Vakuutusasiaa

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä vaarikka, 1/12/15.

  1. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Mulla vm. -15, ja siihen nuo IF vakuutukset yht. 224 €. Näillä mennään. ;)
     
  2. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    En laittaisi IF:iin vaikka saisi muita halvemmalla. Korvausten kanssa saa varautua ongelmiin.
     
    vetkulilm tykkää tästä.
  3. jhm

    jhm Member

    Liikenne ja osakasko Lynx Adventure 600 ace -17 161,73+62,94, yhteensä 224,67 € LähiTapiolasta.
     
  4. jamiva

    jamiva Well-Known Member

    Ei ole kokemusta korvauksista kelkka puolella mutta auto, moottoripyörä ja kotivakuutuksesta ei ole tarvinnut tapella korvauksista kun on vahinko tapahtunut.
     
  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Sama sanoo moni mutta auta armias kun tulee henkilövahinko liikennevakuutuksen alaisena niin sitten alkaa olemaankin ongelmia, itse opin kerrasta enkä suosittele ikinä kenellekkään koko yhtiötä.
     
  6. Dadda

    Dadda Axys 600 R (iqr) Nykarleby Skoterklubb

    En tiedä miten ne voit saada liikenne+osakasko 200-300€ nurkilla ?
    Kokeilin vakuutuslaskuri netistä. Olen 33v ja kelkka on Polaris iq600r 2017 mutta otettu käyttöön suomessa 2018 (212kg ja 95kw) eli unelmanumerot...
    Ei kertakaan ollu vaurioita ei edes autolla/Moottoripyörällä, mutta se ei pitäis olla väliä..

    Vittu 2010 kun mä ostin uuden "ylivuotinen" polaris 600rr. Liikenne vakuutukset oli 169€ eli 10v ja tuplasti hinnat :mad::mad: Vittu palkat ei o nostettu samaan tahtiin.

    POP: vakuutus sain pelkkä Likenne 301,92€
    SÄÄSTÖPANKKI: taitaa olla POP eli Liikenne 301,92€
    LÄHITAPIOLA: Liikenne 367,24€ Liikenne+ osakasko 488,71€
    IF: Liikenne 390,40€ Liikenne+osakasko 472,99€
    OP : Liikenne 473,18€ Liikenne + osakasko 523,91€
    FENNIA: Liikenne 556,35€ Liikenne+osakasko 674,02

    Eli halvin on ottaa liikenne Pop ilta ja osakasko OP, se pitäis onnistuu.. Mutta silti ei halpa, haluan bonus systeemi tänne. ELI VAKUUTUSMIEHET, ALENTAA HINNAT 40-60% kiitos.
     
  7. kuuukko

    kuuukko Well-Known Member

    Ei taida saada pelkkää osakasko vakuutusta eri firmasta mistä liikennevakuutus on. Puoltoista vuotta meni vahingossa 0€ kun unohdin ottaa kelkan liikennekäyttöön. Saattoi vaikuttaa 1900 euron lasku
     
  8. jhm

    jhm Member

    En pyöritellyt vakuutuslaskureissa mitä mikäkin maksais ,LähiTapiolassa kävin pyytämässä tarjouksen parista versiosta eli 600 acesta ja 900 acesta,malli Lynx adventure.Hintaero noilla oli muutama kymppi,kilowatit tuntui eniten vaikuttavan.Lopullisessa vakuutuslaskelmassa vielä hinta laski jotain parikymppiä. Tuossa Daddan hintaerossa jos kelkan teho on 95 kw niin tulee varmaan ainakin satku lisää hintaan.Noissa laskureissa kannattanee pyöritellä eri vaihtoehtoja,selvinnee sieltä.

    Ja toisaalta,LähiTapiolaan on muutama markka ja euro matkan varrelta kannettu.1985 vuodesta maatila/kotivakuutus,pari autoa,pari traktoria,matkavakuutus ym. Kaksi tuulilasia autoon vaihdettu vakuutuksesta,ajokortti vuodesta 1978,ei vahinkoja,takana kuitenkin lähes miljoona kilometriä.Kop kop.

    LähiTapiola on varmasti voitolla.
     
  9. Dadda

    Dadda Axys 600 R (iqr) Nykarleby Skoterklubb

    Nå on mulla nyt irtisannottu liikenne, koska lähitapiola ottaa 20€ vaikka on vaan seisonnassa koko vuosi :) Mutta paloturva ja varkaus on käynnissä lähitapiolassa, ja mä voin mennä suraan Pop ilta ja otta liikenne. En tekis, mutta periaatteessa se onistuu. Voi olla että kysyin Op tänä vuonna paljonko osakasko maksaa ja otan se sieltä, ja liikenne muu paikassa.


    Jo luultavasti tuo KW näkyy hintalapussa, on mulla kelkka ja 2 auto sekä asunto ja jotain henkilövakuutus lähitapiolassa. Mutta minun 1994 supertenere on OP.ssa koska liikennevakuutus siellä on 100€ halvempi ku lähitapiola verrattu. Mutta vain vanhoissa pyörässä, 2015 ktm exc 250 valkokilpinen oli halvempi lähitapiolassa. Eli aina saat olla silmät auki, pari saataa vuodessa on kyllä rahat mä voin käyttä vaikka bensalla.
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Op 14e/vuosi jos vaan seisoo
     
  11. rehto

    rehto Well-Known Member

    Laitatko vielä myyntiedustajan yhteystiedot jos on naishenkilö.
     
    Nebwy, Hemikoo, Golfster ja 5 muut tykkäävät tästä.
  12. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Onko tämä joku henkivakuutus vai mikä:D
     
    Jannne tykkää tästä.
  13. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Pysykää kovana Veljet
     
    Nebwy, Harri.T ja M.E.A tykkäävät tästä.
  14. M.E.A

    M.E.A Lynx

    :D:D
     
  15. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Näkynyt Pop vakuutuskin alkaneen minimilaskuja lähetteleen. Kelkka ollut liikennekäytöstä poistossa kokoajan mitä olen omistanut. Nyt otin liikennekäyttöön ja vaihdoin vakuutusyhtiön 31.12.2020..
     

    Lisätyt liitteet:

  16. wille86

    wille86 Well-Known Member

    Miten tuo palovakuutus ehto on esim. Opssa sanoo että korvataan oikosulku ja heti seuraavassa sanotaankin ettei korvata oikosulku. :confused:
    4.6 Paloturva
    4.6.1 Korvattavat vahingot
    Paloturvasta korvataan palovahinko, joka on aiheutunut irtipäässeestä
    tulesta tai vakuutuksen kohteen sähkölaitteissa tapahtuneesta oikosulusta.
    4.6.2 Rajoitukset
    4.6.2.1 Oikosulku tai moottorissa tai pakoputkistossa tapahtunut palo
    Turvasta ei korvata generaattorissa, sähkömoottorissa, akussa tai muussa
    sähkölaitteessa, esim. radio- tai soitinlaitteissa tai moottorin ohjainlaitteessa, tapahtuneesta oikosulusta eikä ajoneuvon moottorissa tai pakoputkistossa tapahtuneesta palosta tai räjähdyksestä niille itselleen aiheutunutta vahinkoa.
    4.6.2.2 Palovahinko varkauden yhteydessä
    Jos palovahinko on aiheutunut vakuutuskohteelle sitä luvattomasti käytettäessä, käyttövarkauden yhteydessä tai näiden jälkeen, vahinko korvataan
    vain, mikäli tapaus korvattaisiin varkausturvasta (katso kohta 4.10.1).
     
  17. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Just niin kuin tuossa sanotaan. Oikosulusta aiheutunut palo korvataan. Mutta jos joku sähkölaite muuten "kärähtää" niin sitä ei korvata. :)
     
  18. wille86

    wille86 Well-Known Member

    Mitenkä sellanen tilanne jos tämä sähkölaite kärähtää ja polttaakin koko kelkan, korvaako palovakuutus sen kelkan mutta ei sitä sähkölaitetta mistä palo lähtee? Ja onko jollain omakohtaista kokemuista palaneesta kelkasta ja miten on korvattu vai onko ?
     
  19. K.J.P

    K.J.P Xterrain 850 Re -23, Rave Re600r -19

    Jos esim johtosarja syttyy tuleen, niin ei kannata ihan heti mennä sammuttaan.. Ei korvaa sitä kallista johtosarja.. Eli kannattaa palaa muutakin sen verran että menee lunastukseen koko laitos.
     
    TeHo tykkää tästä.
  20. leksitus

    leksitus Polaris RMK Khaos -21

    Polaris SKS 800 vm -18, itellä ikää 25.
    Turvasta liikennevakuutus 528€/v+osakasko 93€/v=621€/v, onko tämä nyt sitten kallis? Täyskasko tais olla liikennevakuutuksen kans luokkaa ~1400€/vuosi, mutta sitä en raaskinut vielä samaan konkurssiin ottaa. Äkkiseltään kyseltynä muualta en saanu halvemmalla.
     

Suosittele tätä sivua