Telaston pultit.

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä mikap92, 13/1/19.

  1. mikap92

    mikap92 Well-Known Member

    Laitetaanko telaston akseliin 8.8 vai 10.9 pultit?
    Oli tuosta pps:stä katkennut kumpikin pultti, etupukin iskarin alapään akselista. Vanhat pultin jämät kun sai pois niin näytti 10.9 pulteilta, kummat nyt tilalle?
    Eikö nuissa vakiona ole ihan normaalit kovuset pultit? Onko tuo 10.9 jo niin kova että katkeaa kun ei jousta yhtään?
     
  2. sdi-600

    sdi-600 Well-Known Member

    Vakioma on 8.8 mutta 10.9 on käytetty ja nuo etupukin aksilan pultit kannattaa vaihtaa joka talveksi uudet tai oikeastaan kaikki pultit alustaan syksyllä uudet ei maksa paljoa
     
  3. PKE

    PKE Well-Known Member

    Mulla näkyi ainakin olevan 12.9 pultit 2013 RE:ssä. En tosin tiedä onko alkuperäiset, kun ei ole uutena mulle tullut. Niistäkin toinen oli näköjään kevään viimeisessä paukutuksessa mennyt poikki.
    Ihmekyllä katkennut jämä lähti piikillä naputtelemalla pois, vaikka oli liimattu.
    Pitää ostaa kasa uusia 12.9 pultteja, ja vaihtaa pari kertaa vuoteen, ennen kuin väsyy ja katkee. Uudet Nordlock prikat ja kunnolla liimaa...
    Epc näyttää vaan että M10x55. Ja ainakin mulla oli ainakin 15mm kierteetöntä osaa ennen kantaa. (Ja pitääkin olla, muuten katkeaa varmasti)
    M10x60 ja 12,9 pultit + lisäprikat meni nyt paikoilleen.

    Toinen kysymys: Muistaako kukaan mitkä laakerit on niissä pienissä yläpyörissä? (Takapukin iskarin etupään kohdalla)
    (äänestä päätellen vaihtokunnossa, ja näkyi olevan jopa vaihdettavissakin, malli unohtui vaan tallille 25km päähän...)
    Edit: Em. laakerit on 6202LU eli ihan speciaali, jota ei löydy kun törkeään hintaan erikoisliikkeistä.
    Joten pitääpä sorvata jossain vaiheessa uudet aluholkit sinne väliin, ja vaihtaa normi 6202-2RS
     
    Viimeksi muokattu: 19/1/19

Suosittele tätä sivua