Summit 850 etec

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä vilhe85, 27/4/16.

  1. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Ketkä näihin Summasiin on foxin floatteja laittanu niin mitä paineita ootte laittanu? Keulassa nyt lähinnä...
     
  2. killer-wo

    killer-wo Forest Fox -01 Summit Expert

    Oletteko laittaneet Summitin tai freeriden keulaan jotain vahvistettuja puskureita pusikkoralleja silmällä pitäen. Onko lisäpuskureista hyötyä jos kopsahtaa keula puutavasten. Eikö tuo uusi keulaosa ole vahvempi kuin aikaisempi alumiinista pokattu. Jos jostain puskurista hyviä kokemuksia niin vois jakaa tänne.
     
    osku1619 tykkää tästä.
  3. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Skinz tai BRP:n XC. Näistä ainakin jälkimmäinen kestää ihmisen eliniän.
     
  4. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Kannattaa laitattaa. Itellä vakiopuskuri ei suojannu mitään. Leves vaan ja hajotti muovit ympäriltä, eikä puu ollu etes rannetta vahvempi.
     
  5. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Jännästi suunniteltu. Vanhassa mallissa teki juuri samalla tavalla. Ajoin keulan risuun mitä ei edes törmäykseksi tuntenut. Puskuri aivan mutkalla ja samalla rikkoi ylä ja alamuovit ympäriltä.
     
  6. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Mulla on ollu kahdessa 850 summitissa se BRPn XC puskuri ja on tullut kaadettua puita melko paljonkin risukko ralleissa. Hyvin on puskuri kestänyt ja mielestäni XC puskuri on sopivan huomaamattoman näköinenkin VS vaikka nyt se BRPn adventure härpäke.
     
    Driver tykkää tästä.
  7. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Tuo edellä mainitun XC puskimen itsekkin jos laittaisin jos jonkin. Vakio kestää kohtuudella kyllä, itsellä ei gen4 ole vielä yhtään vakiopuskinta mennyt vaikka on kolahdellutkin tässä edellisen 3 talven aikana.
     
  8. Marne79

    Marne79 Lynx Rave 850 RE

    Adventure malli on lisäksi erinomaisen hyvä keräämään lunta ja jäätä mukaansa sopivalla kelillä.
     
    mikzar ja Vilbur tykkäävät tästä.
  9. ttervola

    ttervola Active Member

  10. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Minä olen testannu tuommosta. On aivan ok puskuri tuokin. Ei varmaan ihan niin jämerä kuin se valumetallinen XC, eikä suojaa samalla tavalla sinne sivuille.
     
  11. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Pitikin mennä kehumaan :D kelkka puuhun ja puskuri solmuun. Nyt tuo XC paikallaan ja vaikuttais aika jämyltä.
     
    mikzar ja vetkulilm tykkäävät tästä.
  12. vetkulilm

    vetkulilm -23 Freeride, -19 Iron dog 600R

    Oon pohtinu, että tuo XC vai se adventure.. Se näyttäisi suojaavammalta. Ei kyllä niin hyvän näkönen oo
     
  13. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Adventure antaa suojaa tuolle keulamuoville jonkin verran, mutta sopivalla kelillä kerää enemmän lunta ja jäätä ja painaa enemmän. Itselle tuon puskimen funktio on että suojaa putken. Tuo alamuovi ei kallis ole vaikka joskus vaihtoon menisikin. Siksi päädyin itse tuohon XC-malliin, simppeli ja lujanoloinen rakenne eikä pomppaa silmille...
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  14. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Adventure on liian monimutkainen ja ei kyllä kestä osumia kovinkaa paljon. Ennemmin Lynxin Explorer kuin tuo Adventure. Hintaerokin on ihan merkittävä. Mutta jos miettii suojaavuutta, on tuo XC paras mahdollinen. Ennemmin purkaantuu kelkka ympäriltä kuin tuo puskuri.
     
  15. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Nonii, tuolla Summitilla ny ku on vähän tolskannu tuolla pensikoissa, niin ilmeisesti on johonki kiven nuskaan raapassu matto sen verran että on yks harja lentäny mäkeen ja repiny pintakerroksen auki seuraavaan harjaan asti. Todennäköisesti siis purkaantuu tuo matto lopullisesti ennen ku tämä talvi on taputeltu..

    Mutta, mikä matto tilalle?

    Ihan noin korkea harjanen ei tarttis olla, luulen että 51mm riittäs vallan mainiosti minun ajoihin, ja josko semmonen ois sitte vähän pitkäikäsempikin. Tuolle 165" pituudelle ja 3" jaolle (vai onko tuo peräti 3,5" jako?) on vähän heikonlaisesti tarjontaa, mutta johan tuohon askartelis mitä vain 162-165" pitusena, ja vetopyörät vaihtamalla vaikka 2.86". Leveyshän tuossa on 40cm, joten onko se laitettava 38cm leveä tilalle, vai sopiiko se 41cm leveänä kaupiteltava tuohon (eli onko se todellinen leveys sitte 40,5cm pyöristettynä)?

    Yksi, ehkä varteenotettavin, vastaantullut matonreuhka ois Camson Challenger x2,7 41x412x68mm, 3" jaolla.. Tuollaisen sais pyöreästi tonnilla alle.

    Parempia ideoita?

    Vetopyöriksi ilmeisesti sopivat ne brplle myytävät pipariakselimallit..


    Siispä, vinkkiä kestävistä ja hyvistä yleismatoista otetaan vastaan...

    Ja onhan nuo reutaleet sen verran suolasen hintasia uutena, että käytettyäki saa tarjota, kunhan on hinta ja kunto oikeassa suhteessa keskenänsä.
     
    Viimeksi muokattu: 22/1/20
  16. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    Meneehä siihen se sp mallin vakio 64 lappune, ei tarvi alkaa vetopyöriä vaihtelee.
     
  17. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Onko se kuinka kestävä matto?
    Ei nimittäin paljon mieltä lämmitä jos taas ens talvena pitää olla mattoa vaihtamassa ‍♂️

    64mm harja näkyy olevan muutenki matalin tuossa koossa, että sinänsä se vois sopiakki..
     
  18. pezq^

    pezq^ Nykyää Lynxejä

    En osaa sanoa, jotkut ajaa niillä jonku 8 tuhatta ja jotkut tuhat, puskaviltto hommissa itellä ei oo mikään matto kestänyt ikinä paria tuhatta enempää.
     
  19. Vilbur

    Vilbur Well-Known Member

    Composit merkiltä löytyy 67mm lappunen matto 3,5" jaolla. Ei tartte alkaa vetareita vaihtaan ja aika reilusti huokeampi hinnaltaan kuin alkuperäset.
     
  20. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Niin, liekö se itellä olis kestoikä lähempänä tuota 8 tonnia.
    Tuon nyt käsiin hajoavan lienee edellinen omistaja ajanut pehmeäksi, ja mulla nyt sitte eskaloituu..
     

Suosittele tätä sivua