Pps alusta/tela kysely. Xtrim 09

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä X-trim, 28/1/18.

  1. X-trim

    X-trim X-Trim 600 E-Tec '09

    Purin telaston veks tarkistamista ja liukujen vaihtoavarten.

    Takaiskarin osalta sellanen kysymys että etummainen/ns yläpään silmukka on tiukka pukkiinsa, pitäisikö olla holkki välissä isompi...eli liekkö kulunut ja kiristelty vain aina.

    Mistä edukkaammin olette laakereita rulliin haalinu (käykö eri numeroilla olevat laakerit)
    Ja mistä edukkaammin rullia, vois vaihtaa etummaiset.

    Liukukiskon päätyä sai korteniemeltä mutta saiko muualta?
     
  2. PRo

    PRo Lynx X-Trim 600 SDi -08

    Liukukiskon päät Korteniemeltä reilu 7€ kappale.

    Laakerit rulliin alemmat ja kääntöpyörien laakerit 6004 ja takaiskarin etupäässä ylhäällä olevat laakerit 6202. Itse hain Etralta (SKF), mutta näytti olevan Motonetissä noita kanssa, huomattavasti halvemmalla. Itse ainakin huomannut tässäkin että halvalla ei saa hyvää.
     
  3. X-trim

    X-trim X-Trim 600 E-Tec '09

    Hain Top Osilta tampereelta kaikki laakerit. Otin paremmin kovia kierroksia kestävät mallit. Hieman isommalla välyksellä pitäisi olla.

    Korteniemeltä hiukan hiluja ja mc scatterilta.
     
  4. PRo

    PRo Lynx X-Trim 600 SDi -08

    Tarkennetaan tätä hieman, eli ylhäällä olevat 6202 laakerit pitää olla mallia SKF Explorer 6202/15.875-2LS/C3LT10 tai vastaava. Normi 6202 laakerissa on pienempi reikä.
     
  5. X-trim

    X-trim X-Trim 600 E-Tec '09

    Okei. Eli on tuumanen koko noissa 6202ssa.
    Taisin ottaa millisenä koska ilmeisimmin noi 6004set sitä on.20mm reiällä.
     
  6. ruiseri

    ruiseri Voiko kelkassa olla liikaa varusteita?

    Laitoin jo normi 6202:t pyöriin paikalleen ennenku huomasin. Aluholkki sorvissa pienemmäksi ja nyt menee tavalliset 6202:t.
     
  7. X-trim

    X-trim X-Trim 600 E-Tec '09

    Kattelin kyllä että oli jo millisen numeroilla, ainakin olin kattovinani että olis 15mm. Tyyppi 6202lu
     
  8. ruiseri

    ruiseri Voiko kelkassa olla liikaa varusteita?

    Siinä orkkislaakerin kyljessä lukee 6202lu ja sen reikä on ~15.8mm eikä 15mm niinkuin tuo 6202 antaisi olettaa.
     

Suosittele tätä sivua