Yamaha SR Viper XTX 2014 -->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 19/2/13.

  1. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    Onko kukaan laittanu kyseisen kelkan telastoon lisäpyöriä? Tuli mieleen kun liu'ut alapyörien välistä kulahti montulle, tosin lämpöä oli sen verta että savu nousi.. Edelliset oli kuluneet samalla tavalla.
     
  2. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Laita raapijat, Catin/Yammun alkuperäiset on tosi tehokkaat ja passaa kuin äiti isän syliin. Vaijerimallitkin liukurunkoihin riittää ja voi peruutella vaan näkyy kovemmissa vauhdeissa hajoavan, myls ne tukivarsien luo kiinnitettävät vaiherimallit riittää pitkälle pelkkien liukujen suhteen.
     
  3. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    SmartSelect_20200318-202119_Chrome.jpg

    Kävisköhän nuo?
     
  4. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Nuo hemikoon mainitsemat yamcat raapijat on hyvät mutta ei kärsi pakittaa. Pitää myös mosan lämmöt aisois mutta ryönää lentää penkille kohtuu hyvin. Jopa yhden raapijan käyttö joskus auttaa liukujen kestoon sekä lämpöihin. Ite käytin ahkerasti sen jälkeen kun ne asennin. Nykyiseenkin laitan vielä.
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mulla SAATTOI olla juurikin nuo 141:ssä mutta kokemus ei ollut pitkäikuinen kun peruuttelin rikki :D
    Vaijemallit ollut sen jälkeen ja sivuläpät muovista sinne taakse ja taittopyörät ulkopuolelle niin loppuu turha pölyäminen.
     
  6. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Mittaa se jousen keskipisteen (kiinnityspisteen) ja lisäreijän etäisyys liukurungosta. Jos on tuon 45mm niin sitten vois passata. Minä ottaisin originaalit, toki kalliit... Mutta kiinnityspaikat valmiina eikä tarvi porata tms.
     
    Mickelson tykkää tästä.
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Joo noihin minun malleihin piti reikä porata.
     
  8. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    Ok, pitänee kokeilla noita jousimallin raappoja. Perkele kun nopsaan vaihtu keli irtolumesta betoniks ja ajatuksissaan kun päästeli menemään niin 10 kilsaan hävis uudet liu'ut.

    20200317_101243.jpg
     
  9. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    Mutta jäi vaivaamaan ajatus, että onko telapyöriä liian vähän. Kahtoo jottain vanhaa lynkeröä niin pyöriä on kun pendoliinossa.
     
  10. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Takapukin kohdalla pari ja etupukin kohdalla myös, eikö. Laita vaan nuo raapijat, eres jotku niin riittää hyvin. Ite ajoin lähes 8000km alkuperäisillä liuilla enkä vaihtanu.
     
    Mickelson tykkää tästä.
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Raapijat ja ajo silloin van huolella kun ovat alla, 10tkm oon ajellut samoilla liuilla kun järkeä käyttänyt raapoilla ja on ajettu aivan "betonillakin".
     
    Mickelson tykkää tästä.
  12. Mickelson

    Mickelson Well-Known Member

    No omaa tyhmyyttä oli polttaa liu'ut, mutta kävi vähän epähuomiossa.
    Screenshot_20200318-210856_Google.png

    Telasto tuo alkuperäinen ja heti tuosta oikeanpuolimmaisen pyörän jälkeen haukkaa jostain syystä liukua ja silloinhan siihen tulee kitkaa enemmän mitä pienemmälle alalle painetta tulee. Mutta kyllä, raapat paikoilleen ja järkeä päähän. :)
     
  13. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Minulla 2019 viperissä nyt nuo brp raapat, hyvin kyllä pölyyttää. Kestosta ei vielä tietoa kun ei nyt ole ollut tarvetta. Liukurunkoon kiinnitettävät vaijerimallit ei pysynyt minun kyydissä viime talvena:confused: IMG_20190317_142739435.jpg
     
    petes88 ja Mickelson tykkäävät tästä.
  14. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Ite kans suosittelen nuita brp malleja kuten @Jukkis jo laittoikin edellä, kestää hyvin, itellä ollu mtx viperin alla n.3000tkm ja olen ajanu melko huolettomasti reittiäikin esim. Toissa viikonloppuna tuli melkein 300km pelkkää reittiajoa ja lämmöt ilman roiskeläppää pyörii raapijat alhaalla 70-78asteessa reitillä ja alkuperäiset liukumuovit paikoillaan.. Suosittelen vahvasti nuita ja mikä parasta nii kestävät pakitellakki
     
    Jukkis tykkää tästä.
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vaijerimallit mitkä tulee liukurunkoihin on tosi rantut asennostaan ja max nopeus siellä 80kmh luokkaa ja sen jälkeen ne alkaa elämään liikaa. Doodoo kirosi ne niin sen jälkeen alkoi itselläkin alamäki niiden kanssa.
     
  16. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Ota se rulla pois ja laita raapat. Kuluu tasasesti :)
     
  17. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    Tekis mieli palata takas jaamahaan ja nyt ei ois niinkää tehot 1 prioriteetti, niin olen vähän katellu netistä noita 19 141"vipereitä. Lähinnä kiinnostas onko niihin mitä uudistuksia tullu keulan ja nappuloiden lisäksi. Vieläkö niissä on se ripuli etupukin iskari, entä takapukin iskari saako siitä semmosen että se normi reittiajossa toimii huom. normi ajossa, ei enduro ajoa tarvi kestää. Kulutukset taitaa olla samat mitä vanhemmissaki?
     
  18. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Keula muuttunut ja sukset, ne on hyvät.
    Lisäsäiliölliset Qs3 iskarit joka nurkassa. Keula toimii hyvin vakiona mutta alustan iskarit vaatii simmityksen mutta sitten niillä kyllä ajelee.
    Liut herkät lämpiämään, vaatii jonkinlaiset raapat vähänkään kovemmalle kelille. Kulutus ihan samalla tasolla vanhempien mallien kanssa.
     
  19. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    Eli onko nyt etu ja takapukin iskarit lisäsäiliöillä?
     
  20. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Kuten kerroin, kyllä on joka nurkassa.
     

Suosittele tätä sivua