Polaris Axys 800 H.O. SKS 146 ES 2018

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Arsi, 16/3/17.

  1. mjk11

    mjk11 Active Member

    Keljolta tipahti postiin tänään ”oikeat” kytkimen osat meidän korkeudelle 155” 3” proohon. Ja vieläpä kyselemättä laittoivat tulemaan. Kaippa se maahantuoja alkaa lähetteleen toimivia osia muihinkin malleihin pikkuhiljaan
     
  2. Jkola

    Jkola Member

    Tuossa voimalinjaa hieroessa pääsin tulokseen, että kytkimeen gold jousi ja 10-70 painot. Variin musta/valkoinen jousi ja 48-44 f e helix. Ketjukopassa 19-43 välit. Tällä kokoonpanolla tarvittaessa lähtee nätisti liikkeelle, mutta keula nousee helposti kun painauttaa kaasua. Tällä setupilla kiertää sen 8250-8300. Ite tykkään kelkasta alustavien testien perusteella, mutta viikonlopppuna umpisen testausta pari päivää....
     
  3. Iletsu78

    Iletsu78 *kelkaton*

    Nämä vissiin pellaa, kun ei ole juttua ollenkaan?

    - Ile -
     
  4. Jkola

    Jkola Member

    Olen kyllä voimalinjaan tyytyväinen, mutta seuraavaksi aloin miettimään, että vaatiskohan tuo karkeamman maton?
     
    Iletsu78 tykkää tästä.
  5. PteQ

    PteQ Äksy polle

    Kaikki muuttaneet, itseni mukaanlukien, woimalinjan mieleisekseen, niin ei kait sole ko ajella meneen. Bensaa ja öljyä välillä ko muistaa lisäillä, niin hauskaa on ja mies viihtyy. :)
     
    Iletsu78 tykkää tästä.
  6. Iletsu78

    Iletsu78 *kelkaton*

    Ei ole samperi ehtinyt ajaan, niin alusta päivitetty ja seuraavaksi voimalinja levälleen:) Onkos kukaan kokeillut 11-66 punttia, että tehneekö mitään? Olis sellaiset tuossa sopivasti hollilla. Eikös tuo painon puolesta ole kuiten about 10-68, mutta 11 profiililla?

    - Ile -
     
  7. Jonezu

    Jonezu Member

    Eipä se kestäny remmi vieläkään kun 400km, kytkin: 10-70 ja vakio jousi
    Vari: 46-42 160-240 jousi
    Välit on 20-42

    Mitä kannattas muuttaa?
     
  8. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Eipä nuissa pitäis olla mitään ihmeellistä. Onko kytkimen jousi sitten liian tiukka loppupäästä? mulla on Assaultissa 11-68 painot 100-275 jousella, 58/44 helixi 140/240 jousi niin kovalla vilahtaa siltikin välillä 8350 - 8400 kierrosta. Remmi ollu jo 1800 km paikallaan tosin vakio säädöillä ajanu 1500, ei lämpiä lautaset nuilla uusillakaan
     
  9. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Kyllä noilla pitäs pelata, miten petikumet?
     
  10. Jonezu

    Jonezu Member

    Häätyy tarkistaa ne petikumet.
     
  11. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire


    Ite lyhentäsin vähän välejä, ja laittasin vielä lisää painoa kytkimelle.
    Vaikka 19-42 jos tulee reitilläki ajettua? ja 11-70 tai 10-72 painot.
     
  12. Jkola

    Jkola Member

    Minun mielestä välien lyhennystä ja gold jousi kytkimeen. En sitä sano etteikö tuo painon lisääminenki vois toimia.
     
  13. _Metal_

    _Metal_ Well-Known Member

    Miten remmi hajosi? Kappaleiksi vai narut tuli pihalle vaiko miten?
     
  14. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    Tyhjää te niitä välejä lyhentelette. Mulla on kohta 4000 km mittarissa pelkästään pusikkorallia ja kolmas remmi menossa eikä yksikään ole räjähtänyt palasiksi.. ja välitykset on vakio remmivetoisen välit eli kaikista pisimmät mitä näissä missään versiossa on..

    Tietty niitä saa lyhentää mutta ei sillä sen remmin kestämisen kannalta merkitystä minusta ole..
     
  15. Jonezu

    Jonezu Member

    Lähti se selkä remmistä ja tieten narut samala
     
  16. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire


    Jaajaa...
    En tieten mikään insinööri oo. Mutta jos nuilla vehkeillä haluaa umpista ajaa (RMKtaiSKS) niin ei niissä vissiin tarvi semmosia välejä olla millä pääsee 140-150km/h?
    Ja kun sitä "painetta" aletaan lisäämään sille remmille voimalinjan muutoksilla niin kyllä se ainaki mun ajokeissa on vaatinu välien lyhentämistä, että ne remmit ei sula käsiin.
    Kummasti ainaki ite rakennellusta IQ:sta loppu aikanaan remmin syönti ko seinään, kun lyhensi välejä...
     
    Korbimotors, JJh78 ja petes88 tykkäävät tästä.
  17. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Niih, itekkin meinasin siis että kyllä se noilla suurinpiirtein pitäisi pelata. Ajomieltymysten mukaan säätö sitten erikseen, itse kyllä tutkisin moottorin tuennan ja kakkosen kellumisen ekana tuossa tilanteessa, jos moottori ei kierrä yli. Ei tuo 20-42 mikään aavikkovälitys kuitenkaan ole, itse ajelin 155"lla 2500km vakio 20-40 väleillä vailla remmiongelmia.
     
  18. Zanne81

    Zanne81 Axys Pro rmk 155

    No mie oon ajellu jo 4 vuotta ja n 6500 km(edellisellä proridellä 2500km ja axyksella loput) remmivetoisilla vakiovälityksillä ilman remmiongelmia ja syöttävämpi voimalinja ollu axyksessa n 3000 km.. edellinen proride oli vielä 163" ja pidemmillä välityksillä kuin tämä remmiaxys..

    Eikö mulla sitten pitäisi sulaa nuo remmit alta aikayksikön jos näissä lyhyemmiksi välitetyissä sks:ssäkin on välitykset kerta liika pitkät?

    Enkä siis tarkoita ettei niitä välejä vois halutessaan lyhentää mutta ainakin omien kokemusten mukaan jos remmejä menee niin niitä menee välityksistä riippumatta ja taas toimiva voimalinja ei niitä särje vaikka välit ois vähän pitemmätkin..

    Brp:n nykyiset tekeleet on hyvä esimerkki että yritetään lisätä remmien kestoa ylilyhyillä väleillä eikä ne näy kestävän yhtään sen paremmin..
     
  19. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Noh, omia hajatelmia taas, niin minun mielestä voimansiirto on helpompi säätää, kun välitys on lyhempi. Ei ole niin ranttu säädöistä ja pelaa helpommin joka kelillä. Perustuu siihen, että alennusvaihde pienentää matolta tulevaa ajovastusta.

    Välitystä lyhentämällä kestää mahdollisesti lisätä puristusta kytkimellä ja silti kierrokset pysyy halutulla alueella -> suurempi kitkavoima kytkimen lautasten ja remmin välillä -> vähemmän luistoa. Toisaalta pitkä välitys tai kuormaava kakkonen -> enemmän vastusta moottorille -> tarvitaan kytkimen puristusvoiman aiheuttamaa kitkaa enemmän kytkimellä, ettei remmi luista.

    Ja kun kytkin puristaa niin silloin se myös syöttää, elikkä nykii remmiä syvemmälle kakkosessa -> kitka kasvaa -> pitoa sielläkin. Jos kakkonen on liian syöttävä suhteessa kytkimeen, niin kytkin vaan syöttää eikä kerkeä puristaa -> vähemmän kitkaa, toisaalta ajovastuskin kasvaa nopeaa -> tarvitaan enemmän kitkaa, jos moottorissa riittää vääntö.

    Mutta en sano sitä etteikö pitemmillekkin välityksille pystyisi tekemään toimivan voimansiirron. Ja se pelkkä välitysten lyhennys ei tee autuaaksi. Pitää koko paletti muuttaa, kun niihin koskee.

    Onko Zanne81 koskaan tussaillu lautasia, jääkö paljon ulkoreunoilta käyttämättä normiajeluissa? 22-43 näköjään tuo remmivetosen vakiovälitys, niin onhan se jo vähän pitempi kun vissiin vetarikin on 3" jaolla?
     
  20. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Niin no, mulla ei oo halua/tarvetta kenenkään kans alkaa näistä tinkaamaan. Jos vehkeet pelaa pitemillä väleillä niin hyvä juttu, mulla ei pelaa.
    Esitin vain oman näkemyksen ja kokemuksia asiasta.

    @Rautane tuossa ylempänä hyvin selventääki asiaa, eli pelkkä välien lyhennys ei oo oikotie onneen.
     

Suosittele tätä sivua