Apex 2011->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Slow, 10/1/11.

  1. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Sinne muuttuu muutakin kuin pelkkä jousi.
    Painot, jouset,rullat ja joissakin tapauksissa helix mutta variin aina jäykin Jammun oma.
    Valitettavasti en nyt ala tuosta vääntämään( popparit ja cokis takasin jääkaappiin), tämä asia käsiteltiin jo viime vuonna.
     
  2. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Tieto yleensä tuppaa vähän maksamaan, kun joku on sen tiedon eteen nähnyt melkoisen vaivan ja hommanut osat/ tehnyt/ teettänyt eri variaatioita ko.osista.
     
  3. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Noo ei kai tuo noin salatiedettä taida olla.
    Onhan tuota omaakin - 13 mallin xtx:ää hierottu hanskin ja omien oppien mukaan nyt jo kohtuu hyvä, mutta aina voi parantaa ja sekin ettei kaikki halua samanlaista.
     
  4. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Kovasti tuntuu salatiedettä olevan nämä jammun säätövinkit. Polaris ja BRP puolella niistä kuitenkin täällä vapaasti keskustellaan, eikä olla joka tiedosta heti rahaa vailla, vaan annetaan hyvän kiertää.
     
    Jii.Pee tykkää tästä.
  5. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Jo on salamyhkäistä touhua jammy miehillä :D Vai pitää oikein osia teettää että saa voimalinjan pelaamaan.
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Sehän siinä on erona brp:n hommaan että remmit kestää vakiona 10tkm kpl joten ei niin akuuttia ongelmaa ollutkaan ikinä ja täällä ei ole isosti liikkeiden/maahantuojan tukemia sponsoroituja kuskeja huutelemassa eikä lottovoittajia...
     
    Viimeksi muokattu: 22/1/19
    Zombie, jämy78 ja bavo tykkäävät tästä.
  7. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Tässä omaa salatiedettä, kelkka Apex xtx -13 ajettu noin 8000km. Penkitetty(Ravitec) vakiona 150,5hv/10300 kierrosta, pikku imupuolen muutoksilla 155,4hv/10150 kierrosta.
    Matto 44 harjalla ja välitys muutettu ketjukoppaan(hammsta pienempi ylähammasratas). Kytkin: painot 8FA(rx1 vakiot) joissa kolme niittiä 74.3grammaa (vakiot 95,5 grammaa, mutta ei purista tarpeeksi, suora muoto), rullat 17mm(hanski),jousi G-P-G tai B-S-B.
    Kakkosessa vakio helix (51/43) ja Yamahan jäykin jousi, esijännitystä 90. Mulle näin kohtuu hyvä, kun ajo pääsääntöisesti reitillä, jaksoi nousta kyllä myös Riksunkin rinteitä.
    Toki vieläkin meinaan kokeilla eri settejä(löysempää ykkösenjousta ja jyrkempää helixiä, jospa jaksais ??), vaikka on tuolla jo muutamia jousia ja helixejä testattu. Se inhottava lähtönykäisy on jo aika hyvin pois ja kiertääkin tuon reilun 10000 missä paras teho (toki tehoalue näissä on laaja eli ei haittaa vaikka jäisi allekkin). Tuosta voi lähteä jokainen hakemaan omaa settiä, ehkä kannattaa ostaa suoraan Dalttonin säätöpainot heti aluksi(Lake-import).
     
    Viimeksi muokattu: 25/1/19
    FFoxi, bavo ja Hemikoo tykkäävät tästä.
  8. haka

    haka Member

    Hyvää infoa, kiitosta. Minkälaisilla kierroksilla akulla rupeaa kytkin tarraamaan kiinni?
     
  9. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    aku tarkistatko vielä painot?
     
    paikkari tykkää tästä.
  10. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Lähtökierrokset noin 4000, eikä juuri nykäse. Tarkastan vielä illalla painot kelkasta , nuo kirjoitukset oli testipäiväkirjasta, oisko lipsahtanut kirjoitusvirhe????.
    Hihnana mulla on Carlisle Ultimax XS, ero oli aika huomattava(positiivinen) kuluneeseen alkuperäiseen.

    Iskarit on vakiot alustassa joissa Ravitecin pöydällä suunnitellut simmit(itse mukana vaikka en juuri ymmärrä mitään:)) ja TOIMII. Sukseniskarit Fox Evolit, nätimmät ja keveämmät kuin vakiot+1cm pidemmät(tuskin hyötyä), niissäkin simmitys muutettu. Väitän että tuo iskarisäätö riittä 95% ajajista kun ei tuo Apex oo mikään pattihakkuri. Suksiakin testattu ja reippaassa reittiajossa pelaa tuo CA BX hyvin mutta hitaassa ajossa nyppii, Gripperi siinä parempi, toki muitakin hyviä voi olla. PP:tä meinaan myös kokeilla?. Penkkiä on muokattu verhoomossa niin että istumakorkeus on noin 3-4cm normaalia korkeampi, mutta päältäpäin eroa ei huomaa kun foamin jäykkyyttä on vain muutettu, oma nahka laitettu takasin. Sarvia viety noin 3cm eteenpäin ja noin 2cm korkeammalle Rox:in palalla jotta ajoasento parempi.
    Näitä Apexeja taitaa Suomessa olla niin vähän ja vanhoja ettei niiden muutokset ole mitään salatiedettä(kukaan ei rikastu) ja suurinosa pitää täysin vakiona ajaen sillä auringonlaskuun.
    Itse olen näillä muutoksilla erittäin tyytyväinen kelkkaan, vaikka joitain pieniä muutoksia kyllä kokeilen vielä, vaikka tuskin niistä mitään hyötyä on, kiva vaan testata ettei tarvi vaan luulla.
     
    Viimeksi muokattu: 23/1/19
    Hemikoo, haka ja taputu tykkäävät tästä.
  11. x skodoo

    x skodoo yamaha winderi

    Loppuiko apexin tuonti 16 malliin kun ei tunnu myynnissä uudempia olla?
     
  12. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Jep! Jenkeille meni vielä yksi spesiaali versio, mutta eurooppaan sitä ei tuotu. Valmistus loppui 2018 malleihin. @Fiiberi korjatkoon, jos oon vääräs.
     
  13. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Kyllä painot on 8FA.
     
    Viimeksi muokattu: 24/1/19
  14. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Tarkoitin tuota niittimäärää..
     
  15. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Se voi viedä aikaa kun irroitan painot ja punnitsen uudestaan, mutta ilmoittelen kun punnitsen.
     
  16. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Paino itsessään 64, painossa 2 niittiä, se oli asia joka kiinnitti huomion. 1548348577964770291594.jpg
     
    paikkari tykkää tästä.
  17. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Eikö o hanski mukavaa, että tiedetään mitä sinne voimansiirtoon pistetään, mutta ei kuitenkaan tiedetä:D:D
     
  18. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Voi olla kirjoitusvirhe muistiinpanoissa mutta selviää kun punnitsen (ainahan tarkistetaan kun muutetaan) . No pääasia että toimii
    Juuri tuli pari jousta ja yksi helixin lisää niin voi taas testata. Kirjoitellaan sitten lisää kun testataan jos tulee parannusta.
     
    Viimeksi muokattu: 24/1/19
  19. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Meneehän tämä tietysti hiustenhalkomiseksi mutta tuli vaan mielikuva että olisi ollut jotkin 3 reikäiset painot @ akulla kun niittejä olisi 3 per paino.
    Jokatapauksessa hyvähän nuo olisi saada käyttäjiensä mielenmukaisiksi ei siinä mitään, tahtoo vaan olla että jos tänne jotain nk. säätösettejä julkaisee niin sitten alkaa se intto , että miksi nuin. Uusiin malleihin tehtyä säätöä en julkista syystä että kohta kaikki on niitä kinuamassa valmistajan/ maahantuojan piikkiin ymmärtämättä että nämä täältä tulevat on vaan " vinkkejä" ja minun mielipiteitä kyseisestä kamppeesta kulloinkin.
    Varmaan osalla käyttäjistä on parempiakin säätöjä esim Apexiin mutta näin on paras ollakkin, minulla nuo lelut on olleet säädettävänä ja ajettavana vain vkl: n yli tai ehkä muutaman päivän sen päälle, kokemuksesta vaan perusasioita on tullut opittua että ihan mitä sattuu ei tarvi kokeilla.
    Joitakin asioita kuten esim.nuo isommat rullat joita olen suosinut ei saa kaupasta vaan ne on ollut tarpeen tehdä itse, jouset on yleensä olleet Yamahan omia, helixit on tullut tilattua maailmalta koska nuita muuttuvakulmaisia on vähänlaisesti Yamahalla ( 2)...
     
  20. jp10

    jp10 Well-Known Member

    Mulla ois 3fa painot kolmella niitillä.kai ne on nytro mtx.n vakio painot.nakkaanko apexiin vai ostaako joku pois
     

Suosittele tätä sivua