3-4t sporttikelkkaa

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä JiiPee82, 4/3/18.

  1. JiiPee82

    JiiPee82 Well-Known Member

    Tervehdys.

    Pari Reviä (600 H.O) olen omistanut ja niihin olen ihan tyytyväinen ollut. Nyt taas tässä kesää kohti olen myymässä vanhaa, jotta saa kesäksi talliin tilaa. Silti voi alottaa kelkkakuumeilun ensi talvea varten, joten mielipiteitä ja vinkkejä otetaan vastaan.

    Kilsoja mulle tulee vuodessa vain noin 500-800 ja niistä ehkä 200 ajelen tässä nurkissa olevaa omaa polustoa ja loput reitillä lapissa sekä ehkä pari satunnaista käyntiä etelän reiteillä. Tulevaisuudessa toivottavasti enemmän myös näitä etelän reittejä. Lapset ovat usein tässä nurkissa myös kyydissä, joten lisäpenkin mahdollisuus on pakollinen.

    Kovin paljoa näillä kilsoilla ei viitsi kelkkaan sijoittaa ja peukalo keskellä kämmentä nuo koneremontit tms. muut isommat remontit eivät ole kovin toivottuja, joten varmatoimisuus on suurempi kriteeri kuin viimeisen päälle nopeat ominaisuudet. Reitillä en aja täysin reikä päässä, vaan järkevää ajoa. Polttoaineen kulutus ei ole merkittävä kriteeri koska matkaa ei paljoa kerry.

    Tuossa siis hieman pohjatietoja.

    Kannattaako etsiä edelleen hyväkuntoista Reviä jossa remontit olisi tehtynä, ja onko SDI koneena jotenkin oleellisesti erilainen kuin H.O? Noitahan saa ihan hyväkuntoisen oloisia jo 3t eurolla. Olen myös katsonut noita uudempi runkoisia Ski Doon ja Lynxin kelkkoja, MXZ tai RE (-09-10) joita alkaa tuohon 4t hintaa löytymään. Niissä aika monessa on Etec kone, mutta kyllä niitäkin taitaa kaasarivehkeinä löytyä? Onko näiden varmatoimisuudessa eroja?

    Myös muiden merkkien suhteen olen avarakatseinen jos on tuohon hintaluokkaan sopivaa vaihtoehtoa? Tosiaan tuo lisäpenkki mahdollisuus ja pakki ovat aivan pakolliset.
     
  2. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Ilman muuta Etec jos samoissa hinnoissa ollaan. Luotettava ja helppo kone, ominaisuudet paremmat kuin kaasarivehkeissä tai SDIssä.
     
  3. Kikseri

    Kikseri Member

    Itsellä 600e-tec xtrim irroitettavalla penkillä. Monipuolinen yleiskone ja alusta toimii hyvin kakspäälläkin.
     
  4. M.E.A

    M.E.A Lynx

    20180413_174732.jpg
    Tuommonen startillinen asiallisessa kunnossa oleva 600 etec ois joutilaana. Sopii tuohon hintahaarukkaankin.
     

Suosittele tätä sivua