Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Pitänee illanpäälle katsoa tutut reitit ja kattoa montako kertaa on näyttänyt väärin, onneksi on gepsi ollut suurimman osan ajasta mukana sutimisen määrä on ollut aika vakio :D. Noita ihmeen pieniä kulutuksia ei tosin ole kuin kaksi tai kolme jos oikein muistan.
    Joo tiedän että noin ne tallentuu, ihan sama vaikka kiinassa käy mutkin kunhan ei noin äkkiä "vanhene" itsestään.
     
  2. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Offtopikkia mutta kerros mikä automerkki evää takuun tarvikevanteilla niin tiedän olla suosittelematta moista kellekkään.

    Niin ja nuo mun kulutukset on kaikki gps kilometrejä eikä mitään mittarinnäyttämiä.
     
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Voorti, Volvo, Mazda, Tojota riippuen toki liikkeestä ja asiakkaan suhteesta, noista Tojo on kuultu parin mutkan kautta.

    Noh tuo toki selkeyttää kulutusta, sullahan tolkusti painamalla kaasua voi tela tälläisellä kelillä sutia 20% :D
     
  4. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    3 uutta Volvoa aikanaan ostaneena ainakin aikanaan homma toimi järjellisemmin mutta pitää muistaa pysyä traktoreista erossa jatkossakin, muut on tuntemattomia itselle nyt ja toivottavasti tulevaisuudessakin :D.

    Ei ihan noin paljoa sudi valitettavasti mutta 244km mittarissa ja 232km gps:ssä näin ulkomuistista.
     
  5. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Yhtään en tiedä, mutta onko abaut 5% mittarivirhe kelkassa sutimista ja lukkojarrutuksia huomioimatta hyvä vai huono uutinen :cool:
     
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    DooDoo vois sitte kauden lopussa laittaa listan näkyville mitä kaikkea on mennyt rikki ja paljonko niihin on mennyt rahaa. Olisi mukava nähdä.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  7. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Liekkö uskaltaa itsekkään laskea kaikkea :D En tiedä miten miehellä riittää aika ja raha kaikkeen tuohon.
     
  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Kyllähän osalla rahaa löytyy mutta miten on nuin hyvät hermot.
     
    Nipademu ja DooDoo tykkäävät tästä.
  9. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Voihan sitä jonkinlaisen rätingin tehdä lopuksi mutta ei näin kesken kautta, huomenna jatkuu.

    Uskaltaakai tuota laskea, ei siinä hirveitä yllätyksiä vielä ole tullut. Aika on ollut kaikista suurin ongelma kun sitä ei saa edes rahalla, turbobusa projekti ollut taas hieman taka-alalla kun on ollut näitä ennakoimattomia ongelmia. Kuvittelin joulukuussa että kun ostan uuden kelkan niin ajelen talven turvallisesti ja kerkeen rakentaa pyörän hyvissäajoin valmiiksi niin kilinvitut, just ja just saanut moottorin takas runkoon nostettua koko talvena vaikka välillä asunut tallissa :/

    Katos hei, Yamahalla kun on vuosia ajanut jo pyöräpuolella niin osaa varautua pikkuisen ettei aina mene kuin siellä kuuluisassa Strömssöössä. Välillä hieman verisuonia kivistää mutta menee jo nykyään ohi ittekseen :D.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  10. tuovja

    tuovja Well-Known Member

    Minulla ei jääny meinuuseen tuo hirven syliin tuleminen;)

    Mutta tuosta bensan kulutuksesta minä EN valita yhtään mutta totean että jos meinaa alle 20l/100km kulutuksella päästä, niin kai sitä pitää jo peräkärrissä vetää ainaki kolmasosa laskettavasta matkasta... että taitaa mennä se 16l jo uskonnon puolelle ihan niinku lynksi miehillä, tai sitten hieman puutteellinen laskutaito;) Tai sitten vaan kertakaikkiaan niin taloudellinen ajotapa... Nimin. yhden kerran päässyt 19 l pintaan satasen ja silloinkin poika kyydissä. Ja ensimmäinen +4000km vakio välityksillä ja sitte 2500km lyhemmillä väleillä, ja sama homma molemmilla.
     
  11. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Lehmän hermot @DooDoo :lla. Kyllä itellä menis muutaman takuukorjauksen jälkeen pulkka vaihtoon ja jos ei auttas, niin merkki seuraavana. Itellä on sen verta muutakin elämässä ja tykkään olla välillälastenkin kanssa, niin sen oon päättäny, että aikaani en näiden vehkeiden rassaamiseen tuhlaa. En missään nimessä morkkaa niitä, jotka kehtaa. Päinvastoin. Itse oon valinnut muita ajankuluja. Sama homma muidenkin vehkeiden kanssa.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  12. fleec

    fleec Well-Known Member

    Täällä tapahtuu enemmän kun salkkareissa ja rehellisenä Lapin miehenä tunnustan, että en valehtele "lapin lisää" enemmän/vähemmäno_O
     
    Nipademu tykkää tästä.
  13. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Taas hermoja koetellaan, 34.5km tänään ja kyytiä odotellaa hevosenvitunkuusessa.com. Tälläisiä nää turbohommat monesti on :/

    #Motorsport #KausikoPaketissa #TalliIlta #YamahaEiPamaha #HiljainenOnKylätie

    20170425_130330_Richtone(HDR).jpg
     
    Miro_T, Nipademu, vetkulilm ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  14. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vähällä selvisi kun ei ollut ketjukotelossa kuin kaikki paskana. Hieman teettää ongelmia kun torstaina ois tarkoitus lähteä safarille ja osia ei ole euroopassa mutta eiköhän tästä selvitä.

    Joku saattaisi jo luovuttaa mutta ei ole ollut tapana. :)
     

    Lisätyt liitteet:

    Hemmo tykkää tästä.
  15. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Savotassa sattuu...
    Ku ei tee mittään niin ei satu mittään.
    Saako siitä selvää mistä tuo "porsiminen" on alkanu?
    Kiristin vai ketju?
     
  16. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Ketjunkiristin oli vielä paikallaan kun purin kopan mutta tippui kun siihen kosketti. Veikkaan että ottanut ihteensä kun se varin puolen laakeri porsi ja jouduin ajamaan maastosta pois.

    Kiristinhän ja ketju+rattaat on uusittu noin 1000km sitten, en enää edes muista tarkkaan. Silloin irtosi kiristimen molemmat senkkikanta ruuvit ja meni silpuksi. Nyt laitoin vihreellä lukitteella kiinni ja varmistin tig:llä hepaten joten kiristin muuten kunnossa mutta osumaa saanut kyllä.

    Ristus kun nämä lätkän tauot on niin lyhkäsiä ettei kerkiä välissä juuri ruuvaamaan :D
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    12h unta kuulaan ja johan ajatus kulkee erilailla.
    Elämä on valintoja kukin tekee kuten haluaa taplata itse kuulemma (monen suusta kuultuna) elän kelkkailusta ja siitä tulee se virta elämään en tiedä mikä vaikuttaisi samanlailla, hiukkasen kun rakentelee ja rasvailee ja iskareita irroittelee menee jo liiakseen tallissa aikaa mutta sellaiseen ei pinkka riitä noita teettäisi toisella.
    @tuovja olipa muuten karhukin noussut talviunilta hangille, liekköhän tarpeeksi kokeiltu tälle vuodelle... Yritti tulla syliin sekin.
    ~30km tänään maisemia kattelemassa ja etupukin yläakseli poikki mitään varoittamatta, ei jäänyt kuin tyngät ja pultit jäljelle, onneksi olin jo suvun mailla ja apu lähellä.
    Saa nähhä oliko kausi tässä kun huollossa pyörien/veneiden kanssa kiirettä vai kehtaanko huomenna oikoa paikkoja ja korjata tallissa laitteen, vielä ois pari iltaa ja yksi päivä tyrkyllä ajohommiin, kroppa kyllä kaiken kiireen keskellä ilmoittelee että rupeaa piisaamaan ja kesälomille.

    Muistelen että doodoolla oli moneen kertaan ketju kiritty välillä on myös ollut toiset välitykset. Mulla 600km kiritty ja 4tkm huollossa ei tarvetta kiriä ja kaikki priimaa. Nyt oon varma että sulla on joku ruotsalaisen perämoottoripojan tekemä laite eli maanantaikappale.
    Vaikka vähän vastustaakin niin aika kultaa muistot ja niistä voi vähän naureskellakin, onneksi oon vielä omin voimin päässyt metästä pois ja mikä parasta että paikallisesta löytyy osia mukavasti hyllystä.
     
    fleec ja tuovja tykkäävät tästä.
  18. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Kasaan päin jo menossa joten eiköhän tällä vielä ajeta näille lumille.
     
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Tee rst:stä se akseli. Niillä alumiinisilla tee mitään
     
  20. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Doodoon ketjukotelo-ongelmista tuli mieleen, että reiluhko remmien räjähtelykin voi aiheuttaa jotain tuollaisia väsymisongelmia tuonne ketjukotelon päähän. Kohtuu isolta väännöltä kun remmi yhtäkkiä pamahtaa niin siitä aiheutuu kuitenkin aika terävä kuormitusmuutos tuonnekin ketjukotelon päähän.

    Oliko Hemikoolla vielä paikallaan se alkuperäinen alumiininen yläakseli ? KPM Techillä näkyi ainakin olevan niitä teräksisiä hyllyssä muutama kymmenen kappaletta, että apu löytyy sieltä kyllä.
     

Suosittele tätä sivua