Polaris axys XCR 600&800 2017->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä pro x 550, 19/3/16.

  1. fastmxz

    fastmxz Polaris

    Onko kenelläkään iskareiden min/max mittoja niin vois alkaa miettiin että pysyykö nuo walkkerit alla vai alkaako jalostamaan tallin nurkasta löytyviä wp:n pumppuja tuohon alle. Ei kuitenkaan ihan ilmaista ole tuo iskareiden pituuden muuttelu kun alkaa sylinteriputkea ja männänvartta menemään uusiksi. Nuo mulla olevat wp:t on alkujaan iqrr tai r pumput, jotka muokattu proride sb assaultin mitoille. Hyvällä tuurilla nuo etukepit ja etupukki saattais olla sopivia jo valmiiksi, mutta takapukin iskarinhan joutuis muokkaan isolla kädellä kierrejouselle sopivaksi.
     
  2. Ves_ku

    Ves_ku Assault 850 2020

    Walkkerit kävi simmissä ja samalla suksiin pykälää jäykemmät jouset, samoin etupukkiin 180 lb/in lineaarinen alkuperäisen progressiivisen tilalle.

    Omaan makuun aikas makoisa tuli noillakin muutoksilla. Jos vaan huoltoväli pysyy yhtään järkevänä niin tyytyväinen oon.

    Tuolta toisesta ketjusta lueskelin Vonikan jousten jäykkyydet Öhläreissä ja pidän aika radikaalina muutoksena verrattuna siihen että ite uskalsin edes jousia lähtee kirimään. Mukava olis päästä kokeilemaan miltä tämä kelkka oikeella alustalla vaikuttais, mutta nyt siihen en viitsi tuhansia sijoittaa.
     
  3. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Sanottakoon muillekkin ettei tarvi kaivaa niin itsellä edessä 28nm jouset ja telaston jouset 34nm. Kuskilla painoa 80kg.

    Tosiaan äkkiseltään tuntuu et aika rajut on jouset vanhoihin verrattuna. Itselläkin edellisessä pykälää jäykemmät edessä vakioihin verrattuna ja shimmattu täysin mut nyt oli ammattimies tehnyt tälläiset valinnat.

    Kävin nyt ihan vertailuna aamulla ajamassa tuolla vanhalla kun tulin ajamasta niin onhan se hempula ja herkkä jakamaan. Patriotti pelaa kuin unelma ja menee patissa kuin juna riippumatta tuletko vähä poikittain alas tai miten vain. Nyt näyttää siltä että tämä alusta jopa kestää ajoa. Edellisistä rush runkoisista olen saanut iskarista mehut pihalle vähintään 1-2krt/kausi vaikka omasta mielestä itsellä ei edes kummoiset vauhdit tuolla reitillä ole.
     
  4. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Eks huolto tehty ja uus kartta koneessa. Sen mitä pihalla koitin kun otin autosta talliin niin hieman herkempi mut ei osaa vielä sanoa ennen kuin pääsee reitille.

    Uusi etupuskurikin löysi tiensä paikalle, tämähän on ihan ulkonäöllinen valinta ja tuntuu istuvan :D
     

    Lisätyt liitteet:

  5. sjp

    sjp New Member

    mistä näihin saa jäykempiä jousia?
     
  6. Vonikka

    Vonikka Well-Known Member

    Ihan paikallisesta polarisliikkeestä löytyy
     
  7. Moottorikelkkailija

    Moottorikelkkailija LYNX XTERRAIN RE 900 ACE TURBO R 2024

    Terve kaikille!

    Ostin Torniosta Polaris Axys XCR Swithbach 800 2018 moottorikelkan. Myyjän puheista ja tämän ketjun viesteistä päätellen kelkan entinen omistaja on nimimerkki Vonikka:) Kelkalla on ajettu noin 900 km. Kiinnostais vähän kelkan historia jne..lisäksi mietin, että olisiko hyötyä siirtää suksien holkkeja siten, että keula levenis jonkin verran. En oo mikään pro-tason harrastaja. Tämä on mulle ensimmäinen tämmönen uudehko kelkka...
     
  8. Moottorikelkkailija

    Moottorikelkkailija LYNX XTERRAIN RE 900 ACE TURBO R 2024

    Ajattelin, että oliskohan se vakaampia ajella, kun sukset ovat leveämmällä...
     
  9. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Aikanaan Indyyn tein vastaavan holkkimuutoksen. Ei sillä juuri psykologista vaikutusta kummempaa ollu. Perinteisesti nuo reittipollejen keulat pelannu erittäin hyvin ainaki minun makuun.
     
  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    @Hurruttelija Kelkkan on melko usein vakaimmillaan silloin, kun suksen asemoi olkatapin keskilinjan kohdalle. Eli olkatapin keskikohta sekä ohjainrauta ovat samassa linjassa.
     
  11. Moottorikelkkailija

    Moottorikelkkailija LYNX XTERRAIN RE 900 ACE TURBO R 2024

    Joo, se tuntuukin loogiselta, kiitti tiedosta...
     
  12. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Jos olen oikein ymmärtänyt, niin gripper suksen kumet olisi hyvä vaihtaa Durapro kumeihin, jos haluaa pitää reuna-asetuksissa suksia. Kumi on reunoilta heppoinen rakenteeltaan ja voi lyödä suksen pystyyn. Keskiasennossa vahvempi kumi. Näin ainakin RMK malleissa
     

Suosittele tätä sivua