Kuusamo sekä Ruka ja ympäristön reitit 2014

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä dazee, 17/1/06.

  1. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    #*tun hiihtoladut! Voisin melkein maksaa kohta jo jäsenmaksua sellaiselle yhdistykselle, joka järjestäytyneenä alkais vastustaa hiihtolatujen hieromista muutoin, kuin maksua vastaan. Olis kiva nähdä, miten maksuja kertyisi? :D
     
    Joske tykkää tästä.
  2. TOMPPA

    TOMPPA Well-Known Member

    Joo, sen verran tänään vitutti että kävin hiihtämässä, oli ladut mainiossa kunnossa, olihan ne aamulla ajettu.
    Hiihtäminen ei tosin ole minun vahvuus.
    Toki kävin tänään kelkkailemassa myös, oikeeta iskaritestiä !!
    Nyt on minun osalta kausi ohi, huomenna kotiin.
     
  3. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Paljonko tuli kilometrejä?
     
  4. TOMPPA

    TOMPPA Well-Known Member

    Vähiten vuosiin, joku 5800 km.
     
  5. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Onhan tuossa kuitenki jotain. Itellä taitaa olla jotain 4500km.
     
    TOMPPA tykkää tästä.
  6. Pollemies1969

    Pollemies1969 kyl se siitä viimex meni =P

    pääsiäisen olin rukalla, lunta riittää varmasti Wapuksikin =P ja reitit oli suht ok kunnossa, ei valitettavaa ( itelle käy crossipatti hyvin), mutta tietysti vähemmän ajavia varten tuo lana voisi ajaa useammin, josko ens kaudella? =)
    mun kausi loppu jo tähän ku äijä hajos, myin Pollenki jo pois, nyt vaa virveli kädessä odotellaan ens joulukuuta että uus Polle saapuu ja metrilunta kuusamoon.
    mukavia loppukauden ajoja kaikille, lunta tosiaan riittää!!
     
  7. kossi-78

    kossi-78 Well-Known Member

    Tässä ollaan nyt ajeltu reittejä 550km ja täytyy kyllä sanoa että ei oo yhtään hyvää pätkää vielä löytyny,ja lauantaihin asti ois tarkoitus olla vaan taitaa tämän päivän päälle mennä kelkat kärryyn ku ei kiinnosta turisti pattia enää hyppyyttää...kannattaa ens kaudelle panostaa pikkusen enemmän tuon tampparin suhteen jos meinaa porukkaa saada tänne ajeleen.sekin näkyy olevan joka paikassa että hiihtoladut on viimesen päälle ja kelkka reitit ihan perseestä,kyllä kai sitä suksilla pääsee huonommallaki ladulla ja ei siinä ainakaan iskarit ja alusta mee paskaksi.
     
  8. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Miksi te siellä Kuusamossa reittien surkeutta itkette,tulka Suomussalmelle nin rupeaa suupieliä vetämään lähemmäs korvia.
     
    TOMPPA tykkää tästä.
  9. eak10

    eak10 Member

    Tehkää sinne susirajalle zone ni me tullaa!
     
    Busse-, jakey ja Nipademu tykkäävät tästä.
  10. jakey

    jakey Lynx enduro

    Me ajelimma kolmen kelkan voimin rukan ympäristössä (rukaympyrää ei kyllä kierretty kertaakaan) Minun mielestä parhaat baanat mitä on pääsiäisenä rukalla ollut koskaan. torstaina käytiin iltasella kuntinvaarassa lanattua baanaa. perjantaina ruka-posio-ruka aivan loistava pätkä, pehmeää luomupattia. sunnuntaina ruka-salla ja itäpuolen luomua hautajärvelle ja rukalle, itäpuoli oli kyllä kuplavolkkari pattia, mutta hetken paukutuksen jälkeen pääsi lepuuttaan pitkillä nevapätkillä.
    Paljon myös mahtui remonttia pääsiäiseen, mutta aina selvittiin.
    Meillä oli ehkä yksi parhaista kelkkareissuista.

     
    Viimeksi muokattu: 18/4/17
  11. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Hossan ja Taivalkosken välillä ei paljoa jälkiä näkyny sunnuntaina.
    Hienoa baanaa!


    2017-04-16 11.35.25.jpg
     
    TOMPPA ja jakey tykkäävät tästä.
  12. TOMPPA

    TOMPPA Well-Known Member

    Nythän taas tamppari lähti liikeelle tälle päivälle :)
     
    kossi-78 ja jakey tykkäävät tästä.
  13. TOMPPA

    TOMPPA Well-Known Member

    Jossain vaiheessa ajelitte vastaan, taisi olla lähempänä Rukaa ?
     
  14. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Mihinkä sitä zonea tarvitaan kun aletaan kelkkailemaan. Kun vetää 3-400km päivässä ja meinaa aamulla lähteä taas reissuu niin eiköhän parasta zonea ole illalla kun pistää pään tyynyyn.
     
    M.E.A ja Zombie tykkäävät tästä.
  15. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Nuoria miehiäkö vielä ollaan niin ensin ajetaan se 300-400km kelkalla,sitten Zonesta vikitellään se vastakkaisensukupuolen edustaja ja hänen viereen sitten nukahdetaan. Aamulla sitten virkkuna kelkan rattiin ennenkuin se herää.
     
    Kimurantti, takis, M.E.A ja 4 muut tykkäävät tästä.
  16. Kukunor

    Kukunor Commander -17

    Minusta on jotenkin kummalista mitä kirjoitellaan Ruka / Kuusamo reiteistä, ite olin siellä ajelemassa pariviikko sitten ja reitit oli tosi upeita, ehkä jo liiankin tasaisia. Onkohan kaikki kirjoittelijat edes ajaneet siellä ?
     
    jakey, Seiti ja TeHo tykkäävät tästä.
  17. TOMPPA

    TOMPPA Well-Known Member

    Joo, olihan ne pari viikkoa sitten hyvässä kunnossa.
    Mutta kun tulee kevään paras sesonki, kunnossapito lopetetaan täysin.
    Mikä on kenellekin paljon, mikä vähän. Itse pääsiäisen aikaan 4 päivän aikana köröttelin pappavauhtia reilu 1300 km.
    Toki enimmäkseen Hossa-Taivalkoski-Syöte akselilla.
    Tosin Rukalta läksin joka aamu reissuun.
    Nyt ne reitit ei onneksi ihan pahimmassa mahdollisessa kunnossa olleet, kiitos luontoäidille.
     
    Viimeksi muokattu: 18/4/17
    ville s, Pollemies1969 ja M.E.A tykkäävät tästä.
  18. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Minä olen jo ikämies ja ei ole vertaisiani ajokavereita, niin kiinnoistaisi joskus kokeilla mitenkä ne nuoret miehet vehkeitään vie.
     
    Erkki ja TOMPPA tykkäävät tästä.
  19. Erkki

    Erkki Xtrim TP RE 850 & Xtrim RE 850 2019

    Oletetaan, että ajokertoja on riittävästi, mutta lanaussysteemiä voisi muuttaa seuraavasti:

    - Lanataan yöllä, esim klo 19 jälkeen lana liikkeelle, ajaa sen työvuoron verran. Ehtii edes vähän kovettua.
    - Vedetään kunnolla, patti pois lähes pohjia myöten.
    - Lanamies on töissä, silloin kun me muut olemme lomalla. Joulu, hiihtolomaviikot ja pääsiäinen.
    - Lanamies huilaa sitten hiljaisemmilla viikoilla ja kesälomahan on pitkä.
    - Lanataan useammin esim Käylään, Rönnynrantaan jne, siis se eka 10- 20 km, missä suurin osa kelkkailijoista käy. Minä ajelen sen 200- 350 km päivässä, olisihan se kiva, kun ei tarvitsisi jumppailla aina alku- ja loppureissua.
    - Vedetään ne pohjat kauemmaksikin jo hyvissä ajoin, vähemmällä käytöllä olevat reitit ovat siten turvallisempia, ojat ja muut yllärit vähän tasoittuvat.
     
    Athene, Murre, TOMPPA ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  20. Stella Polaris

    Stella Polaris Lynx Boondocker RE 850 E-tec, PistenBully 100

    Tuli tieto että 400 km on kaupunki ostanut lisää lanauskilometrejä, eli vielä ensi viikonlopulle on lanausta tiedossa.
     
    jakey, Tjp-, Värjäri ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua