Ski-doo Backcountry XRS 154”

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä jaffa, 19/3/19.

  1. Markus90

    Markus90 Ski-Doo Backcountry XR-S 850 154” -24

    Itellä on kans tämä 146 xrs, kepit vaihtelin Öhlinssiin, tuli kyllä hieno peli. Todella hyvä tuli pelkällä simmi muutoksella ja keulan jousien vaihdolla vakio kepeistäkin, mutta kokeeksi nuo hommasin. Voimalinja myös päivitettiin -21 malliin ja rampit vaihdettiin enemmän kuormaavaksi. Olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen seka ajoon Taitaa olla jo yli 5tkm takana ilman ongelmia.
     
    Nebwy, Vesukka ja Nenone tykkäävät tästä.
  2. Nebwy

    Nebwy Lynx RE 600 R Enduro 2022

    Sen verran kyselelen, ku kiinnostais kyseinen kelkka, että onko ollut kovemmissa keleissä lämpöongelmia? En nyt tarkoita mitään "jääkelejä" vaan normi kevät kelejä, jolloin pakkanen on aamuksi liipannu paanat.
     
  3. Markus90

    Markus90 Ski-Doo Backcountry XR-S 850 154” -24

    Ei ainakaan itellä ole ollu mitään ongelmia millään kelillä, toki on mulla raapat ja pietän niitä reitillä alhaalla aina. Olen ajanut yli 300km päivälenkkejä tosi kovalla kelilläkin. Kerran meinasi alkaa lämmöt nousemaan keväällä kun järven selkää yli menin, ei ollut lunta yhtään pelkkää jäätä vain. Ei silloinkaan lämpövalo vilkkunut mutta rupesi lämmöt nousemaan. (15km oli tätä ihanuutta)
     
  4. Nebwy

    Nebwy Lynx RE 600 R Enduro 2022

    Noo,ei tuo nyt avannu asiaa. Miksi pitää aina ajaa raapiat maassa?Itse en kyllä niitä reiteillä pitäis ,jos ei tarvetta.

    Sitä nyt tässä ajan takaa , kun kaveri sanoi , et kaks backcountry oli messissä normi kevät kelissä ja molemmissa lämmöt punaisella, että pitäiskö paikkaansa? Sitä nyt en tiiä et auttoiko raapijat asiaan mitenkään. Kaverilla oli 3700 xterran, eikä mitään ongelmia lämpöjen suhteen.
     
    Viimeksi muokattu: 24/2/22
  5. Markus90

    Markus90 Ski-Doo Backcountry XR-S 850 154” -24

    Ajan sen takia raapat maassa kun se irtolumi jäähdyttää myös telaa ja kestää sekin pitemmän aikaa. Kun ei niistä raapoista mitään haittaakaan ole reitillä ajaessa.
     
  6. Nebwy

    Nebwy Lynx RE 600 R Enduro 2022

    Ok
     
  7. Nenone

    Nenone BC X-RS 146"

    Kovalla tampparin jälkellä lämmöt alkaa nousta vasta kun matkavauhti nousee yli sadan pitkäkestoisesti.

    1350km lenkki ajeltiin tossa viikko sit ympäri lappia ja kerran kävi lämmöt ylhäällä jossain 10-15km jääpätkällä muttei vielä piipannut. Seuraavan jääpätkän kun ajeli puoli kelkkaa tampparin jäljen vieressä niin ei mitään hätää. Raapijat on, mutta oli ylhäällä. Ei varmasti olisi ollut tuotakaan lämmön nousua jos ois pitäny ne alhaalla.
     
    Nebwy tykkää tästä.
  8. ///AJS

    ///AJS Well-Known Member

    mulla on lyhennetty roiskeläppä ja siltikään ei ole ongelmia lämpöjen kanssa... löytyy myös raapijat ja jos on ollut jäinen keli ni olen ne suosiolla laskenut alas, sen jälkeen ei oo ollu huolia.
     
    Nebwy tykkää tästä.
  9. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Raapijoista ollut monesti juttua ja ihmetellyt, että miksi osa puhuu niitä vastaan ja vähättelee tarvetta. Hyödyt on varmaan kaikille selvät, mutta kertokaapa mitä haittaa on vaikka raapijat olisi kokoaika reittiajossa alhaalla?
     
    Markus90 tykkää tästä.
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Reitti kuluu tai sitte raapijat. Tosi puhheessa taitaa olla peruuttamisen hankaluus
     
  11. kuuukko

    kuuukko Well-Known Member

    Empä ole huomannut että olisi haittaisi pakitusta raapijat. Ollut tapana kun käynyt kelkan liikkeestä laskea raapijat ja olla koskematta niihin sitten.
     
    FFoxi tykkää tästä.
  12. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

  13. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

  14. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Ei. Siellähän se lukee.

    Muun mallisia kannate edes harkita.
     
  15. teikka

    teikka Takametsissä mennään

    Jaa, eikö oo 146".Täällä meijän pikku kylälläkin 3kpl, yks -21 ja 2kpl -22.
    Kaikissa nämä raapijat, https://motocafe.fi/?s=860201279,mainio ja helppokäyttöinen tuote,ja kestää pakitellakin.

    Mikä muuten on noitten jäykempien keulan jousten tilausnumero ja jäykkyys,oletan että kyseessä on brp-jousi?
     
  16. ///AJS

    ///AJS Well-Known Member

    Mulla oli Totaltekin 20n/mm jouset + tarvittavat väliholkit d48/d53 (jousen halkaisia 53mm) ja olisi saaneet olla jäykemmät minun ajoon...
    Suosittelen laittamaan vähintään 22n/mm tai 24n/mm jouset + simmität sit vielä iskarit noille.
    BRP:n jousia löytyy esim. Hyvinkään Konetalo, Motocafe jne...
     
  17. revisdi

    revisdi Well-Known Member

    Hyvältä vaikuttaa, mitä nyt vähä reittiä päässy ajamaan. Muuttuko voimalinja kuinka tuolla - 21 kitillä ja mitkä rampit tuli, kiersikö normaalisti vakio hiluilla?
     
  18. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Tuo 146" varmasti hyvä yleiskelkka jolla pärjää vähän kaikkialla äärimmäisintä umpisrallia lukuunottamatta.

    Eilen oli kuitenkin hauska nähdä kun käytiin reilu 200km reittipaukutus jossa pari viime talvea bäkkärillä ajaneella kaverilla oli alla pätkä 600 re. Oli aivan tohkeissaan että miten patin paukutus ja mutka-ajo voikin olla näin helppoa ja nopeampaa. Pikku pätkä mentiin myös umpea jossa kolikon kääntöpuolikin tuli sitten tutuksi:D
     
    Jannne ja ///AJS tykkäävät tästä.
  19. Markus90

    Markus90 Ski-Doo Backcountry XR-S 850 154” -24

    Kyllä se jonkin verran vetävämmäksi muuttui mitä oli se vuotta vanhempi, jyrkempi helixi näkyi olevan tuossa päivitys kitissä. Rampeilla oli minusta aika isokin vaikutus, ne ei kuuluneet tuohon -21 päivityssarjaan, numeroa en nyt tähän hätään muista mitkä ovat, mutta summitissa on tuo ramppi vakiona. olisiko ollut 990? Ei muista enää. Nuilla kuitenkin sai enemmän vetoa yläkierroksillekkin. Vakio rampeilla minun mielestä se hyvin potkasi liikkeelle, mutta ylhäällä ei tapahtunut oikein mitään. Kiersi vakionakin normaalin reilu 8000rpm
     
  20. Markus90

    Markus90 Ski-Doo Backcountry XR-S 850 154” -24

    Tuo mutkissa kallistelu kyllä itseäkin vaivasi pitkän aikaa, lopussa sitten löytyi etupukkiin itselle sopiva esijännitys. rauhoittui todella paljon mutkissa eikä kallistele enää turhia, siihen kyllä kannattaa hieman aikaa panostaa ja pyöritellä se jousi kuskille kohilleen, tuntuu että jotenkin tuo skiidon alusta on aika tarkkasäätöinen. Jos vertaa pps niin se on aika hyvä huonossakin säädössä:D
     
    ///AJS tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua