. Niitä ei ole suunniteltu kovaan vauhtiin, eli saumoista tuulee läpitte. Lisäki materiaalit on sellaisia, että lika ei ole niie paras ystävä.
     
    JLo tykkää tästä.
  4. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Enskapyörä hommissa oon pitäny hiihtotakkia aböyt kymmene-viietoista pakkasille asti, etupuoli pitää tuulen ja selästä pääsee höyryt ulos. Noissa spoorileikeissä vauhit on kylläkin aika paljo hiljasemmat mut miksei toimis kelkkaillessaki jos pattia hakkuuttaa ja välttelee pitempiä jääosuuksia
     
  5. BussiJussi

    BussiJussi Warrior

    Joo itsekin tuommoista jotain hiihtotakin tyylistä mietin. Pitänöö käydä shoppailemassa...
     
  6. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

  7. Jumitzu

    Jumitzu Well-Known Member

    kuoritakki.. vaikka sen merkin millä ajaa.
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Ei ainakaan m-racingin kuoritakkia, aivan kauhea muovipussi! Gore-tex kuoritakki ja tarpeeksi vetoketjuja tuuletukseen. Mulla nyt Scotin vissiin comp one tms ja ei siinäkään oleva kalvo pärjää alkuunkaan gorelle, kuitenkin vilpoisampi ajella kuin klim keweenaw jossa vuorta riittää mutta hikeaä ei tartte pyyhkiä sisäpinnasta tai kärsiä märistä vaatteista.
    Hiihtotakki on kyllä onneton kelkkailuun.
     
  9. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Jos niskatuki pitää saada takin sisään, nämä lienee harvoja vaihtoehtoja http://www.leatt.com/shop/apparel/jackets.html Itsellä vanhempaa mallia joku Leattin endurotakki ohut ja löytyy aika monta tuuletusaukkoa tarvittaessa toki pitää tuulta ja vettä.
     
  10. Lavikka

    Lavikka Well-Known Member

    Heikoimmaks ominaisuudeks veikkaisin kestävyyttä siinä vaiheessa kun mennään kerien ympäri ja kuski päätyy risukkoon. Mutta spooria reenaillessa oon tykänny pitää kun on niin ohkane ettei vänkää vastaa ja hiki pääsee höyryämään pois, harttarit ja kyynärsuojat alla ja niskatuki takin päällä. Ihan lonkalta en tyrmäis kelkkailuunkaa jos ajot on jotai hidasvauhtista röykkyytystä leudolla kelillä. Kylmemmällä kelillä/kovemmissa nopeuksissa varmasti tulee vilu. Ja kevätkelillä oikeissa kelkkavermeissä itse ainakin meinaan läkähtyä vaikka mite on tuuletukset auki ja toppaukset ostosta asti ollu kaapin perukoilla..


    Ja joillai videoilla näkyy jotkut kelkkaileva iha pelkissa tissiliiveissäki :D
     
  11. Jumitzu

    Jumitzu Well-Known Member

    Mulla ollu joku lynxin kuoritakki ja ixs kuoritakki+panssari+urheilukerraston paita ja kylmemmällä fleecen tapane kerraston paita mut vasta siel kahenkympin pakkasil.. Ja aina hiki valunu. Reippaassa reittiajos voi unohtaa vuorelliset paksut takit.
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Oon kokeillut ja ei kyllä huonokuntoinenkaan tarkene jos kevätkeleissä kainuulaista patikkoa ajelee vaikka hampaat irvessä lämpöä hakien, semmoinen +5-+10 on kokeilematta kyseisillä kamppeilla. Sen mitä oon enskaa ja rossipyörää kokeillut on se niin lämmintä hommaa että alta pois...
     
  13. k0lli

    k0lli Enduro

    Saman huomannut Scott:n takeissa, hengittää yhtä hyvin kuin muovipussi, vaikka kalleimmasta päästä on. Tekisi mieli kokeilla onko aito gore-tex yhtään parempi. Eipä näytä Tobe:n ökyhintaisissakaan olevan gore-tex kalvoa...
     
  14. Maco81

    Maco81 Well-Known Member

    Oman kokemuksen mukaan ainoa toimiva ollu aito goretex muut kyllä pitää suhteellisen hyvin kosteuden ulkona, mutta kun ne pitää sen myös sisällä. Aito goretex ainakin vähän hengittää parilla kaverilla saman suuntaisia kokemuksia, että mieluummin vaikka käytetty goretex, kuin uusi "tixtex"
     
  15. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Goretex on kyllä ylihinnoiteltu ja yliarvostettu :D muitakin toimivia kalvoja on olemassa ja hinta ei ole niin päätön.
     
  16. vilhe85

    vilhe85 Summit X 850 154"

    Ite kyllä tyytyväinen toben 2.0 kuoripukuun. hengittää kyllä hyvin ja kuivuu tosi nopeeta jos esim kahvilla käy. Kunnon viltossa tai reitti tykityksessä se kyllä kerää kosteutta sisäpuolelle mut en jaksa uskoa että semmosta tuulen ja veden pitävää takkia onkaan mikä sen määrän hikiä kerkiäis ulos suodattaa;)
     
  17. k0lli

    k0lli Enduro

    Onko millaisia kokemuksia Lynx Denali kuoripuvuista? Loukolta saisi houkuttelevaan hintaan 2015 mallin pukua...
     
  18. Carlos

    Carlos Lynx Rave 600 -16 & Yamaha Nytro

    Onko millaisia kokemuksia Lynx Denali kuoripuvuista? Loukolta saisi houkuttelevaan hintaan 2015 mallin pukua...

    Minulla oli viime talven Lynx:n puku käytössä,ostettu kelekkamessuilta kyseisestä firmasta sopivaan hintaan...
    Olin tyytyväinen, tarkeni hyvin -25C reitillä. Ison järven selän ylityksessä tuli vähän kylmä.
    Arvostan myös hihansuissa olevia "kangaspalasia" :) jotka estävät kylmän viiman ranteisiin.
     
  19. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Niin,

    Ei tuo Goretex ole kyllä avain onneen. Kavona se on ihan samanlainen kuin vaikka Sympatex tai Dryosphere. ( Sympatexia on BRP vaatteissa ja Tobessa, Dryospherea Scottissa). Goretexiaki käytetään kuitenkin eri tavoin. Eli Z-liner tai kerrosrakenne... Seki määrittää aika paljon sitä miten vaate toimii. Gortexin valmistaja määrittää tarkoin, millaisten materiaalien kanssa sitä saa käyttää. Tämä on yksi asia, mikä ratkaisee näissä hommissa.
    Oma kokemus on, että ei tuo Gore ole itessään mitenkään ylivoimainen. Sympatexi ja Dryosphere toimaa ihan yhtälailla. Esim Toben kamat on hengittävyydeltään ihan loistavia. Eipä ole kyllä ollu noissa Scotinkaan kamoissa valittamista. Ne on vaan hieman raskaampirakenteisia. Tämän kyllä ymmärtää, sillä merkin suurin markkina taitaa olla Kanadassa, joten vaatteilta halutaan myös hyvää viimansuojausta.
    Vaatteiden materiaaleissa tuppaa oleen nykyään melko paljon yhteneväisyyksiä merkistä riippumatta. Tämä johtuu sellaisesta pikkutekijästä, että kamoja valmistaa vain muutama tehdas kaukoidässä. Eli yllättävän monet vaatteet tulee samoista tehtaista. Tästä on koitunu vähä epämiellyttäviäki juttuja. Esimerkiksi Ski-Doon haalaritha oli melko suoria kopioita ToBen kamoista. No ylläripylläri ne tuli samasta tehtaasta Indonesiassa :D
     
    Driver tykkää tästä.
  20. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Klim kuoritakki
     

Suosittele tätä sivua