Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Oliko originaalien pohjas niitä "näppyjä"? Jos oli niin toisen tyyppisen vaimenninkumin paikallaan pysyminen jotenkin varmistettava. Huom, nyt en tiä ihan tarkkaan noiden mt-x:ien suksen tyyppiä.
    Sovitellessani tuohon xtx:ään bladen satulaa niin tuota originaali vaimennin kumia oli työstettävä sieltä ja täältä jotta eres jotenkin sai pultin paikalleen.
     
  2. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Ajellu viime talvet normi bladen suksikumilla kun paljo jämäkämmät ku vakiot :) menee suoraa
     
  3. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Onko mt-x suksisatula sen verran erilainen? Tuohon itelle en laittais, karkaa välistä. Bladen satulan kanssa erityisen tiukka, samoin viperis ollut jonka sai meneen kun hioi riittävästi. Samoin hioen olkatapin pohjan muotoon paremmin. Ilman modausta se levitti rankasti, mielestäni, jolloin repeäminen mahdollista.. vai oonko käretöön..taaskin :D
     
  4. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Sitä on nii muistiton ettei muista pitikö muokata kumeja jotenki, mutta bladen kumeilla menty huoletta.
     
  5. juketsu

    juketsu Kolomen lynksin talous.

    Eipä tarvinnu vaivata päätä mitä rautaa totaltekiltä alle laittaa;)
     
  6. kantri

    kantri Paineistettu äänirauta

    Kiitoksia vastauksista. Jos tässä alkaa kelkkaa katteleen nii XTX 137 se kai olis sopivin kun enempi reitti ajoo. Mut muillakin varmasti pärjää. Kun toi nuoruus ja hulluus on jo taakse jäänyttä elämää. No nyt sitten kertokaas mitä "tyyppivikoja" nois löytyy. Konehan noissa on aika varmatoiminen. Lähinnä kai alustassa ne heikot paikat on. Pitääkö iskareita laittaa tukevampia tai muuta vahvistuksia?
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Teräsakselit etupukin yläpäähän ja iskarin alapäähän. Alusta kestää ajoa ja on pirun hyvä, minä tuolla 137:lla eri kelkoissa ajellut 25tkm ja onhan se hyvä jo vakio-iskarit laitettuna aina paranee kun laittaa Totaltekit alle :D, ajelin varmaan tonnin ns isolla Foxilla etupukissa, jousi vähän turhan jämäkkä niissä vakiona. Yksi etupukki vissiin mennyt vaihtoon ja taittopyöriä noilla kilsoilla ns. maton sisältä.

    Takarunko vois olla vahvempi, syylärin kiinnitys takaosastaan pulteilla ehdoton päivitys.
     
  8. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Taka-akseli myös Mocista niin ei säry kesken rallin, jotain pientä ongelmaa taisi minulla olla matkanvarrella 137":ssa mutta koittanut pyyhkiä asiaa mielestä pois.

    Minkä jäykkyinen jousi siinä isossa foxissa on jos tunnosti liian jäykältä?
     
  9. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    225/ tuumaa, foxin Rc2:ssa, itse olin ajatellut laittaa jäykemmän tuon tilalle, ei nuita kokemuksia ole monella täällä olevalla lie mutta 275 foxin jousta olen katellu, toki alusta on 141: nen.
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Oiskohan se ollut 225Lbs eli 40N ja paremmin mielessä on tuo 40 lukema, totaltekissä muistaakseni 30-36N. Sillä jousella kelkka keinui mutkissa etupukin yli ja nyppyytti aikalailla.

    Ja tosiaan 141:ssä oltava jäsympi jousi.
    Taisin itse kokeilla siinä 34-42N väliltä Viperissä
     
  11. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    200lbs on hyvä, 250lbs rossiin. Uutukainen iso Foxi jo simmiltään lähes järkevä, vaan pintakova. Simmillä saa hereäksi pinnasta ja loppupakan tiukkaa, ni ei tarvi turhaa säädellä, vaikka sattuis työkalut mukaan matkaan.
     
  12. aka85

    aka85 Well-Known Member

    Tarkoitatko tällä tuota uutta "yleismallin" mustaa QS3 Foxia? Itellä Riotissa se ja siinä oli tosiaan 200lbs jousi. Kestää kyllä syötättää, ei toki haittaisi jos olisi hereämpi pinnasta. Säätö ollut tähän asti ykkösellä.
     
  13. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Kyllä vain.
     
  14. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Mulla tuo alusta on tuolla Hygearin systeemillä päivitetty ja vaati takapukkiinkin paineet normaalia korkeammiksi, nyt siellä on 240/140 tela maassa tasaisella mitattuna, tela ylhäällä 220/130
     
  15. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Onha se vuosi vuoden jälkeen vaa hauskin kelkka mitä on tullu vastaan.
     
  16. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Joo kun alkaa jo muistista unohtumaan oman ripulipaskawinderin aika, siinä oli 40nm jousi ja minun köröttelylle oli justiinsa sopiva, niin sopiva että viimeisellä reissulla sillä pyydyksellä sekin jousi otti ja katkesi.

    Sama raato odottaa uutta omistajaa ranualla, kunhan ei kohta hukkuisi lumen mukana vaikka laanille niin kaikille olisi helpotus.
     

    Lisätyt liitteet:

  17. Rusty

    Rusty Well-Known Member

    Mikä Sidewinder tuolla Ranualla on kun ei taida olla listattu myyntiin?
     
  18. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Lienee se doodoo:lla ollut yksilö joka tosiaan Ei ole listoilla. Se saattais vaihtaa paikkakuntaa melko "edullisesti", jollakin pölijällä tarjouksella sekä ilman jälkireklamaatioita iltapuhteiksi.
     
  19. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Jospa siitä ajetaan "vahingossa" pyöräkoneella lumia pukkiessa yli, niin saadaan mielenrauha tuostakin vehkeestä;)

    Taisi olla aika painajainen kun vieläkin kummittelee:D
     
  20. petes88

    petes88 Well-Known Member

    Eikö tuo ainakin kertaalleen jo myyty tuolta ja ei ainakaan nyt ole missään myytävänä
     
    Hemikoo tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua