Lynx Ranger ACE 600/900

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Waari, 2/2/17.

  1. JONAKKAL

    JONAKKAL Well-Known Member

    Joo jurnutti mullaki niin kauan ku tela kulu kyljistä vähän ja sai elintilaa. Jossaki 50:n vauhissa ihan jäätävää se tärinä ja jurina eikä auta linjailut.
    Tiiän yhen tapauksen joka sai takuutettua telan juuri tuon jurnutuksen takia. Mulla oli kerenny jo langat tulla kyljistä näkösille ko kuulin siitä niin en kehannu ennää ja se loppu jossaki vaiheessa.
    ei vaikuta telan kestoon, 14 tonnia pyöri sama tela alla.
    Mutta kaipa niissä joissain teloissa on vikoja ko näitä kuulee.
     
  2. Altavastaaja

    Altavastaaja Xterrain RE Ace turbo 3900

    Sammaa ominaisuutta on itelläki.
    Vielä jos et ajon jälkee putsaa kunnola ni jäät aiheuttaa meleko rallatukset.
     
  3. Aperio

    Aperio Member

    Minkälaista polttoaineen kulutusta muilla on ja onko tuo kulutusmittari kuinka luotettava? Oma 900ACE 49 Ranger ilmoittaa kulutukseksi 17,2l. Noin kolmas osa tulee ajettua umpisessa. Ilmoittaako mittari kulutuksen sadalle kilometrille vai minkä mukaan?
     
  4. Lynskiukko

    Lynskiukko Member

    Trippaamalla B-trip mittarin saat kulutusmittarin nollattua. Elikä vaikka ajat 5km nollauksen jälkeen, niin se näyttää keskikulutuksen sille matkalle.
    Mulla on 900ace ja sen Keskikulutus normaalissa sekalaisessa ajossa on 13-14l/100km, mulla on tuossa 59mm lappu, niin se tuo vähäsen lisäkulutusta. Kaverilla on sama kelkka 39mm lapulla niin se syö vain 12l/100km.
    Kun laitan reen perään ja lähen puhkomaan umpisen reittiä ni kulutus on 19l/100km

    Paljonko @Aperio oot ajanu omalla 900lla ja mikä vm se on? Polttoainesuodattimet kun vaihat ni laskee kulutus aika kovasti, jos et istä ole ihan vasta tehny.
     
  5. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Onko tuo kulutusmittari myös näissä vanhemman mallin mittareissa? Vai pelkästään uusissa digitaalimittareissa? En muista tuossa omassa (-19) sellaista valikoita selaessani nähneeni.
     
  6. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Kuulostaa kyllä alhaiselta kulutukselta, onko ihan mitattuja?
     
  7. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Omastani (39 lappu) en ole kulutusta vielä mitannut, mutta edelliseen kelkkaan (600 2-t Polaris Voyageur) verrattuna näyttäisi kulutus noin puoliintuneen. Eli tuo yllä kerrottu 13 l/100 km tuntuu ihan realistiselta. Mutta pitää mitata ihan tankkauksista tässä talven mittaan.
     
  8. Lynskiukko

    Lynskiukko Member

    Mulla on - 18vm lynxi, Elikä analogiset mittarit reunoilla ja keskellä pyöreä digimittari. Siinä on polttoaineen hetkellinen- ja keskimääräinen kulutus. Kun klikkaa M-nappia ja sen jälkeen S-nappia niin kauan että tulee kulutusmittari.
     
    Salvelinus tykkää tästä.
  9. Lynskiukko

    Lynskiukko Member

    Kuulostaa todella alhaiselta ja olen mitannut siten, että olen tankannut tankin aivan piri pintaan, käynyt ajamassa vaikka sen 150km, jonka jälkeen Keskikulutus on käyttänyt, että söi sille matkalle 13l/100km. Sen jälkeen ajanut heti tankille ja vetänyt taas tankin piri pintaan ja sinne on mennyt juuri sen verran mitä pitikin, eli tässä tapauksessa vajaa 20litraa.
    Polttoainetankin määrä näytöllä kusettaa aina, mutta tähän keskikulutukseen on kyllä pystynyt aina luottamaan ainakin omalla vehkeellä. Tuon saman testin oon tehny melkeen joka kerta kun olen käyny ajelemassa
     
  10. Aperio

    Aperio Member

    Vm 2021. Pro-malli kyseessä eli 59mm lappu on.
    Miten polttoaineensuodatin vaikuttaa kulutukseen?
     
  11. Lynskiukko

    Lynskiukko Member

    En kyllä tiedä, mutts kun vaihdoin itse suodattimet niin kulutus tippu 2litraa sataselle työmatka ajossa
     
  12. JaW

    JaW Member

    Onko tuo paha homma vaihtaa nuo suodattimet itse, ei ollu manuaalissa ohjetta tuohon?
     
  13. Lynskiukko

    Lynskiukko Member

    Joutuu purkaa keulasta aika paljon, penkin ja rungon tukiraudat pois, ennenkuin saa tankin irti. On se aika kova töinen. Toinen suodatin on polttoainepumpun sisällä ja toinen pumpun päässä. Pumppu taasen on itse PA-tankin sisällä. Sanotaanko, että pitää tietää mitä tekee.
     
  14. Elanisti

    Elanisti Member

    Sanoisin, että normaali kulutus. Mulla 600 ACE vie tasaisesti ympäri talven 20 l/100km. Ajo on toki kaikki metsässä ja pysähdyksiä ja joutokäyntiä tulee paljon. Kyllä näihin kulutuksiin saa olla tyytyväinen...
     
  15. Andres

    Andres Well-Known Member

    Aika kovia lukemia 600 aceksi
    Itsella ei kyl ole Rangeri, vaan Yeti ja ajamalla kuin varastettua kelkka olen saanet maksimilukemaksi 17.6L/100km
    Viimeksi ajoin viikko sitten Yli-Kiiminki Pudasjärvi Syöte Ranua ja puolet matkasta sport ja loput eco, kui ei enä jaksanut enä 60hv kesyttä, niin tankkamalla mitattu keskikulutus oli 10.6, eli n.270km n.8 tunnissa, keskinopeus n.33kmh
     
    Pertuzi ja Shaman tykkäävät tästä.
  16. Altavastaaja

    Altavastaaja Xterrain RE Ace turbo 3900

    600r keskikulutus 600km 0 20.7/100 tämä laitteen tarjoama. Puolet reittiä ja loput mettäsä pööpöilyä ja umpista.

    Parraillaan näytti kalakulaattori 12.3 / 100 reitillä.
    Petroolihan son pienin kulu tässä lajissa jos ei omista 550 föönivehkeitämä.
     
  17. tika73

    tika73 Well-Known Member

    Meillä 600 yeti reenkanssa vie 17l ja käy paljo myös tyhjäkäyntiä. 900 expedition sport vie 13-14l seka ajossa iliman rekeä.
     
    Shaman tykkää tästä.
  18. Salvelinus

    Salvelinus 49 Ranger 900T -23

    Reki tai ahkio perässä jäällä (lunta ja paikoin vettäkin) näytäisi tuo oma kuluttavan 20 l/100 km. Siinä tulee aika paljon tyhjäkäyntiä ja myös käynnistyksiä ja lyhyitä siirtymiä.
     
    Shaman tykkää tästä.
  19. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Minusta kulutukset ei ole enää yhtään vertailukelpoisia, jos ajetaan umpea. Vähän ääripään esimerkki, mutta omalla 850 pääsee raskaassa umpisessa vähemmällä, kuin 600 etec ja silti kunnolla painaessa menee ummella rinteessä 100L/100km ja ylikin. Kaasun asento, maasto ja keli ratkaisee todella paljon.

    Puolipitkällä Renegade 600 Acella huippu kuntoisella ja nopealla reitillä +50km/h keskinopeudella todella tasan 10L/100km, kun viime talvena tankilla mittailin. Pitkätelaisen ei pitäisi juuri enempää viedä. Ex 59 Yeti 600 Ace kulutti tankkausmittauksissa 12-13L/100km reitillä, riippuen reitin kunnosta.
     
    Shaman tykkää tästä.
  20. JaW

    JaW Member

    Oma -17 vuoden 900 kans savuttaa aika paljon kylmänä ja kulutus mututuntumalla reilunlaista, kertaakaan en kyllä ole mitannut, pitäisi tehdä joku pidempi reissu niin voisi laskea.
     
    Shaman tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua