FX Nytro XTX

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Larkko, 11/1/09.

  1. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    En tiiä auttaako enää näihin polviin...
    Muuten ois kyllä aika lähelle jo säädöt.
     
  2. Scout

    Scout Well-Known Member

    Alunperin ainakin mun sarvitraktorissa tuntu kyllä oudolta, sinne penkkiin hukku ja siitä ei saanut yhtään tukea. Penkissä alunperin ollut kuoppa tasoitettiin suoraksi ja materiaali huomattavasti vanhemmaksi, parani paljon mutta enduroon tottuneena haluaisin vielä pari pykälää kovemman penkin/jalat suorempana vaikka ihan ok kait tämäkin on. Siihen vielä ohjausakselin siirto nii ei tarvi käsillä vetää niin paljoa ku vaihtaa seisomisen ja istumisen välillä ja hieman vähenee se sarvitraktorin ohjausfiilis. Näkyykö tuosta yhtään..

    20211128_135656.jpg
     
  3. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Mulla on kyllä aika napakka tuo penkki, kestää melkein vertailun edellisen penkkiin, jossa oli vaan pari senttiä fylliä :D

    Toki reilusti matalampi näyttäis olevan.
     
    Viimeksi muokattu: 29/11/21
  4. Rukkanen

    Rukkanen Active Member

    Mikäli tarkoitat alumiinikennon alapään puslaa, niin jos on päässyt hakkaamaan reikää isommaksi myös alumiinissa, niin nuo pikkupuslat ei tosiaan kovin kauaa tiiviinä pidä. Itse apinoin @JiiKoo designin tuolta 4-stroke service center ketjusta (sivu 84). Siellä on kuvat ja mitat ja ainakin viime talven kokemuksella vaikutti uutta paremmalta.
     
  5. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Juur tuota tarkoitin, että vaikuttais se reikä hakkautuneen väljäksi.
    Yritänpäs etsiä sieltä.
     
  6. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Kun laitetaan se pusla olkatappiin, niin jääkö siihen rako, kun se pusla on katkaistu?

    Eli mikä on olkatapin reiän nimellishalkaisija uutena?

    Jos sitä avartaisi hiukan ja laittaisi koriliimalla tai vastaavalla shimmiputken, johon taas alkuperäiset osat menisi, niinkuin kuuluu ja väljyyttä ei jäisi.
    Olkatapin kestävyys ei ainakaan heikentyisi.
     
  7. Rukkanen

    Rukkanen Active Member

    Varmuudella en uuden halkaisijaa tiedä, mutta Jiikoo viesteistä löysin tämän:
    18 halkaisia olkakennon reiässä niin taisin sorvailla 18,1 ja ruuvipenkissä puristeltiin laakeripuslat paikoilleen.

    Mulla tehtiin niin että väliintynyttä reikää avarrettiin "suoraksi" ja messinkipuslat sitten sen mukaan.
     
  8. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Tuon minäkin löysin, pitää varmaan varmistaa jostain soppelista paikasta.
    Se tietty kertoo paljon, että meneekö ne OEM puslat sisään se rako kiinni, sillä sen saa kohtuu tarkasti mitatuksi.
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", Phazer FX GT

    Jos hyvän ja kestävän haluat niin ota kennot mukaan ja suksi sekä Jiikoon tyyliin apinoiden menet tuohon Koneistamo Moilaselle niin saat niistä kerralla hyvän ;)
     
  10. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Silläpä minä tässä kyselen, kun haluan hyvän ja mahdollisimman alkuperäisen, ettei tarvii remontoidessa miettiä, että mikäs tää olikaan.
    Mittasin vanhasta puslasta, haarukka 18,0-18,9. Soikeahko reikä taitaa olla :eek:
     
  11. Rusty

    Rusty Well-Known Member

    Kun vaihdoin nuo puslat niin en ainakaan hoksannut että olisi jäänyt sellaista rakoa jota edes pienellä terävällä meisselillä löysi. Aika työläs oli ottaa nuo pois.

    Mitkä sukset sinulla on?
     
  12. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Suksista en oikeestaan tiedä, mitkä on. Kohta siinä on C&A XCS:t :D
    Mulla jäi selvä rako niihin pusliin, eli käytättää koneistuksessa.
     
  13. Rusty

    Rusty Well-Known Member

    Ne akselit kuluu myös...tai ainakin minulla oli kuluneet.
     
  14. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Näytti alkuperäisiltä akselit. Tilasin suksiin täyden kiinnityssarjan, siinä paljastunee sit varsinainen välys siinä reiässä.

    Eikäkö mukana tulikin uudet akselit ja on väljä silti...
     
  15. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    On vieläki. https://www.facebook.com/lapinverhoiluliike/
     
  16. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Eipä sit menny kun strömssöössä tuo suksienkaaan asennus, jotkut holkit pitää vielä väsätä, kun CA kiinnitykseltään kapeempi, kuin alla oleva suksi.
    Kun ees joskus menis kohtuuvella, ettei aina tarviis vaikeimman kautta :rolleyes:
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", Phazer FX GT

    CA:lta asennussarja Nytroon jos siellä nyt on kavennusholkit
     
  18. Pekka AC

    Pekka AC Well-Known Member

    Sama harjoitus työn alla. Ei tule 16mm holkkeja missään asennussarjassa. Ja vanhat ainakin omassa niin kuluneet, että ei voi niistä lyhentää. Uudet 18/16mm puslat laakerikaupasta ja sorvari pyöräyttää uudet holkit. Täytyy koittaa värkätä rasvanipat, niin kestää vähän pidempään.
     
  19. Rusty

    Rusty Well-Known Member

    Miten pitkään teilllä on nuo holkit ja laakerit kestäneet? Omassa ilmeisesti sen noin 9tkm ja vuodesta 2012. Rasvanipat...eikös riippuen materiaaleista niin ainakin nuo liukulaakerit niin joitakin ei ainakaan suositella rasvoja sekaan? Tosin minullakin oli holkkiakselissa korroosiota ihan selvästi...
     
    Viimeksi muokattu: 7/12/21
  20. Pekka AC

    Pekka AC Well-Known Member

    Omassa kesti 8tkm ja on myös vm12. Noiden muovipinnotettujen kanssa ei suositella grafiitti-/molyrasvaa

    Tai ei ne noin pitkälle kestänyt. Oli ihan loppu, mutta ei vain tullut vaihdettua ennen kuin suksenvaihto-operaatiossa.
     

Suosittele tätä sivua