TÄRKEÄ vakuutusasia!!

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 5/5/06.

  1. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Nyt otin uuteen 850SD vakuutukset Folksamilta, liikenne 320e/v, osakasko 80e/v ja sitten kun laittaa täyskaskon voimaan niin 600e/v.

    Joo oli mullakin Turvan laajin mahdollinen kotivakuutus, eipä auttanut koska kyse on heidän muuttuneesta tulkinnastaan, ennen kypärää ei luettu harrastevälineeksi mutta nyt on näin.
     
    Fudge tykkää tästä.
  2. Jukka

    Jukka Well-Known Member

    Kyselin tänään vakuutuksia (liikenne + täyskasko) uuteen 850 freerideen. Jonkimmoisia hintaeroja oli havaittavissa. Omavastuu 400-500€
    LähiTapiola 2066 € /vuosi
    If 1033 €/vuosi
    OpPohjola 880 €/vuosi.
    Helppo tehdä päätös koska olen asiakkaana muidenkin vakuutusten suhteen Pohjolassa.
     
    pezq^ ja Fudge tykkäävät tästä.
  3. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Turva korvas viimekeväänä revenneet ajovarusteetkin, tosin korvaus maksettiin kelkan kaskosta ei kotivakuutuksesta.
     
  4. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    POP-vakuutukselta eikä Lähitapiolalta saanut enää kaskoa kelkkaan ollenkaan. IF:n hinnoittelu kaskoille aivan järjetön.

    Taitaa pikkuhiljaa näkyä kun porukka laittaa kelkkoja lunariin sentin verran taittuneista astinlaudoista tai kun ne kelkat mystisesti palaa aina keväisin. Parin vuoden päästä kelkkaan varmaan saa enää ihmismäisesti hinnoiteltua täyskaskoa mistään yhtiöstä.
     
    Jii.Pee ja Fudge tykkäävät tästä.
  5. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Juuri näin.. Peiliin on käyttäjillä katsominen tässä asiassa. Mitä enemmän näitä mystisiä "onnettomuuksia" ja "palamisia" on, sitä enemmän hinnat nousee.
    Näin se kävi muutama vuosi sitten näiden crossipyörien vakuutustenkin kanssa.
    Käyttäjät itse syyllisiä järkyttäviin hinnan korotuksiin..
     
    Driver ja Fudge tykkäävät tästä.
  6. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Rossipyörissä hinta pomppas käsittääkseni siksi että laki muuttui silleen että rosseilla sattuneet haverit korvataan vain rossikuskien maksamista vakuutuksista.

    Ennenhän samassa potissa oli maksajina mönkijät kelkat yms.
     
  7. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Onko näissä vuodenaikahinnoitelu voimassa? Vai vakuutusmaksua tasaisesti ympärivuoden?
     
  8. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ei korvaa enää yhtiöt kypäriä. Itellä meni potta kotivakuutuseen.

    Muutenki oli aavistuksen vaikia keissi. Kun mulla tuli pikku äksidentti testien aikaan. No siinä sitten selvitellään, että mikä vakuutus korvaa ja mitä. Liikennevakuutus sanoi heti hommat irti omalta osaltaan. Tuli semmonen jännä juttu selville, että jos autolla ajaa kotua töihin, niin sekin lasketaan työajoksi, jolloin liikennevakuutus ei välttämättä ole se joka korvaa vahinkoja, vaan mennään lakisääteisen puolelle.
    Kypärän mulla korvas kotivakuutus. Eli kyseessä oli työtapaturma liikennevakuutuksen alaisella laitteella ja kypärä meni kotivakuutukseen. Pikkusen meinas lyödä sutia, että miksi ihmeessä.
    Kivuista ja säryistä tuli korvausta kuitenki liikennevakuutuksesta.
    Mun kohdalla on niin, että liikennevakuutus ei korvaa mitään muuta kuin muille sattuneet aineelliset vahingot. Kaikki hlövahingot menee lakisääteisistä työvakuutuksista. Kahdesti jouduin viime talvena asioimaan. Ensin tuon pääosuman kans ja sitten ku meni polvi särki. Mutta ei voi moittia Lähi Tapiolan toimintaa tässä asiassa. Äärimmäisen hienosti hoitui hommat ja kaikki korvaukset tuli sentilleen niinku piti, kaikki kulut maksettiin saman tien ku lähetti kuitit jne. Kerrankin positiivinen kokemus vak yhtiöstä :D
     
  9. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    joo työkuviot mennee just nuin eli lakisääteisestä.. Ei korvaa enää yhtiöt kypäriä.: TÄMÄ ei pidä paikkaansa kaikissa yhtiöissä... joissakin kotivakuutukseen joissakin kaskosta.. ei pidä yleistää.
     
  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    No ei yleistetä, mutta sanotaankon jotta useassa yhtiössä kypärä menee kotivakuutukseen. :D Tosin mullaki on aikanaan tullu uus potta liikennevakuutuksesta mutta käytäntö on sen jälkeen muuttunu.
     
  11. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Tuo vissiin koskee yrittäjää, ei normi palkansaajaa työmatkan osalta?
     
  12. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Kyllä ne normi palkansaajallakin työmatkat kuuluu työtapaturmavakuutukseen.
     
    Fudge tykkää tästä.
  13. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    jep juuri näin..
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Just joo, täytyy toivoa että ei satu mitään. Valtiokonttori vastaa minulla, itsellä kyllä nuo muutamat työtapaturmat on menneet "kivuttomasti" em. yhtiön kanssa.
     
    Fudge tykkää tästä.
  15. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Joo valtionkonttorin kanssa kyllä jää aina kakkoseksi joskus jopa kolmoseksi :( kannattaa joka kotireissun alussa tehä oma pitstop niin sillo se ei oo enää työmatka :D
     
  16. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Tuli ajatuskatko. Itse miellän työmatkoiksi sellaiset joihin lähden "matkamääräyksellä". Pari tapahtumaa tuolloin, pari toimipisteellä, käsittely yms. loppujen lopuksi ok. Kerran "matkalla kotoa työpisteeseen" ajoin poron vasan yli, vahingot oman auton vakuutuksien piikkiin, toki pidin huolen siitä että se meni korvauksiin vasana eikä kantavana vaatimena;)
     
  17. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Tärkein tässä keskustelussa on unohtunut. Ansionmenetyskorvaus, tarkistakaapa että siellä lukee jossakin, 100% korvaus.
    Jos tulee pitkä sairasloma, niin kypärät ja muut pikku hilppeet on sivuseikka ansionmenetyksen verrattuna.
     
  18. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Kelkkavakuutukset muuttuu koko ajan. Mulla on kans muut vakuutukset Pohjolassa,
    mutta Lähitapiolassa nyt mun kuussataseen:
    - täyskasko (500 € omavastuulla) 824 €/v, kausihinnoiteltu niin kuin viime talvenakin.
    - liikennevak. 247 €/v, kausihinnoiteltu sis. jonkin minimi pohjamaksun 50 €.
    Ja noista saa Lähitapiolassa hyvityksen rekisteristä kesäajaksi poistamisella, ainakin vielä.
    Poisto maksaa keväällä 20 € (ilman rekkarijumppaa), syksyllä saa ilmaiseksi takas rekisteriin.
    Joten hintaa jää esim. 4 kk ajolle: täyskasko n. 500 € + liikennevakuutus 170 €.
    Sitten vaan osa-/minikasko kesäajalle 8 kk 60 €, siinä taas on kk-hinnoittelu prkl.
    Koko homma vaatii ehkä yhden käynnin vakuutuskonttorissa keväällä, jotta kaikki menee ok,
    joten mun kelkkavakuutus pysyi nyt vielä Lähitapiolassa.
    Aiemmin Lähivakuutuksestakin sai systeemit reilusti edullisemmin, esim. määräaikaisen
    Kasko-vakuutuksen.
    Näitä pitää seurata - värkkäämistä ja epäselvää hommaa, kun hinnat vaihtelee alueittain
    ja myös eri kelkkamalleilla kovasti.
     
    Viimeksi muokattu: 27/11/17
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Häh kait se lähitapiolassa oli jo viime talvena kausivakuutus tai näin ainakin Kajaanista kun kyselin.
     
  20. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Jep niin on.....
     

Suosittele tätä sivua