Nordtrackin kytkimen osat

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä jallu80, 17/10/19.

  1. jallu80

    jallu80 Well-Known Member

    Mulla on -90 Ockelbo Fighter jonka kytkin kilisee ikävästi. Siinähän on Nordtrackin kytkin, johon kyllä löytyy fiber-rullat, liukupalat ja sen semmoiset mutta onko siellä vielä fiber-pusla akselilla? Ja jos on niin mikähän se olisi, löytyykö varaosana?
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Se on siitä tähän että kannattaako tuota korjata. Etsi jostain uusi /käytetty IBC kytkin tilalle ja aja huolettomia kilometrejä.
     
    pezq^ tykkää tästä.
  3. jallu80

    jallu80 Well-Known Member

    Joopa joo. Eihän siinä varmaan mitään järkeä olekaan, vaan enhän minä sitä kysynytkään. Vaan sitä että onko siine erikseen puslaa akselilla. Rullat on jo tulossa vaan luulen ettei lautasen heilumista niillä estetä. Vielä en ole tutustunut kytkimen sisuskaluihin ja räjäytyskuviakaan en ole löytänyt. Aina vaan purkanut ja kasaillut noita Cometeja.
     
  4. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Kyllä siinä muistaakseni on sellainen kuparipusla. Mutta...

    En halua tietenkään masentaa. Mutta kuitenkin :D Nämä vanhat Nortrackit ei tuppaa tulemaan hullua hurskaammiksi, vaikka sinne vaihtaa nuo rullat. Ne painovarsien reijät yms tuppaa kuluun soikeiksi jne. Sinne saranaan on jengi tehny puslia esim moottorisahan männäntapeista. Myös muuta kulumista näihin tulee melko riskisti, jos sattuu niin että rullat kuluu kantikkaiksi. Melkein järkiään nää kytkimet on kyllä tullu tiensä päähän jos sinne ei ole tehty huoltoa. Tai huolto on tehty, tyylillä kootut teokset. Sitten sielä on minkä sattuu painoisia painovarsia jne.

    Mutta ulommassa lautasessa on pusla ja se tais olla vakiona kuparia. Se, että saako sitä mistään, onki toinen juttu.

    Yks mikä on jännä, on se että sulla on Fighterissä tuo Nordtracki. Minä muistin että näissä on Powerblocki.
     
  5. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ja edittiä. Tarkistin, kyllä se vaan tuo Nordtrakki oli näissä taistelijoissa vakiona.
     
  6. jallu80

    jallu80 Well-Known Member

    Tuossa liepottaa ja kilisee jo niin roimasti se kytkin että tuli lienee työnsä tehnyt. Mielenkiinnosta vaan ajattelin koettaa entrata tuota. Pitää katsoa mitä sinne voisi itse tehdä uusiksi ja koneistaa vaikka kuparipuslasta käypänen holkki. Ei siinä palkoilleen pääse vaan onpahan värkättävää.
     
  7. jallu80

    jallu80 Well-Known Member

    Vai ei kannata korjata! Purin kytkimen ja sieltähän löytyi vika! :p:p Koko painovarsihärdelli joka on kolmella m6 kuusiokololla kiinni liikkuvassa, oli irronnut. Jollakin konstilla koko paketti pultteineen oli hypännyt sivuun. Joku kelkkajumala vaan piti ne oikeassa asennossa ja kytkin toimi joten kuten. Nyt ei heilu lautanen, ei kilise hilut ja lähtee liikkeelle kuin atte potalta. Ja kaikki sisuskalut oli hyvässä kunnossa.
     
    Viimeksi muokattu: 18/10/19
    T-Cat ja pezq^ tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua