Mxz tnt -08 telan jatkaminen

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä pantera, 20/9/21.

  1. pantera

    pantera Active Member

    Joku on varmasti xp-runkoisen pätkän joskus jatkanut puolipitkäksi 345. En nyt oikein haulla löytänyt vastauksia kysymyksiin. Elikkä ensin jatkopalat. Käykö/toimiiko yleismallin jatkopalat, vai tilaanko suosiolla blingfactorylta kalliit jatkot? Tuolla pidennyksellä kiriikö tela liikaa, vai täytyykö pukkeja/yläkääntöpyöriä liikutella? Entä anti-stab pyörät lisätä, mikäli telan joutuu pitämään löysällä? Minkäkorkuinen matto mahtuu pyörimään? Ja muutenhan laite on vakio 500ss motilla. Välitys tulee muuttumaan. Ostin jo pari hammasta pienemmän ylärattaan. Tosin ostin sen jo ennen kuin pidennystä edes haaveilin. Saa nähdä riittääkö, kun noissa on pätkäksikin aavikkovälitys.
     
  2. Deecee

    Deecee Well-Known Member

    Osta suosiolla Blingfactoryltä. Ei tarvitse kikkailla sen ihmeemmin. Mieti se välitys kerralla kuntoon. Oon ajanut tollasel jatketulla TNT:lla aikanaan yhden lapin reissun. Siinä oli välitys laitettu kohdilleen ja voimalinja hierottu. Se kulki ja pelas todella hyvin. Laske että se välitys tulee johonkin 2.3.2.4 tietämille.
     
  3. pantera

    pantera Active Member

    Kiitos vastauksesta. Taitaa olla sen verran kesä vielä, että muita vastauksia ei ole tullut. Vielä kaipaisin ensikäden tietoa, mitä pitää ottaa huomioon juuri tuolla alustalla varustetun kelkan jatkamisessa, ettei tarvitse itse kaikkea kokeilla.
    Nyt on tilattu 19 piikkinen yläratas, jolla välitys asettuu 2,37 lukemaan. Ketju tulee myös lyhyempi. Matto on jo vaihdettu, alusta irrallaan odottaa jatkoja.
     
  4. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    20151114_142635.jpg
    Suorat jatkopalat ja meidän vahvikkeet mitkä tehty noille jatkoille..niin ei tarvi murehtia.
     
  5. pantera

    pantera Active Member

    Joo, tuollaiset jatkot tuli, mutta ilman vahvikkeita. Täytyy varmaan itse kyhätä, kun on köyhä. Telatunnelin jatkon tein itse. Pari kertaa olen käynyt nyt ajamassa, ja on kyllä helppo käsiteltävä. Puoli metriä on vasta lunta, joten kiinni ei olla edes yritetty ajaa. Tuo välitys sopii todella hyvin. Reagoi kaasuun todella herkästi, ja paikaltaan lähtee todella äkäisesti sukset ilmassa. Variaattoreihin en tehnyt mitään muutoksia, tela piteni, ja harjakorkeus nousi, ja kierrokset pysyy tasaisesti 8000rpm. Hieno ajaa, kun kaasulla saa sukset välittömästi ylös, entisen turinan, ja viiveen sijaan. Suosittelisin tuota välitystä vaikka reittikelkkaankin, jos ei tarvi kulkea yli 120kmh. Itsellä ei semmoista tarvetta vielä ole tullut, muutakuin joskus koittanut mitä kulkee.
    Telaa on aika löysällä, 164001618857729987263091033457.jpg mitään kirimistä en ole huomannut, eikä hypi ylikään, niin olkoon löysällä. Tämä on emännän kelkka, ja mieluummin ajaisin tällä kuin tuolla taustalla näkyvällä omalla kelkalla Arctic cat xf 8000 high country. Vaikka se on paljon tehokkaampi, uudempi, ja luulisi olevan parempi. Paskat. Sillä kun ajaa ummessa, rinteessä, tai reitillä, aina on tunne, ettei se ole hallussa. Se tuntuu aina painavalta. Ohjaustangolla, ja liipaisimella voi sille esittää toivomuksia, mutta sillä on oma mielensä, eikä se aina kuuntele. Tuolla tnt:llä ajaessa riittää, kun ajattelee mitä tehdään, niin se jo lukee ajatukset, ja tekee juuri niin.  16400163499102104167943766394782.jpg
     

Suosittele tätä sivua