Summit 850 etec

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä vilhe85, 27/4/16.

  1. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    No sehän kiertää sen mitä kuuluukin. Käy vaan lämpimänä mikä on tiedossa, eli kannattaa parantaa jäähdytystä/lämmönpoistumista voimansiirrolle minun mielestä, vaikka näin Klik

    Itse en usko että nuo DJ-kitit on mitään käänteentekeviä, kun ei vanhemmissakaan malleissa kyllä isoa eroa eroa ollut vakioon.
     
  2. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Eikö se lämmön tuotto kannattaisi minimoida. Tuntuis että tuo kuomujen reijitys ei ole järkevin keino. Jos voimlinja pelaa niin luulen ettei kuomuja tarvi reijittää. Eipä siitä kyllä haittaakaan ole vaikka lisäksi tekee reikiä kun ensin saatu voimalinja pelaan.
     
    A-J ja Rautane tykkäävät tästä.
  3. kaner

    kaner HC Evo 153"

    Minusta tuo rei'itys on vain hätävarjelua. Eipä tuota kuumumista tapahtunu entisessä freeridessä ku oli voimalinja tikissä.
    Ei tuo voimalinja oikiasti pelaa vaikka kiertääki sen 8000rpm, kyllähän siellä on jotaki aika huonosti jos remmeistä sulaa liimat, on palaneen värinen ja koko remmin olemus muuttuu löysäksi.. Silloin lautaset käy aika vitun kuumana ja remmi luistaa. Ja kyllähän mulla oli tussitettu lautaset, tuossa näkyy enää 2 milliä lautasten ylälaidassa. Mutta kaikki tekkee omalle voimalinjalle mitä lystää, tuo minun voimalinja vaihtuu heti ku se on mahollista.
    350e kitistä, jota on testattu toimivaksi melkein 2 talvea, on kuiten kohtuu halpa verrattuna siihen, että joka reissun jälkeen käyt lyömässä marmorille 250e
     
  4. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Kyllä tiedän viime talveltakin ihan 850 MXZ:n jossa moottori irtosi suunnilleen paikoiltaan. Uusilla ja ilmeisesti RS:n petikumeilla se sitten ilmeisesti kesti.
     
  5. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Niin mielipiteitä on monenlaisia... DJ kitit on tehty siltä pohjalta mitä hän näkee sopivaksi ja ei siinä asiantuntevan oloinen kaveri on mitä lukenut juttuja ja vaihtanut sähköpostia. On noita hajonneita remmejä nähty kyllä niilläkin joilla Joen kitit on olleet käytössä. Minun mielestä ongelmat on koneen tuennassa ja noissa järjettömissä äänieristeissä, ei säädöissä. Myytiinhän vanhakoppaisiinkin rs-kittejä... Mutta tämä toki vain oma näkemys ja saa olla eri mieltä :) Minulla kyllä käy nyt jo paljon viileämpänä voimansiirto, katsotaan kun saadaan vielä tuennat lopullisesti kuntoon ja päästään ajamaan testiä.
     
  6. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Niinhän minä kirjoitin että itsellä ei ollut ongelmia, en muiden puolesta puhunutkaan. Vanhemmissa kilpureissa petikumien käyttöikä oli noin 10-15h crossihommissa. Mutta ne vanhemman mallin kumit kannattikin täyttää massalla jonka jälkeen kesti kyllä maailman tappiin asti, tai no ainakaan itsellä ei sen jälkeen enää tarvinnut vaihdella. Nämä uudet on ihan erilailla toteutettu niin ei voi verrata.
     
  7. Kaitsu78

    Kaitsu78 Summit 850 X 154

    Onko nää remmit ollu niitä 531 loppusia jotka on mennyt?
    Ite oon ajanut 391 loppusella jo 2200km.
     
    Korbimotors tykkää tästä.
  8. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    [​IMG]
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  9. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Mulla kans pelaa tuo oma 850X -17 ku makiainen. 3 rampit ollu koko ajan. Kiertää 7900-8000 jossain joskus saattanu jättää muistiin 8150-8200 mutta kunnon lumella napottaa 8000 kiekat. Ei yhtään remmiä ole mennyt ja kisoja on 1200km ja tunteja oli jtn 51-52h. En ole reiteillä ajellut muutaku pakolliset siirtymiset. Remmin säätänyt vaan niin että tele pyörii nippanappa perä ilmassa. En ole reikiä poraillut enkä muutakaan. Ainoastaan suojan sisältä otin ne fyllit nätisti pois eilen vaikka ei ole ollut edes ongelmia minkään kanssa. Mulla on 21-53 välit, petikumeille tehty vissiin jotain vahvistuksia eka huollossa vaikka ei viime talvena ollut vakionakaan ongelmia. Sealevelin kytkin jousi, highlevelin kakkosen jousi, 951 rampit, highlevelin 38mm painopultit. Mitään muutoksia ei ole tarvis tehdä. Bensaa ja öljyä välillä tankkiin ja kovaa ajoa !
    Varmistin vielä tuon asian ja kyllä, siellä on 21-53 välit eikä 21-51 niinku joillekki on sellaiset laitettu.
     
    Driver, JTP ja jaffa tykkäävät tästä.
  10. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Eikös 146" freeridessa ja SPssä ole täysin identtinen voimalinja? Mikäli Driverilla toimii se kampe ilman mitään moitteita, niin ihmettelen todella paljon, koska mulla ja Vinskillä ei taas toimi tai no Vinskillä menee remmejä ,kuin leipää. BRPn tehtaalta siis tulee pihalle ihan mitä sattuu p...aa!! RSn kaikki petikumit ja prikat pitäisi takuu rempassa mun kelkkaan tulla ja mikäli ei ole asennettu, niin en hyväksy kelkkaa takaisin. Saa nähdä kestääkö niilläkään.
     
  11. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Mimmonen homma oli vaihtaa petikumi? Tartteeko olla vauvan käet ja lehmän hermot niitä vaihtaessa?
     
  12. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Kääntyy, mutta toki huonommin kuin vakioilla. Muualla kääntyy paremmin. Meillä kahdessa pitkässä BRPssä tollaset ja hyvin toimii. Paremmin kuin vakio. @HMK

    Meillä melkein sama voimalinja, mutta kytkimessä 170-300 jousi. Mutta rampit 951, tapit 38 mm, vakio heliksi ja jousena tuo Black, eli 157-221. Välitys on tuo päivitetty eli 21-51 tai 53 se pitää tarkistella. Reikiä ei ole missään. Petikumet on jäykistetty simmeillä. 1800 km samalla remmillä. Niin ja kesän tuo sama remmi oli vesirossikelkassa. Toki hieman tuntuu että tuo kesän uittaminen ei parantanut remmin ominaisuuksia. Pitänee ehkä harkita remmin uusimista :D Välitystä arvelin harventaa pikkusen laittamalla 23 ylärattaan... ( ja taas sielä joku pitää minua aivan umpihulluna.) :D
     
    HMK, Korbimotors ja Kaitsu78 tykkäävät tästä.
  13. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Tuleeko ihan takuuseen RS-petikumet vai maksatko osat itse?

    Pistäkäähän valmiita kittejä tilailleet kommentteja tulemaan, kun pääsette testaamaan. Itte en jaksa niitä harvoja reissuja käyttää jatkuvaan voimalinjan hinkkaamiseen. Riittää kun noiden pätkien säätöjä pähkäilee kotopuolessa. Pdrive työkalut tuli kyllä jo hankittua valmiiksi, että saapi jonkin toimivaksi todetun setupin nakata joskus paikalleen. 17k€ laitokselta odotan jonkinmoista toimintavarmuutta ja jos se ei täyty, niin se alkaa vaikuttamaan seuraavan kelkan hankintapäätökseen. Viime talvena meni 2 remmiä ja paikalleen jäi semmonen, mistä narut ärvötti jo. Mittariin tuli 850km. Eka remmi meni 124km kohalla ja sanotiin vain, että voi voi uusia saapi kaupasta. Minua ei kiinnosta valmistajan sepittely, että kun se on kalibroitu vuoristoon. Totta se samalla lailla polttaa sitä remmiä siellä 3000metrissä entä Ruottin hapessa 700metrissä. Lähinnä kuluttajan aliarvostusta sepittää tommosta paskaa perusteeksi. Sen verran tein, että pikkasen nakkasin painoa lisää kytkimeen, niin ei hakkaa rajottimeen. Kuumentumista lukuunottamatta se veteleepi kyllä ihan mukavasti ja 17nen siis kyseessä...
     
    Viimeksi muokattu: 12/1/18
    Hemikoo, A-J, janzka ja 2 muut tykkäävät tästä.
  14. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Golfster, kerron ihan varmasti foorumilla miten meni takuu näiden petikumien kanssa. Huoltoon kun vein niin sanoin, että RS kumit ja prikat paikoilleen ja takuu saa luvan korvata, jos ei korvaa niin antavan mun numeron ja neuvottelen asiasta.
     
    Driver, Tasala ja pezq^ tykkäävät tästä.
  15. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Onko kellään menny vielä rikki poikki nuita vakaajan yhdystankoja? Muovisia ne näytti olevan. Tänään kun otin kelkan talliin ja siinä touhuilin niin huomasin että piru sehän on vasemman puoleinen tanko poikki. Oli tullut ensin sellainen kolo siihen ja siitä sitten napsahtanut poikki jossain vaiheessa. Katsoin sit toisenkin puolen niin sielläkin oli samassa kohdassa tullut jo sellainen painauma/kolo. Menis varmaan sekin kohta samallalailla poikki mutta otin ne irti nyt. En tiedä onko nuo takuun alaisia juttuja mut täytyy maanantaina kysäistä että saisko tuohon uudet palikat. Menee se toki ilman nuitakin jos ei saa tilalle.
    Sitten ihmettelin jo viime talvena että onkohan tuolla pikasäädettävällä rajoitinremmin systeemillä oikeasti jotain hyötyäkin kun aina se keuli ku hirven vasa vaikka käänsi muka remmin lyhyelle. No nyt sitten vasta tänään muistin alkaa oikein katsomaan, että miten tuo säätö tuossa pelaa ja työnsin pään sinne tunneliin niin sehän oli koko muovitanko joka tulee siitä vääntömekanismista sinne molikalle poikki tästä tunnelin puoleisesta päästä. Siellä se tanko heilui valtoimenaan vielä kiinni toisessa päässä ( se neliön muotoinen pää). No jospa sitä sais tälle talvelle senkin kuntoon niin pääsis näkemään onko siitä hyötyä. Nyt ei ainakaan ole ollut :eek: onhan noissa tuollaisissa osissakin takuu onneksi olemassa:)
     
  16. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    No minulla on nyt mennyt kaksi remmiä, ja ensimmäisen hajonneen jälkeen aloin miettimään mitä tuolle pitäisi tehdä. Aluksi totesin että todella kuumana tuo voimansiirto käy ja ilmanvaihtoa parantamalla lämmöt putosi selvästi jo. Sitten jäin vielä miettimään tuota koneen tuentaa, että ei se saisi liikkua noin paljon koska remmi löystyy selvästi kun kytkimestä nostaa konetta ylöspäin. Ja sinällään kumityynyt on edelleen kunnossa. Pehmeillä tuennoilla saadaan toki tärinöitä vaimennettua paljon mikä miellyttää normikuluttajaa mutta itselle ei mitään merkitystä. Ja eipä niitä kovempia tuentoja huomaa muuten kuin kelkan ollessa tyhjäkäynnillä. Toki yksi keino kompensoida noita pehmeitä tuentoja olisi lisätä koneen ennakkoa jotta remmi olisi linjassa sitten kovassa vedätyksessä.

    Kuitenkin jos miettii että tänäpäivänä näissä alkaa olla lähes 170 heppaa ja kuormaa matolta tulee ihan eri malliin kuin ennen. Ne moottorin kumityynyt joutuu siis melkoiselle väännätykselle joka veikkaisin on paljon kovempi kuin mitä minun kädellä kiskomiset. Mitä tässä vuosien aikana kelkoista oppinut, niin ei tarvi 55hp föönissäkään olla linjauksen paljon pielessä niin se remmi on kohta entinen kun annetaan kunnolla runtua. Mitä omilla kilpureilla tullut risukkorallia harrastettua, niin kyllä niissäkin voimansiirto käy todella kuumana(kiitos vaihtavien säätöjen jotka on radalle tehty), mutta remmit on silti kestäneet aika hyvin koska linjaus pysyy.

    Se mitä tarkoitan että voimansiirto toimii loistavasti, niin kierrosherkkyyttä löytyy vaikka voimansiirto myös vaihtaa niin että mattonopeuttakin tulee kiitettävästi. Toimii siis ominaisuuksiensa puolesta erittäin hyvin minun sekalaisissa ajoissa.

    Ja nämä siis ei mitään absoluuttisia totuuksia vaan vain minun omia näkemyksiä. Raportoidaan lisää kunhan tulee ajopäiviä lisää alle.
     
    M.E.A tykkää tästä.
  17. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Pari kaveria on vaihtanut -18 mallin Sea Level säädöt (löytyy tästä samasta ketjusta jokusen sivun taaksepäin) omiin 17-malleihinsa ja ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Ja ne on aikalailla vastaavat palikat kuin on omassa freeridessä helixiä lukuunottamatta joka 154" on suora 40 ja minun 146" 42/38.

    Sinullekkin on laitettu takuupäivityksenä ne prikat sinne kytkimen puolen kumityynyihin joita alunperin ei ole ollut ollenkaan. Hieman tukevoittaa kumityynyä.
     
    Viimeksi muokattu: 7/3/18
  18. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Magneeton puolen kumi on helppo vaihtaa, änkkäri vain irti ja sitten se on kolmella pultilla se kumityyny. Hiukan vain kampeaa konetta ylöspäin kun ottaa sen keskimmäisen pultin pois.

    Länsinaapurissa ovat leikanneet niitä kytkimen puolen tyynyjä matalammiksi ja laittaneet tilalle prikkoja. Itse kuitenkin päädyin noihin kilpurin tyynyihin.
     
    Viimeksi muokattu: 13/1/18
    Vilbur tykkää tästä.
  19. arzka-

    arzka- Well-Known Member

    Ne prikat/simmit kytkimen puolella ei lisää sitä koneen ennakkoa yhtään. Tulee just samaan asentoon kuin ennenkin. Tukevoittaa konetta että se edes jotenki pysyis sielä missä kuuluu.
    Tehdastakuuseen sinne saa ne osat mitkä sielä on alunperinkin, piste.
     
  20. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Ja myös nuo rikat kuuluu takuun piiriin. Mutta ne pitää asiakkaan itse pyytää.
     

Suosittele tätä sivua