Rotax 550 kampiakselin kestovoideltuihin laakereihin rasvaa

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Fred Scuttle, 11/3/19.

  1. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Minkälaisella ruutalla olette laittaneet, ja onko rasvaa saatavilla sopivissa annospakkauksissa?
     
  2. mikap92

    mikap92 Well-Known Member

    Lääke ruuta varustettuna letkun pätkällä, ja saa sitä 50g purkeissa. Jos halvalla haluat päästä nii täälläkin myynti palstoilla, joskus ollut 50g annoksia 30e myynnissä
     
  3. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Thanks. Mitenköhän osais pistää oikean määrän, lopettaa painamisen, kun tuntuu enemmän vastusta?
     
  4. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

  5. mikap92

    mikap92 Well-Known Member

  6. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Minkä verran tuota uskaltaisi laittaa, ettei tule liikaa?
     
  7. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Jos jättäisi tuon täyttöputken auki(laittaisi pitemmän letkun, ettei likaa menisi sisään), niin tulleekohan liiat lämmetessään pois?
     
  8. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo



    Paljonkohan sopiva rasvan määrä lisätessä vanhoihin laakereihin, ja mitä liimaa olette käyttäneet lohkojen väliin?
     
  9. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Hylomar M olen laittanut lohkonväleihin. Rasvaa olen laittanut niin että laakeri on täynnä mutta laakeritilaan stefan taakse olen jättänyt tilaa reilusti, rasvaa siihen korkeintaan akselin puoliväliin. 50g ruiskusta jää yleensä hieman yli.
     
  10. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Aattelin laittaa, kuten videossa, mutta laakereiden väliin puolen akselin matkalle?
     
  11. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Kai tuo laakerirasva käy myös stefan huullokseen, vai pitääkö se olla Petamoa?
     
    Viimeksi muokattu: 9/1/20
  12. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Totta sinne stefan huullokselle käy vaikka moottoriöljy tms liukas tai muu mikä huulille roiskahtaa.
     
  13. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Eikö tuo petamo ole jarrukumirasvaa; muutamassa videossa ja keskustelussa käsketään laittamaan tuota.
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Enpä ole petamosta kuullutkaan ennen, aina vissiin tehnyt väärin kun jotain rasvaa sutaissut stefalle. En toki ole noin hienoa kampetta ikinä rempannutkaan.
     
  15. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Paljosta olet paitsi jäänyt. :)
     
  16. wasted years sleds.

    wasted years sleds. Well-Known Member

    Moottorin stefan huuloksille voi laittaa hyvälaatuista vaseliinia, sellaista joka kestää pakkasta ja lämpöä.
     
  17. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Tappi- vai laakerirasvaa? :)
     
  18. TS82

    TS82 Hullulla hullun mieli..

    Ite oon käyttäny punasta tappirasvaa. Kampuran valakosta vasukkaa tai mitä on sattunu käsillä olemaan sillä hetkellä. Kaikki on toiminu. :)
     

Suosittele tätä sivua