Polaris Axys 850 sks 146" 2019->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä kaahari, 6/3/18.

  1. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    Nyt on sks sisään ajettu. Ainoastaan 1 tulppa pimeni ja yhden kerran booasi ja 2 kertaa piti kaasun kans käynnistää. Muuten kyllä pelannu pirun hyvin ja mattokaa ei ole hypänny kertaakaan yli enkä ole vielä kiristäny kertaakaan 380km nyt mittarissa. Nyt käyttää huollosaa ja sitten lähteä vähän pitemmälle turneelle. Erittäin mieluisen oloinen kelkka noin vakio vehkeeksi.
     
    LittleSnowman tykkää tästä.
  2. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Mulla 500km mittarissa, 3 tulppaa kytkimen puolelta, matto hyppi eka kerran 5km ajettuna, kiriny ainakin 5-6 kertaa ja aina alkaa hyppimään kun hetken on hauskaa ajaa.. Penkinaluslaukku meinasi kans tipahtaa heti alkuunsa, eivät ollu saanu oikein paikoilleen liikkeessä. Kytkimen puolen kate ei pysy ylälaidasta kiinni, aukeaa parin kilometrin jälkeen aina uudestaan. Metässä kierrellessä saa noin joka kolmas kerta nykästä kaasulla käyntiin. Kytkimelle kokeilin ensin löysempää jousta, nyt 10-72 painot muuten vakiona. Mahtava kampe, juuri oikea laite mun käyttöön, läpivetävät tilasin jo viime keväänä, jos ne lopultaki saapus niin ois valmis kampe.
     
  3. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    Niin no tuo kytkimen puolen sivukoppa ei pysy mullakaa kiinni siitä yläkiinikkeestä, mutta sillä nyt ei minulle ole mitään merkitystä, ku se kuitenki pysyy sillä lukolla kiinni. Näkyy melkein kaikista polleista se irvottavan siitä.
     
  4. HMK

    HMK Well-Known Member

    Hyvin pelannu ainaki nämä 270km. Nakkasin heti ajamattomana 10-74 puntit(76 ei saanu), 160-240 varinjousen, 18 yläpyörän, ja läpivetävät. Ja tieten reikäläpän, panssarin ja jykevämmän puskurin. Yhtään tulppaa ei oo menny eikä muutakaan. Alhaalla tuntuu olevan potkua enempi kun entisessä 800. Aika näyttää pääseekö samaan ku -18 800, eli ei vikoja 4100km.
     
  5. Aloittelijan kysymys. Mikäli tulppa menee vaikka 100m ennen rantaa niin voiko ajella pihaan vaihtamaan tulpan vai heti sammuksiin?
     
  6. LittleSnowman

    LittleSnowman Well-Known Member

    Ajelet pihaan vaan vaihtamaan.
     
    Maisemakaahaaja tykkää tästä.
  7. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    No jos se piha on siinä rannan lähettyvillä eikä 5km päässä. :D
     
    LittleSnowman tykkää tästä.
  8. jumo

    jumo Well-Known Member

    Puhukaapa minut pois tästä. Iski hinku vaihtaa tuo 800 155 SKS lyhyempään ( eli -19 SKS 146) . Mulla tuo 155 37" keulalla. Ajelut on umpisreissuja Ruotsissa ja sitten reittiä Ylläksellä ja tässä kotinurkilla. Reittiajo tulee nyt lisääntymään kun poikakin sai kortin. Umpisessa tuo 155 on todella mieleinen ja 800 kone on pelannut tosi hyvin ja teho riittää mulle hyvin. Reitillä tuo ei oikein ole kotonaan.

    Umpisreissut on selkeesti kauden kohokohtia mutta määrällisesti vähemmän niitä ja kun oikeasti niitä täydellisen pehmeitä umpispäiviä ei talveen montaa osu, vähänkään kantavammalla kelillä 146 menee mihin tarvitsee.

    Ysitoistaisen ongelmat koneen suhteen on tiedossa mutta takuuhan niissä on ja -20 pata tulee jos nyt kosahtaa. Toki se tympii jos reissu menee pilalle tai leviää pahaan paikkaan.
    Vähän ajettuja kohtuu välirahalla on paljon tarjolla. Ajatus olis ajaa vuosi ja sitten 20 tai 21 malli " pitokelkaksi" jos osoittautuu luotettavaksi. Harmi kun Suomeen ei kasisatasia tuoda.

    Oikeastaan tuo -19 mallin (proto, järki sanoo EI ) ostaminen jänskättää ja sitten se miten tuolla 146" pärjäisi umpisreissuilla. Olen ajoporukan huonoin umpisessa ja muilla on M catteja ja Khaoksia. Pahimpiin paikkoihin en nytkään ole mennyt ja " hang around" kuskin rooli on mulle ok . Vuosia kuitenkin ajanut että umpisenajo sinänsä tuttua hommaa. Pää, kunto ja ikäkään ei enää ihan hulluimpiin paikkoihin päästä.

    Tässä jo pari vuotta ollu umpisreissuilla ajatuksella " vielä yksi kausi".

    Selkein ois ajaa tää talvi tuolla 155 pitkällä mutta tuohon tulee paljon reittikilsoja kun tarkoitus on ajaa jokunen pidempi reissu kevättalvella pojan kanssa ja sitten taas välirahat karkaa.

    600 Indy on myös mutta sillä poika ajaa pääasiassa.


    Selkee suuntahan tässä on: M8 > ProRMK > SKS 155 > ...
     
  9. Pitkäpätkä

    Pitkäpätkä Polaris

    Itse vaihdoin tälle kaudelle tuon pro rmk 155 tuohon 146 sks juuri sen takia kun tulee ajettua reittiä enemmän ja yksin pääasiassa , suomen lumilla pärjää umpisessa ja ruotsiin mennään viikolla 9 joten pääsee toivottavasti kokeilemaan miten viltossa pärjää , alusta ja iskarit on nyt simmattu ja täytyy sanoa että lysti peli myös reitillä kun tuota tehoa on , voimansiirto vielä hakusessa ja kokeneemat vois vinkkiä antaa kun noilla tehdas asetuksilla hihna luistaa ainakin raskaalla kelillä mutta siis olen tyytyväinen itse valintaan
     
  10. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Moro! Kyselit mieltymyksiä 146:sta, no mulla on 19 malli kohta 2000km kaivatettu ei ensimmäistä vikaa ei edes tulppaa menny eli ne 19 mallit missä kone vika niin eiköhän ne ole jo kilkanneet kaverilla jo yli 4500km ongelmitta jaa on se liut vaihtanu... no sitten kelkkaan kun voimalinjan laittaa kohdilleen niin voi sitä hymyn leveyttä kypärän sisällä on oikeasti hauska laite ja umpisella sillä pääsee kotimaan lumissa mihin tarviiki päässä ja sitten reitti ominaisuudet ei mikään pätkä mutta kyllä sillä ajaa mutta täysillä ei reittiä voi työntää tuon kapean keulan vuoksi ja 5.7 maton takia ja iskarit on oikeastaan hanurista saa niistä ajettavat mutta ei niillä voi täysillä ajaa patikossa mutta hauskempaa kelkkaa en ole ennen ajanu eli seuraavaki on 146:nen Polle
     
  11. ArKo

    ArKo Member

    Nyt alkaa sks olemaan mieleinen kampe.
    -painot 10/74
    -jousi 150/310
    -helix 56-44.36 ja raskaammalle 56/42.36
    -Välit 18/42
    Ajo on pelkästään umpista ja sitä nyt takana 1100km.
    Parani rinneralli kertoimet sata kertaa ku nakkasi vielä 36" keulan. Ei hae koko aikaa pystöön ja helekatin mukava käsitellä verrattuna vakioon. Eka remmi paukku 110km kohilla ja muutosten jälkeen tonni ajettu samalla polariksen omalla remmillä. Ihmeen hyvin kestäny käyttöön nähen, pelkkää umpisen huuatusta koko ajan. Olis ehkä ollu halvempi ja helpompi ostaa khaos ja lyhentää se 146":ksi ku tehä tästä umpisen kelkka Edelleen sitä mieltä että olis pitäny saaha rmk:n tankki/penkki yhistelmällä.. tulppia menny ainaki 30kpl.. Herjaa vikakoodeiksi alijännitettä niin nyt tulossa takuuseen vissiin bensapumppu ja jännitteensäädin. Saa nähä loppuuko tulppien meno siihen.. Astinlaudat kerää ihan h*lvetisti lunta eteen ja taakse, mietin että leikkoisko ne rungon kappaleet takaa auki kun lumi ei sen takia pääse poistumaan.. Mutta hauska kampe kaikenkaikkiaan. Niin ja kelkka on vm2020
     

    Lisätyt liitteet:

  12. jumo

    jumo Well-Known Member

    No nyt sitte aletaan keräämään omia kokemuksia -19 146sta...

    Saapa nähdä tarviikohan kolmatta konetta laittaa kuomun alle.
     
  13. rikzuu_

    rikzuu_ Polaris khaos 3”

    Mulla lakkasi syömästä ku nakkasi iridium tulpat paikalleen
     
  14. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Moro! Eikö kierrä rajusti liikaa tuolla setillä? Mulla oli viime vuonna suunnilleen vastaava setti testissä kiersi ummellaki 8500 ja välit mulla hiukan pidemmät 18/40
     
  15. ArKo

    ArKo Member

    Joo eilen ekaa kertaa kiersi yli kunnolla ja meni vikatilaan. Meninki kehumaan pitää tilata vissiin säätöpainot ja testailla nuita helixejä mitä kaapista löytyy.. sitä ennen kiertäny tasaisesti ummella 8200-8400.. jostaki tullu voimaa lisää, liekkö uuen ohjelman ansiosta..
     
  16. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Niin vähän arvelinki että kiertää varmasti liikaa
     
  17. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Paljonko se kiersi kun vikavaloa sytyttänyt? Epäilen kovasti että ei pelkkä ylikiertäminen sitä valoa sytyttänyt.
     
  18. ArKo

    ArKo Member

    Siis vikavalo alko välkkymään ja alko pätkimään. Jotaki 8600rpm se taisi kiertää mitä nopeasti vilkuilin. Olettako muut käyny sen viimisimmän päivityksen?
     
  19. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Mulla on joulukuun 23 päivitetty liekkö tullu jälkeen uutta softaa?
     
  20. ArKo

    ArKo Member

    Mulla joku aika sitten, siinä oli pakoaukonsäätimien kalibrointi joku uus ja sitte se päivitys. Oma tuntu että muuttu paljonkin, tai sitte loppu siihen sisäänajo samaan syssyyn..
     

Suosittele tätä sivua