Ski-Doo Mxz 128" Iron Dog

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Nenone, 7/1/15.

  1. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Tämmöinenhän se tuli sitten laitettua, osin tämän topikin ylistävien kommenttien ja osin sattuman ansiosta. :) Korjailin siis kamppeen edellisen epäonnen jäljiltä, liekkö foorumilaisia? Onhan se hurja kampe kaikin puolin, tämä siis 800. T3 Summitilla tullut jonkin verran ajettua ja nyt pitkänä 850, niin jotenkin tuo tehon ja räväkkyyden tuntuma jäi itseni kohdalla latteaksi odotuksiin nähden. En kyllä reittikelkalta tuon enempää vetoloisia kaipaakkaan. Alusta on omaan ajoon melko just, jämäkkähän se on jos hissukseen ajelee, mutta kyllä itse kiristelin perusasetuksesta vielä pari naksua. Matoksi vaihdoin Catin crossimaton, missä pitoa riittää kunnon lumella, mutta jäisellä se on tosi liukas. Suksiksi PP:t, mutta taidan koittaa vielä vetomiesten kehoituksesta C&A:ta, jota olen kyllä aiemmin pitänyt liian on-off-suksena kurvipidon puolesta omaan makuun.

    Onkos porukalla lykätty huolloissa uutta ohjelmaa boksiin? Tai onko muilla ollut ongelmaa, että pitkässä reippaassa ajossa kelkka rupeaa röötäilemään kiihdytyksissä? Näin kävi ittellä, kun kävin yhden enskan koittamassa ja tuli lypsettyä kaasua vähän reippaammin. Oisko tuo softapuolella? Tulpat ja pa.suodin menee kyllä myös vaihtoon.

    Nättihän se on kuin sika pienenä... :)

    IMG_2753.JPG
     
  2. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    On se ainakin minun makuun ollut ainoa kelkka, joka on lähes valmis suoraan paketista. Eikä ole ollut mitään vikoja 2500 km aikana, yksi remmi meni justiinsa 2400 km kohdalla.
     
  3. Kapili

    Kapili Active Member

    Itellä kans hyvä maku jäi,viime talvena yks kaveri ajoi keulaan,meni lunariin.nyt on 850 pätkä.vähä on terhakampi tämä uus,muutoin varmaan aika sama.
     
  4. o-p-k

    o-p-k 800 ID E-tec -15, 440x -06

    Täälläkin nyt menty 3 donaa ilman mitään ongelmia. Välitystä oon vähän tihentänyt, mattona 41 cobra nastoilla, löysemmät hakaneulat vaihdoin, nyt on bladet suksina totaltek racing raudoilla. Ja sit tietysti kun on tuohon iskari leikkiin ryhtynyt, niin ainaista sen "täydellisen" iskarin tavoittelua..;)
    LaFlamme racing kytkin setti oli paikoillaan ja vetää kyllä sillä kun mielipuoli tuonne 160-170kmh asti. Mutta otin sen nyt pois, koska on tosi vmäinen ajaa hiljaa. Loikkaa kun rusakko liikkeelle heti kytkennästä. Pirun mukava ajaa autoon ja talliin..:confused:
    Mutta kaiken kaikkiaan hyvä kelkka.
    Kylläpä noita kilsoja vaan kertyy vähän, kun asuu täällä missä ei pääse ajaan ollenkaan.:D
     
    Viimeksi muokattu: 8/2/17
  5. Kapili

    Kapili Active Member

     
  6. Tenttu

    Tenttu New Member

    Tämmönen tuli hommattua, ja oikein hyvät on ensivaikutelmat. Onko kukaan löytänyt service manuaalia?
     
  7. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Etupää kaipaisi uutta shimmiä omassa -16x-RS:ssä. telasto jo tehty samaksi kuin Iron dogissa joka on hyvä. Yhdestä pyörästä säätyvä malli on kyllä kätevä ja toimii reittiajossa ihan hyvin mutta kyllä kaipaan silti erillisiä säätöjä kun pitää oikeasti alkaa mennä kovaa . Ilmeisesti tuohon voisi vaihtaa purkuiskarista saman säädön kuin Lynxin kepeissä on jos löytää vain ?. Jouset olen vaihtanut 22nm ja nyt on ongelma että ei löydy sellaista nupin asentoa jossa hitaan ja nopean vaimennuksen suhde olisi sopiva...Myös paluu vaimennus on vain 2 auki enää nyt jäykemmillä jousilla.
    Mielessä on käynyt kokeilla 24nm jousillakin ehkä jos keula kantaisi niillä enemmän.
    Ajatus oli lisätä iskariin hidasta vaimennusta ja paluuta shimmaamalla niin iskari toimisi enemmän hitaan vaimennuksen alueella ja keulan koko 300mm joustomatkan voisi hyödyntää .Nyt liikerata vain pienenee kun joutuu nuppia kääntämään pienemmälle ja nopeaa vaimennusta tulee liikaa...
    Joo, paras ostaa kunnon kepit kerralla ois tietenkin yks konsti ;)
     
  8. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Itellä juurikin 24nm jouset tuon kantavuuden nimissä. Redshocks on mulle kartat noihin tehny ja pelaa omaan makuun kohtuudella. Kantaa hyvin olematta paukkukova ja käyttää koko joustomatkan.
     
  9. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    varmaan sitten 24nm jouset pitää hakea ja alkaa niihin sitten etsimän sopivat shimmit tekijöiltä. Nykyisiin 22nnm jousiin on pitänyt esaria laittaa 4.5mm(3kierrosta) joten ei ne liian jäykät ole olleetkaan.
     
  10. juhve

    juhve SKI-DOO mxz 600 etec irondog 2021

    Moro tuli hommattua 17 malli iron dog saako jostain kestävämpää akselia etupukin iskarin alapäähän nykyinen oli jonkin verran mutkalla
     
  11. Junde

    Junde Well-Known Member

    Vanhemmissa RS on m12 pultti ja paksumpi aksila. Tai sovittaa tuon kuvassa olevan -17 RS lisätuen sinne. Tuo siis tukee keskeltä sitä iskarin alapään aksilaa.
    upload_2019-11-19_7-38-4.png

    Vaihtoehtojahan on tietysti laittaa toisenlaista simmiä iskariin tai ajaa hiljempaa vastapattiin. ;) Aika hyvin tuon vakionkin pitäisi kyllä kestää.
     
    Viimeksi muokattu: 19/11/19
  12. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Mulla on -16 mallisessa XR-ssä tuo lisätuki. Sen reiät ei ihan osu kohdalleen liukurunkoihin kaikkien reikien osalta. Etupukin alapää on kestänyt kyllä eikä ole edes mutkalle joten on saattanut jopa auttaa... shimmi on dogista kopioitu omaan joten sillä on kestänyt kyllä. Etupukkihan on aika löysä kun on kytkevä alusta.
     
  13. Junde

    Junde Well-Known Member

    Tuossa vielä valokuva, kun tuo oma alusta sopivasti lattialla. Nuo pikkuruuvit tosiaan taitaa vakiona osua noihin reikiin. Tuo oma on muutenkin vähän hakenut muotoaan ajansaatossa, niin nuo päätylapot ei ole vakiot.
    [​IMG]
     
  14. KMM

    KMM Active Member

    Mulla -17 iron dogissa pysy akselit suorana mutta etupukin kybbiläisestä jäi öljyt kolari-levi välille.
     
  15. LRacing

    LRacing Well-Known Member

    Joo, olen porannut uudet reiät niille pikkuruuveille ja sillä on menty. Toinen meni niistä poikki ja piti vaihtaa nyt syksyn tarkistuksessa joten on ottanut iskuja vastaan. Samoin olen hitsannut uudelleen sitä tukea myös kun repesi saumoista.
     

Suosittele tätä sivua