Lyhyt reittikelkka hakusessa!

Keskustelun 'Minkä kelkan ostaisin?' on aloittanut käyttäjä H_J, 22/4/20.

  1. Mika_R

    Mika_R Klonks rave enduro 600r -24, Yamaha RS Vector -06

    Itsella kokemusta reittiajossa rmotionista ja pps:stä. Molemmat ihan hyviä, kun säädöt saa kohdalleen. Rmotioni purkautu aika totaalisesti 5000km kohdalla. PPS kestänyt hiukan paremmin, mutta pientä remonttia siinäkin.
    Kaverilla nyt rmotion ja minulla pps. Pikku nypytyksessä rmotion menee tasaisemmin, mutta kun patti kasvaa, niin siinä pps menee paremmin (jopa satulasta). Varmasti molemmista saa toimivan iskari/jousijumpalla.
     
    rupsu tykkää tästä.
  2. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Aika hyvin kuvailtu. Mulla rMotionit kestäny hyvin yksiä liukurungon murtumia ja takalinkkujen väljistymiä lukuunottamatta. Ppässistä on pariin keetaan etupukin alalinkut antautunu ja silloin on tullu pahaa jälkeä.

    Tuo rMotionin mukavuus pikkunypytyksessä tulee varmaan osaltaan Skiidon pehmeämmästä penkistä ja Ppässän paremmuus isossa patissa pidemmästä etupukin joustosta/kytkemättömyydestä.

    Tehtaan jäliltä Lynxi alusta paljon valmiimpi mutta kuten sanottu osaavan iskariukon jälkeen molemmat tosi hyviä.
     
    rupsu, Nipademu ja Mika_R tykkäävät tästä.
  3. H_J

    H_J Member

    Oolrait. Tänks. Yhtään ei ole kyllä kokemusta eikä tietoa noista hakaneuloista mutta tuskinpa nekään mitään ydinfysiikkaa on.

    Siihenhän tämäkin lopulta päättyy että missä kukakin tykkää ajaa. Varmaan jenkkityyliselle leveälle ja tasaselle baanalle/pikkunyppyyn tuo rMotion on ihan omiaan.
     
  4. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Rmotion on alkujoustosta pehmeämpi, vastaavasti taas vaativaan patikkoon vaikea saada toimimaan niin ettei herkkyyttä menetä. Kytkentä jakaa kuskeja, toiset tykkää, toiset kiroaa. Ite olen tykännyt skipan alustasta, ehkä koska sellaisella eniten olen ajanut.

    Kaverin Iron dogia kokeilin viime talvena, silloin oli jo kohtuullisen maukas paketti ja sen jälkeenkin on KPM viilannut säätöjä vielä lisää. Hyvin kulkee, ei tahdo jaksaa matkassa en minä eikä oma kelkka, viimeisimmällä yhteisreissulla mulla meni alatukivarsi banaanille eikä ole mitään hajua missä :D
     
  5. H_J

    H_J Member

    Mitä kytkennässä on sellaista että jakaa kuskeja? Alustan säätövinkkejä olen koettanut lueskella ja kytketyn säätö on kai/ehkä/mahdollisesti siltä osin haastavampaa että kumpaa tahansa pukkia säädettäessä vaikutus ulottuu myös toiseen. Vai olenko ihan hakoteillä :confused:
     
  6. Paabo

    Paabo Well-Known Member

    Et ole hakoteillä asia on just näin. Itse olen pieniä testi pätkiä ajanut eri merkeillä ja omaan ajotyyliin(ajan paljon seisoiltaan) on pps käynyt parhaiten. -15 cattikaan ei ole huono varsinkaan keulan osalta. Kaikista alustoista varmasti saa toimivia, itse jos ostaisin muun kuin brb tuotteen niin katsoisin sellaisen jossa on ainakin telastossa kunnon iskaria. Totaltek/öhlins.0
     
  7. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Kytketty yleisesti ottaen omaa vähemmän keulimistaipumuksia, toisaalta taas joissakin alustoissa kytkentä saattaa aiheuttaa tilanteita kun esimerkiksi tullaan hypystä pelkästään etu tai takapukin varaan. Esim. - 13 mallin RR Catista on meillä poistettu kytkentä, kyseinen alusta lukittuu yllämainituissa tilanteissa. Skipan vanha SC-3 toi keulan todella rajusti kenttään jos hypystä tuli vastapenkkaan pelkästään takapään varaan.
     

Suosittele tätä sivua