Ukkohalla-Paljakka

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä santtu, 24/10/11.

  1. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Tuossa sen huomaa, että aina ei tarvita kalliita koneita eikä isoja määrärahoja. Monessa paikkaa tuokin homma olisi kaatunut siihen, että meillä ei ole laittaa nyt sillanrakennusporukkaa tai budjetissa ei ole varattu varoja sillan suunnittelulle tai toteutukselle.
     
  2. takis

    takis Lynx boondocker 3900ds 800etec -14

    Eihän tässä oo periaatteesa muuta valitettu ku että tuo uutisointoi on mitä on, ja hyvähä seon että tommosia tulee mutta ei siinä kauaa kestä ku tuo paikka ajettu siliäksi.
     
    MiKaKi tykkää tästä.
  3. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Kesällä laitetaan maata noiden rumpujen päälle ja siihen kolmanteen rumpu.
    Oli kyllä vaatteet märät, kun homma oli valmis :D

    -P-

     
    hardox tykkää tästä.
  4. vaari55

    vaari55 Well-Known Member

    Laulussa sanotaan, että ruikutusten runsaus parhain lääke on. Ootteko ajatelleet minkälaisia uhrauksia P on omalla ajalla tehnyt kelkkareittien hyväksi, silti jotkut tahot arvostelevat reittien kuntoa, mutta millä oikeudella, mitä he ovat tehneet tämän asian eteen muuta kuin arvostelleet.
    Ottakaa P, sstä esimerkkiä niin asiat hoituu.
     
    Kojontti, Arwid Käkivaara, vetkulilm ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  5. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Aika vähäistä vielä ollu minun tekeminen :)
    Rakkaudesta lajiin, sillä mennään.

    -P-
     
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.


    "Vääränsärkän alue tulee muodostumaan Suomen suurimmaksi moottorikelkkailun freeridealueeksi."


    Tätä vain kommentoin. Mitähän tuollakin on haettu? Vai meinaako tuo että ne laajentaa sen moninkertaiseksi? Ainahan nuo tyhjää parempia on ja käyttäjiä varmasti riittää.
     
  7. takis

    takis Lynx boondocker 3900ds 800etec -14

    Voihan se olla mainoskikka tai asioista ei olla otettu selvää, mutta melko paljon saavat laajentaa että tulee suomen suurin mutta ehkä se vielä joskus voi ollakki suomensuurin.
     
  8. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Minä olen arvostellut reitien kuntoa, varsinkin Ukkohallan ympärillä. Olen ollut yhteydessä viimetalvena metsähallitukseen ja ski resorts ukkohallaan -paljakka toimitusjohtajaan Ukkohallan reittien huonostakunnosta. Silloin vastaukset olivat aika tylyjä molemmilta osapuolilta. Itse asun n.200km päässä alueesta, joten fyysinen reittien kunnostus omaltakohdaltani ko. alueella tulee olemaan aika vähäistä (nostelin kuitenkin kaatuneita reittimerkejä syksyllä metsällä olessani pystyyn). Veikkaan, että aika moni reittien kunnon arvostelija on meitä turisteja (etelän vellihousuja), jotka käyvät ajamassa ja tuomassa samalla euroja alueelle, mutta asuvat useamman sadan kilometrin päässä, joten reittitalkoisiin on hiukan hankalahkoa ottaa osaa. P:lle hatunnosto ja isot kiitokset uhrauksistasi reittien eteen:).
     
  9. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Arvostelu on suotavaa silloin, kun se on aiheellista. Itseeni en noista ota. Se on mielenkiintoista, että viime talvena oli huonoa kuntoa reitillä. Toki se juuri loma-aikaan taisi yhteen otteeseen ollakkin, eli jäi kiintiötasaus kerran tekemättä. Itse myös asiasta vein tietoa.

    Metsähallitus ei näitä hoida, Ukkohallan ympäristö on matkailuyhdistyksen vastuulla ja kylältä Pyöreäsuolle kunnan aurauksella.

    Minulle vaan tietoa, kun joku asia mättää, korjataan jos pystytään.
    Vien ainakin eteenpäin, jos en muuta voi.

    -P-
     
    Mika_R tykkää tästä.
  10. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Onko kelkkareitti silloin huonossa kunnossa kun siinä on pattia? Vai kuinka se huonokuntoisuus määritellään?
    Mun mielestä tämän alueen reitit on kyllä aina tip top..
    Joku vuosi sitten kun kelkoista tuli kirjaimellisesti sukellusveneitä ja uitiin siellä suolla puolanka-paljakka välillä -15 kelissä, niin silloin kävi mielessä että voisko tehdä jotakin..:rolleyes:
    Mutta nykyäänhän niissä pahimmissa ojissakin on sillat.
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  11. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Oliko @-P- tuolla MH, Puolangan, Hyryn ym. Retkeilyalueiden kehittämispalaverissa? Liekkö käsitelty kelkkailua ollenkaan?
     
  12. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Riippuu mistä palaverista on kyse. Niissä Kainuun reittikehityksen hankepalavereissa oon ollut ja siellä mukana myös MoKeMa-hankkeen ihmmeiset. Erikseen palaveroitu myös MoKeMa:n tiimoilta.

    -P-
     
    Tuomoila tykkää tästä.
  13. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Minä en tiedä mittään, kun en ole siellä naamakirjassa. Tuntuu tosin muutenkin tekemistä riittävän.
    Emäntä vaan tavas eilen Ukkohallan sivuilta, että joku reitistön kehityspalaveri oli ollut? Meinaan vaan, että eikös ne joskus ole puhuneet noiden kelkkaurien käytöstä kesällä mönkkäreille?
     
  14. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    En oo tutustunu, mitä Ukkohallan sivuilla sanoataan, kerraan oon palaveroinu siellä minä.
    Muuten noita palavereita on muutama ollut Kajaanissa ja Sotkamossa.
    -P-
     
  15. Masaaa

    Masaaa Active Member

    Heipähei! Pääseekö Paltamosta nätisti Paljakkaan, kelkalla meinaan? Onko hakkuita, ojia tai muuta mukavaa yllätystä?
     
  16. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Huomenna tai ylihuomenna reissuun. Ajanko paltamo golffiin vai sinne voimalaitokselle, vai olisiko samantien syytä ajella suoraan jopa paljakkaan tai puolangalle?
     
  17. Masaaa

    Masaaa Active Member

    Näky menevän golffille sekä siltaa pitkin tankille kelkanjälkiä. Ilmeisesti ajamaan pystyy.
     
  18. jukka_p

    jukka_p 550 Xtrim -08 , 600RE -12

    Joo varmaahan siellä pystyy hyvin ajamaan esim paltamon golffilta paljakkaan, kun jo pari viikkoa sittenkin oli ihan hyvästi lunta... jos sitä aamulla lähtis katteleen :)
     
    Mika_R tykkää tästä.
  19. Miikka

    Miikka Active Member

    Hienossa kunnossa oli Paljakka kierros+hyryn rajalle asti..
     
  20. Tebu

    Tebu Rave 3500 850e-tec

    Onko paltamo paljakka väli ajettu auki..??
     

Suosittele tätä sivua